باید و نباید گوشت بخورید

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار. بحث مصرف گوشت است. بسیاری نظرات قوی و بسیار م aboutکد در مورد نخوردن گوشت دادند و برخی دیگر محتاط و مشکوک بودند. برخی از افراد با تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه ، با شنیدن اخبار متناقض در این مورد دچار سردرگمی و سردرگمی شده اند. گوشت بخور

پاسخ درست چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این ستون ، مروری کلی خواهیم داشت ، برای پاسخ به این س ،ال ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس منطق آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که گوشت غذای متنوعی شامل گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر احشام ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهی های دریایی و ماهیان پرورشی است.

بنابراین ما وقتی صحبت از گوشت می شود ، باید بدانیم که منظور ما از نوع گوشت چیست.

زیرا خواص تغذیه ای گوشت های مختلف می تواند متفاوت باشد. اگرچه انواع مختلف گوشت دارای مواد مغذی زیادی هستند ، در هر کدام ویژگی هایی وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد ، حتی در برخی مضر و در برخی دیگر مضر است. برای سلامتی انسان مفید و مثبت است.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای گوشت ها را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی ارزش غذایی مناسبی دارند یا خیر. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب بسیار خوب است ، همچنین در بدن انسان بسیار خوب استفاده می شود ، یعنی درصد بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها استفاده می شود.

این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نمی شوند و توسط بدن انسان قابل تولید نیستند. بنابراین ، آنها باید به صورت شفاهی دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها. مسئول دفاع بدن در برابر باکتری ها) و دفع توسط اندام های داخلی موثر هستند. به

هنگامی که اسیدهای آمینه ضروری وجود ندارد ، فرآیند تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به خوبی انجام نمی شود و منجر به تهدیدهای جدی برای سلامت انسان می شود. علاوه بر این ، پروتئین نیز نقش ساختاری در سلول ایفا می کند ، بعد از آب ، ماده تشکیل دهنده سلول پروتئین است و گوشت منبع غنی پروتئین با کیفیت تغذیه ای بالا است ، بنابراین گوشت هایی با پروتئین با کیفیت خوب را مشاهده می کنیم. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و در صورت مصرف در دوزهای مناسب ، می تواند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از اصلی ترین مشکلاتی که ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی با آن روبرو هستند مشکلات روحی و روانی ناشی از صنعت است ، بنابراین هر نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روان کمک می کند بسیار مهم است. معنویت و آرامش انسان ، هر دو می توانند م effectiveثر باشند. گامی در جهت حفظ سلامت و رفاه انسان

ویتامین B در مراقبت از سلامت پوست نیز مثر است. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز عالی هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت ظرفیت جذب بالاتری نسبت به منابع آهن گیاهی دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن موثر است.

تحقیقات همچنین نشان داده است که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که می تواند منجر به شکست یادگیری شود که قابل درمان است.


محتوای توصیه شده:

لاغری نامناسب و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م forثر برای رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ در نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری است.

ماهی ، به عنوان یکی از گوشت ها (به ویژه غذاهای دریایی) ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقادیر کمی ید مهم است. سلامت انسان و پیشگیری از گواتر دارد تاثیر می گذارد

علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی مهم است.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی بالا ، متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد اجازه استفاده از آن را نمی دهند. گوشت قرمز و همچنین مرغ حاوی چربی هستند یا پوست حاوی چربی حیوانی است که باعث افزایش میزان چربی های ناخواسته در خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) می شود. این س mustال باید در ذهن خوانندگان عزیز مجله باشد. ما چند خط در بالا گفتیم که چربی گوشت حاوی تعدادی اسیدهای چرب مفید است که بر کاهش چربی های خون ناخواسته تأثیر می گذارد. به

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست از یک سو منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب غیر اشباع هستند که بر سیستم عروقی تأثیر محافظتی دارند. صدمه.

لازم به ذکر است که در فیبر گوشت قرمز مقداری چربی وجود دارد که ما نمی توانیم آن را با چشم غیر مسلح ببینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید موجود در گوشت و همچنین جلوگیری از تخریب این اسیدها چربی اشباع شده در گوشت به و برای جلوگیری از اختلالات قلبی و عروقی و سایر اثرات مضر این اسید چرب ، مهم است که همه چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، را از پوست مرغ جدا کرده و همچنین چربی مرغ را جدا کنید. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش ناخواسته چربی خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف بیش از حد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در انسان می شود و این در مورد گوشت قرمز و سفید صادق است.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف چنین مقدار بیش از حد پروتئین حیوانی باعث دفع بیش از حد کلسیم از طریق کلیه و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود.در این حالت ممکن است بیمار در معرض دید قرار گیرد. عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زائد است و مواد مضر نباید در بدن تجمع کنند. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی ، از جمله گوشت ، می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه ، یک نکته بسیار قابل اعتماد در تغذیه ، مشاهده این که “کامل” در رژیم غذایی “متعادل” و “تنوع” است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید تمام نیازهای تغذیه ای انسان را برآورده کند. رژیم متعادل روزانه نیز ضروری است و در خوردن هیچ غذایی پرخوری نکنید. رژیم غذایی متنوع یکی از عواملی است که کارایی جذب و متابولیسم غذا را در بدن افزایش می دهد.

در این زمینه باید توجه داشت که می توان غذاهای دیگر را در برخی وعده های غذایی جایگزین گوشت قرمز کرد که حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز است و همچنین برخی از معایب گوشت قرمز را ندارد. به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. لبنیات غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین روش ها برای کاهش چربی های ناخواسته در خون هستند ، علاوه بر این ، مقدار قابل توجهی فیبر دارند یا آجیل های بدون نمک (آجیل) حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند. جایگزین خوبی برای گوشت قرمز است. البته ، اگر حبوبات یا دانه ها با غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و غیره) یا ترکیبی از لوبیا و دانه ها مصرف شوند ، می توانند تقریباً به اندازه گوشت پروتئین داشته باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات یافت نمی شود.

در نتیجه ، اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده شود و مصرف بیش از حد آن و به طور کلی پروتئین حیوانی نباید مجاز باشد.

بایدها و نبایدها متخصص تغذیه گوشت اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه رویکردهای اساسی در مورد تغذیه ، کمیت و الگوهای غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ثبت شده در اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


محتوای توصیه شده:

از بین بردن چربی شکم با 5 ماده مغذی

خمیر مایه یا جوش شیرین

تفاوت بین جوش شیرین و بیکینگ پودر

از شاخص قند خون چه می دانید؟

بایدها و نبایدهای خوردن گوشت برای اولین بار در دکتر رضا اطمینانانی. ظاهر شد.




0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *