آیا شما چاق هستید؟ آیا نمی توانید لباس های قدیمی خود را دوباره بپوشید زیرا اضافه وزن دارید و اعتماد به نفس برای پیوستن به جامعه را ندارید؟ اگر با این مشکلات روبرو هستید ، باید بدانید که به نقطه افسردگی رسیده اید. بنابراین فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص داده و درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریباً همه خانواده ها را درگیر می کند. از آنجا که یک یا دو نفر در هر خانه کار می کنند و زمان زیادی را در خارج از خانه می گذرانند ، مطمئناً نمی توانند برای تهیه غذای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن آنها افزایش می یابد.

چرا ما دچار انواع چاقی می شویم؟

قبل از بررسی انواع مختلف چاقی ، باید از خود بپرسیم علت افزایش وزن ما چیست؟ آیا فقط به این دلیل که بیشتر غذا می خورم و کالری دریافتی روزانه خود را افزایش می دهم ، وزنم افزایش می یابد؟ مشکل این است که فردی که ذخیره چربی زیادی در بدن دارد کالری بیشتری از نیاز روزانه دریافت کند و ورزش نکند. هیچ فرد چاقی در جهان وجود ندارد که از ظاهر خود خوشش بیاید. اما با این اوصاف ، سلامتی در درجه اول اهمیت قرار می گیرد زیرا ممکن است بیماریهای جسمی مانند دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی ، فشار خون بالا ، آرتروز و سکته مغزی وجود داشته باشد.

با انواع مختلف چاقی و درمان های آن آشنا شوید

برای اینکه بتوانید با چاقی مبارزه کنید و به وزن ایده آل خود برسید ، ابتدا باید همه آنها را شناسایی کرده و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. در مجموع ، آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهمترین راه های خلاص شدن از شر چربی شکم است.

آیا با پرخوری وزن اضافه می کنید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که در بسیاری از افراد مشاهده می شود ، افزایش وزن در اثر پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی موجود در غذا چقدر می تواند برای شما مضر باشد ، اما غذاهایی که حاوی قند و روغن هستند خطرناک هستند ، نه تنها به اندام شما آسیب می رسانند ، بلکه سلامت شما را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی ، توصیه می شود روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و مصرف قند و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

عصبانیت خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید ، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی باید تا حد ممکن استرس را کاهش دهید و به آرامش نسبی برسید.
یوگا بهترین انتخاب برای از بین بردن استرس و کاهش میل به شیرینی است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی افراد چاق هستند ، این به دلیل ژنتیک است. در این مورد ، بیمار باید مصرف غذاهای چرب و شیرینی ها را به حداقل برساند و در زندگی فعال بماند تا متابولیسم در بدن همیشه فعال باشد. بنابراین تمرینات بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را از قبل انجام دهید و تا آنجا که ممکن است سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز پس از بارداری و زایمان دچار چاقی در پاهای خود می شوند. همچنین به آنها توصیه می شود به جای آسانسور از پله ها استفاده کنند و به جای راه رفتن ، وزنه های آزاد را انجام دهند.

بی حرکت نمانید
معمولاً افرادی که در شرکت ها ، ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند ، اغلب از این نوع چاقی رنج می برند. زیرا آنها هیچ فعالیت بدنی ندارند. معمولاً این افراد غذاهای شیرین بیشتری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود که از سایت هایی مانند من و رژیم غذایی یک برنامه رژیم غذایی سالم تهیه کنند و همراه با آن تمرینات را انجام دهند.
البته برخی از ورزشکاران می توانند در اثر ترک ورزش به دلیل آسیب بدنی یا مشکلات دیگر دچار چاقی و کم تحرکی شوند.

معرفی انواع چربی شکم

اگر شکم بزرگی دارید ، خجالت نکشید ، زیرا من و رژیم کاهش وزن راه خلاص شدن از شر چربی شکم را برای شما باز می کنیم. کافی است نوع چربی شکم را شناسایی کرده و آن را درمان کنید. نیازی نیست سخت کار کنید ، فقط باید اراده خود را تقویت کرده و رژیم را به طور مداوم دنبال کنید.

چربی دور شکم و قسمت زیر سینه داشته باشید
اگر شما فردی هستید که چربی در اطراف شکم و زیر سینه ها جمع شده و بافت و شکل ناراحت کننده ای ندارد ، باید استرس را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون برای کنترل استرس در بدن نیز تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای تقویت روحیه خود به شیرینی ، قهوه و فست فود روی می آورند. این امر همچنین باعث تجمع چربی بیشتر در بدن می شود. برای کاهش استرس:

  • قبل از خواب آرام باشید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • از تماشای فیلم های عاشقانه و مخرب خودداری کنید
  • تمرکز کنید و آرام فکر کنید

شکمت مثل گلوله بزرگ شده ؟؟
ممکن است مردانی را در خیابان دیده باشید که با وجود اندام های لاغر ، شکمی شبیه به توپ دارند ، اما غذای چرب زیادی مصرف می کنند و به جای نوشیدنی های سالم ، الکل مصرف می کنند.

اگر نمی خواهید بیماری های کبدی و کلیوی داشته باشید ، نوشیدن الکل را کنار بگذارید.

قسمت پایینی شکمتان پر از چربی است
زنان پس از زایمان اغلب شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم نگه داشته اند تا بزرگ شود. حتی پس از زایمان ، مشاهده شده است که کاهش شکم به مدت طولانی اتفاق می افتد. این نوع چربی شکم معمولاً در قسمت تحتانی شکم رخ می دهد ، زیرا رحم بعد از زایمان سنگین تر از قبل شده و بنابراین عقب نشینی می کند. به همین دلیل توصیه می شود که در دوران شیردهی فرد باید از رژیم غذایی مناسب مانند من و رژیم غذایی و علاوه بر انجام تمریناتی مانند پیلاتس استفاده کند.

آیا بعد از غذا معده شما متورم شده است؟
شاید شما بارها غذا خورده اید و معده شما ناراحت است. این فقط به این دلیل است که غذا پر از معده است ، هضم آن دشوار است. این نوعی چربی شکمی است که برای از بین بردن و جلوگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات خوردن باید به پزشک مراجعه کنید.

  • از حبوبات و لبنیات کمتر استفاده کنید
  • شیرینی ها را کنار بگذارید
  • سبزیجات و مرغ و ماهی را جایگزین غذاهای ناسالم کنید
  • پروبیوتیک ها را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه را حذف نکنید ، یک ناهار زود هنگام و یک شام سبک و در ساعات اولیه شب بخورید

آیا چربی در خط کمر شما ذخیره می شود؟
در صورت تجمع چربی در کمر و شکم ، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. بنابراین زمان آن رسیده است که از شر این ماده سمی و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و کلوچه می خورید ، از سوپرمارکت فرار کنید و به مغازه های میوه و سبزی بروید.

شکر و نوشیدنی های قندی به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

ران و باسن دارید؟
برخی از افراد دارای چاقی ژنتیکی در ناحیه ران و باسن هستند و برای کاهش چربی در اطراف خود نیاز به ورزش و رژیم غذایی سالم دارند. اما بیشتر زنان در دوران یائسگی دچار چاقی می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته این است که چون سطح این هورمون کاهش می یابد ، چربی بیشتری در بدن تجمع می یابد و متابولیسم کاهش می یابد. بنابراین ، اگر این گروه از زنان حوصله کافی برای رفتن به باشگاه را ندارند ، بهتر است پیاده روی کرده و 30 دقیقه از روز را صرف فعالیت بدنی کنید. آنها همچنین ممکن است قصد استفاده از انواع داروهای کاهش چاقی را داشته باشند.

چاقی و رژیم لاغری

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که مردم به دنبال آن هستند. به لطف این روش ، افراد بی شماری وزن خود را کاهش داده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. کسانی که در این زمینه کار می کنند انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاق
  • چاق

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و نیاز به درمان دارند. در این بخش ، هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم.
افراد مبتلا به روماتیسم هنگام ورزش یا انجام ورزش دارای استخوان های بزرگ ، پوست چرب ، عرق هستند. او معمولاً چربی شکمی می گیرد و می تواند با نخوردن ناهار مقداری تناسب اندام را به دست آورد. این به معنی تکمیل یک صبحانه و شام سبک است.

اما در فرد مبتلا به چاقی ، بدن متورم می شود و با خلط چاق نامیده می شود. این افراد اغلب استخوان های نازکی دارند و مستعد چاقی هستند ، این گروه از افراد به دلیل سرد مزاج بودن هستند و اغلب غذاهای سرد مصرف می کنند. به افراد بلغمی توصیه می شود غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل بخورند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن بدنبال انواع قرص های لاغری گیاهی و پودرهای گیاهی هستند. این نکته را در نظر بگیرید.

آشنایی با راهکارهای مقابله با چاقی

کارشناسان می گویند شما ، به عنوان یک فرد چاق ، باید با استراتژی های مبارزه با افزایش وزن و ایجاد تغییرات کلی در شیوه زندگی به صورت مثبت آشنا باشید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • قرص های چاق کننده را فراموش نکنید
  • از پرخوری خودداری کنید
  • اهداف کوچک و دست یافتنی در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • برای چاقی بیشتر از جراحی استفاده کنید و ابتدا با پزشک خود مشورت کنید
  • هوس ها را کنترل کنید
  • برای از بین بردن استرس ، محیط خود را در دست بگیرید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذا به بدن انسان شکل می دهد. درست است که ورزش تأثیر بسزایی دارد ، اما می توان گفت که حدود 70 درصد از اثر کاهش وزن را از رژیم دریافت می کنیم. بنابراین ، ما باید به رژیم های کاهش وزن و غذاهای رژیمی توجه زیادی داشته باشیم.
فراموش نکنید که رژیم غذایی و برنامه غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر می گیرد و تمام مواد معدنی لازم را تأمین می کند. اگر می خواهید نکات رژیم را به تنهایی رعایت کنید ، موارد زیر را بخوانید.

  • انواع غذاها را بخورید.
  • بین غذای مصرفی و فعالیت بدنی تعادل ایجاد کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • رژیم کم چربی با میزان مناسب چربی اشباع و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • افزودن ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *