استراتژی افزایش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین دغدغه های زندگی مردم تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مورد انتظار نیست ، چاقی به یک رویای بزرگ این افراد تبدیل شده است. فکر نکنید چاق شدن آسان است ، همانطور که کاهش وزن اراده و پشتکار می خواهد ، چاق شدن نیز بسیار دشوار است. اگر شما هم می خواهید با استراتژی های افزایش سریع وزن برای مردان لاغر آشنا شوید ، مقاله ما را بخوانید.

کاهش وزن چگونه اتفاق می افتد؟

بدن ما برای سوخت رسانی به هر کیلوگرم از وزن خود به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر کیلوگرم وزن خود 30 کالری دریافت کنیم ، سوخت مورد نیاز آن روز را تامین می کند و وزن بدن ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، مقدار باقی مانده به ناچار تبدیل به چربی می شود. به اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود بافت ها را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلیل کاهش وزن خود را بیابید

همانند چاقی خطرناک ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به انواع مختلفی از بیماری ها از جمله ضعف سیستم ایمنی بدن ، عفونت ها و غیره شود. همچنین بیماری های لاغر دیرتر از دیگران بهبود می یابد. فردی که وزن او از نظر قد 10 تا 20 درصد کمتر از حد نرمال است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی به دلیل مشکلاتی مانند:

  • بیش فعال
  • اضطراب ، هیجان ، افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • زنده ماندن بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • اختلالات هورمونی و متابولیک موجود مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

رابطه داشتن با قبل از برنامه ریزی برای کاهش وزن ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن خود را در نظر بگیرید و ابتدا این مشکلات را برطرف کنید ، با استراتژی افزایش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاق آشنا شوید. و برای افزایش وزن خود برنامه ریزی کنید.

برای لاغری سریع رژیم غذایی سالم داشته باشید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از رایج ترین مشکلات افزایش وزن ، خوردن بیش از حد غذاهای پر انرژی و غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد ماهیچه ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما نیازی به مصرف چربی های ترانس بالا ندارید و بدن خود را به سرعت در معرض عوارض جانبی و مشکلات چاقی قرار می دهید ، بهتر است نیازهای بدن خود را از بین غذاها انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید ، باید غذاهای چرب زیاد با قند زیاد بخورید که برای سلامتی انسان خطرناک است و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، به جای افزایش وزن که با عضله سازی ، سلامت بدن مرتبط است. تضمین شده است و همچنین تناسب اندام را ارتقا دهید. بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی بخش مهمی از رژیم غذایی ما است ، اما همه چربی ها برابر نیستند. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از سوی دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با پیه ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و الم از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری بالایی دارد بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی لازم برای ماهیچه ها را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز منابع خوبی از کربوهیدرات هستند.

برخی از غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند به شما در رسیدن به وزن دلخواه در زمان کمتر کمک کنند.

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ یک غذای محبوب در بین ورزشکاران است زیرا می تواند به راحتی به وعده های غذایی اضافه شود و کالری اضافی را تأمین کند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و نوشیدنی های زیاد مخلوط کنید.

گوشت چرب

گوشت های پرچرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند ایده آل است. در بین گوشت ها ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و پاهای مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه آن دارد.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین سرشار از فیبر است ، بنابراین می تواند انتخاب خوبی برای افزایش سریع وزن باشد. لوبیا انواع مختلفی دارد مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و غیره که می توان آنها را به راحتی پخت و مصرف کرد.

سبزیجات

گنجاندن سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که به اشکال مختلف مانند پوره ، سرخ شده ، آب پز ، نمک دار استفاده می شود و می تواند در مدت کوتاهی فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چلیپایی شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

شیر نر

یک لیوان شیر کامل دارای 150.8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن برخی میوه ها با شیر یا افزودن شکلات می تواند باعث افزایش سریع وزن شود.

لاا

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع خوبی از مواد مغذی هستند و شامل انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و غیره است. یک فنجان بادام وعده غذایی حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 عدد است. گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین. خوردن روزانه و منظم آجیل می تواند برای شما مفید باشد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *