با تغذیه درد قاعدگی را تسکین دهید

عادت ماهانه برای زنان یک ماهانه است. اگرچه پریود شدن به موقع نشانه سلامتی محسوب می شود ، اما دویدن 3-5 روزه می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به حدی غیرقابل تحمل برسد که زندگی عادی را برای یک زن غیرممکن می کند. اما خبر خوب این است که روش های ساده و بدون عارضه ای برای مقابله با دردهای قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. تعدادی از غذاها وجود دارند که می توانند به تسکین درد قاعدگی و ناراحتی های مربوطه کمک کرده و پریود بعدی شما را کمتر دردناک کند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه محبوب با خواص درمانی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش درد و ناراحتی قاعدگی نقش دارد.


بیشتر بدانید: آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر یک انتخاب عالی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها سرشار از فیبر هستند ، بنابراین شما را سیر نگه می دارد و نیازی به خوردن میان وعده قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی برطرف نمی کند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که به آرامش عروق خونی کمک می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید آنچه را که می خواهید برای تسکین درد قاعدگی بخورید بخورید ، یک غذای خوشمزه ، بلغور جو دوسر یا حتی مقداری بلغور جو دوسر یا جو دوسر یک شبه با انواع توت های سخاوتمندانه این ترفند را انجام می دهد.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزخانه آنها یافت می شود. زنجبیل طبیعی دارای خواص ضد التهابی است که می تواند با موفقیت به هرگونه درد عضلانی مرتبط با نقرس پایان دهد.

بر اساس مطالعه انجام شده در مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزاد در سال 2018 ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید از زنجبیل/آب نبات متبلور بعد از ناهار یا شام لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با مقداری چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها به دردهای قاعدگی کمک می کند بلکه باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. تازه شده


زنجبیل و خواص درمانی و شفابخش غنی و شگفت انگیز آن

چای گل داودی

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از مواد غذایی با خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، تهیه آن آسان است و با آرامش سیستم عصبی و تسکین خلق و خو ، به رفع اسپاسم عضلانی کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را بشناسید

شکلات سیاه

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاران و ماماها در ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است بلکه به عنوان یک ماده غذایی برای تسکین علائم مرتبط با قاعدگی نیز معرفی می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ برای سلامتی

ویتامین سی.

غذاهای غنی شده با ویتامین C قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، مقدار قابل توجهی گلبول قرمز را که بدن می تواند بسازد ، از دست می دهید.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای جذب بهتر آهن از غذاهایی که در دوران قاعدگی می خورید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند ، پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در کاهش درد قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش را در آب خیس کرده و خرد می کنند

ثابت شده است که عادت به مصرف کشمش شبانه خیس شده و نوشیدن قزل ، چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در شب ، درد قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ را کاهش می دهد.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در طول دوره خود تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

غذاهای کنسرو شده سرشار از مواد نگهدارنده و نمک هستند که نفخ را بدتر می کنند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس ، اضطراب شود و شما را در طول روز تحریک پذیر و تحریک پذیر کند ، متخصصان قهوه ناراحت می شوند.

علاوه بر این ، قهوه احتباس آب را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد ، که اگر به دنبال غذاهایی هستید که دردهای قاعدگی را تسکین می دهند ، می تواند تحریک کننده و خنثی باشد.

در حالی که قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، فقط یک یا دو فنجان می تواند بهترین راه حل بعدی باشد.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و ترشح اسید می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذاهای تازه و سالم با ادویه جات سبک میل کنید.

غذاهای پر چرب

مصرف بیش از حد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذاهای خوبی برای دردهای دوره ای نباشند.

آب نبات

از خوردن آب نبات همراه با شیرینی در دوران قاعدگی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند دردهای قاعدگی را بدتر کند.

نتیجه

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری کنید و دچار گرفتگی نشوید.

همچنین ، مایعات فراوان بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند شدت احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، تمرینات ملایم که بر مرکز و نیمی از بدن متمرکز هستند ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند.به


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *