شما همچنین می خواهید وزن کم کنید ، اما اراده ای برای کاهش وزن ندارید؟ این بزرگترین مشکل ماست. تغییر در انواع غذاهایی که می خوریم ، تغییر شیوه زندگی و مهمتر از همه ، در دسترس بودن غذاهای مختلف باعث شده است که ما بخواهیم هر روز بیشتر بخوریم. اما واقعیت این است که ما اضافه وزن داریم اما اراده ای برای کاهش وزن نداریم. راه حل چیست؟ اگر می خواهید بدانید چگونه با اراده قوی وزن خود را کاهش دهید ، این مقاله را از دست ندهید.

چگونه اراده کاهش وزن را تقویت کنیم؟

کاهش وزن فقط یک تصمیم ساده نیست. برای تقویت اراده برای کاهش وزن ، هم مسائل روحی و هم نوع رژیم غذایی یا نوع رژیم غذایی و حتی شیوه زندگی باید تغییر کند. و تغییر همیشه سخت است. مگر اینکه با برنامه ریزی درست این کار را انجام دهیم.

رژیم غذایی سالم همراه با انگیزه قوی برای کاهش وزن ضروری است. اول از همه ، باید سوالات زیر را از خود بپرسیم: چه غذایی می خوریم؟ چگونه این غذا را تهیه کنیم؟ چقدر می خوریم؟ آیا ما پر از انواع غذا هستیم؟ آیا وقتی سیر می شویم غذا می خوریم؟

با پاسخ به این س questionsالات ، ما در واقع همه چیز را در ارتباط با غذا خوردن خود بررسی می کنیم. پاسخ ما نشان می دهد که مشکل در کجاست. وقتی متوجه می شویم که کجا ضعیف هستیم ، در نیمه راه هستیم و می توانیم روی آن کار کنیم. بنابراین ، تقویت اراده برای کاهش وزن با یافتن ضعف آغاز می شود. بنابراین نقطه ضعف (ها) را پیدا کردیم ، اکنون چه کنیم؟

کاهش وزن فقط یک تصمیم ساده نیست.

چگونه اراده کاهش وزن را تقویت کنیم

همانطور که در بالا ذکر شد ، شروع و پایبندی به یک برنامه کاهش وزن سالم کار ساده ای نیست. اما خوشبختانه راه هایی برای تقویت اراده شما برای کاهش وزن وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به وزن ایده آل خود کمک کند. برخی از این روشها در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

دلیل کاهش وزن را مشخص کنید

سوابق واضحی از دلایل کاهش وزن داشته باشید. چرا باید این کار را بکنید؟ زیرا نوشتن باعث می شود که در فکر کاهش وزن باشید. این چیز به ظاهر ساده انگیزه بخش است. شما باید این دلایل را روزانه بخوانید تا بتوانید در مواقع وسوسه و اراده برای کاهش وزن ضعیف از آنها استفاده کنید. این دلایل می تواند پیشگیری از دیابت باشد تا اعتماد به نفس شما را افزایش دهد به هر دلیلی که برای شما مهم است و چرا می خواهید وزن خود را کاهش دهید.

انتظارات واقعی داشته باشید

گاهی اوقات نداشتن اراده برای کاهش وزن مشکلی نیست. نتیجه این است که آنچه ما از کاهش وزن انتظار داریم یک انتظار غیرواقعی است. به عنوان مثال ، اگر وزن شما 120 کیلوگرم است و می خواهید 70 کیلوگرم اضافه کنید ، آیا این امر در عرض یک ماه امکان پذیر است؟ اهداف دور از دسترس باعث ناامیدی می شوند. و احساس ناامیدی باعث می شود تعجب کنیم که چرا نمی خواهیم وزن کم کنیم! و در نتیجه شما رژیم لاغری را کنار می گذارید.

اراده برای کاهش وزن

یاد بگیرید که بدن خود را دوست داشته باشید و قدر آن را بدانید

صدها مطالعه نشان می دهد افرادی که بدن خود را دوست ندارند وزن کمتری از دست می دهند. بنابراین ، علاوه بر تمام کارهایی که برای تقویت اراده خود برای کاهش وزن انجام می دهید ، باید عشق به بدن خود را نیز بیاموزید. فردی که بدن خود را دوست دارد مطمئناً کاری نمی کند که سلامتی او را به خطر بیندازد. بدن ما چه بخواهیم و چه نخواهیم همیشه با ماست. پس چرا آن را دوست ندارید و از آن به خوبی مراقبت می کنید! اما چگونه بدن خود را دوست داریم؟

کارشناسان راه های زیر را پیشنهاد کرده اند:

  • ورزش
  • بیشتر با افراد خوش بین سفر کنید
  • مخصوصاً خود را با مدل ها مقایسه نکنید
  • لباس ها را به اندازه خود بچرخانید
  • به آینه نگاه کنید و با صدای بلند آنچه را که در ظاهر خود می پسندید ، بیان کنید

از کسی الگوی خود باشید

داشتن الگو می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند. با این حال ، شما باید نوع مناسب انگیزه را انتخاب کنید. داشتن یک الگو به شما این امکان را می دهد تا دقیقاً ببینید که می خواهید چگونه به نظر برسید. البته این نیز باید صادق باشد. فردی را انتخاب کنید که از نظر قد و ظاهر بیشتر شبیه شما باشد و الگو باشید. این باعث می شود شما انگیزه داشته باشید.

مثبت فکر کنید و مثبت صحبت کنید

هرچه نسبت به خود و توانایی های خود خوشبین باشید ، در رسیدن به اهداف خود قوی تر خواهید بود. بنابراین ، اراده شما برای کاهش وزن تقویت می شود. همچنین ، هرچه بیشتر در مورد چیزی صحبت کنید ، نسبت به آن احساس تعهد بیشتری می کنید. بنابراین ، هرچه فعالانه در مورد کاهش وزن صحبت کنید ، اراده شما برای کاهش وزن قوی تر می شود.

اراده برای کاهش وزن

ورزش سرگرم کننده را فراموش نکنید

ورزش لذت بخش یکی از مهمترین بخشهای فرایند کاهش وزن است. نه تنها کالری بیشتری می سوزاند ، بلکه به شما احساس خوبی می دهد. بهترین نوع تمرین آن است که از انجام آن لذت ببرید و همیشه مایل به انجام آن هستید. ورزشهای زیادی وجود دارد که می توانید از انجام آنها لذت ببرید ، اما مهم این است که دقیقاً ورزشی را انتخاب کنید که بیشتر از آن لذت می برید. با انجام این کار ، از انجام کاری که دوست دارید لذت خواهید برد و وزن خود را کاهش می دهید بدون اینکه به کاهش وزن فکر کنید یا اراده خود را برای کاهش وزن تقویت کنید.

از متخصصان کمک بگیرید

گاهی اوقات مهم نیست که چقدر تلاش می کنید یا به همه چیز نگاه می کنید تا ببینید چرا نمی خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باز هم به نتیجه ای نمی رسید. در این موارد ، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. شاید این مشکل هیچ ربطی به قدرت اراده شما ندارد و شما از نظر جسمی مشکل دارید. یا ممکن است برنامه یا رژیم اشتباهی را انتخاب کرده باشید که برای شما مناسب نیست. در چنین شرایطی ، کمک گرفتن از متخصص تغذیه بهترین گزینه است. یک متخصص می تواند به شما در کاهش وزن به روش صحیح ، راحت تر و رسیدن به وزن ایده آل کمک کند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *