امروزه بسیاری از افراد برای محافظت از خود در برابر بسیاری از بیماری ها و همچنین چاقی به رژیم های غذایی مختلف روی می آورند که یکی از آنها گیاه خواری است. اما گیاه خواری و عدم مصرف زیاد پروتئین نیز می تواند برای بدن مضر باشد. زیرا بدن به انواع مواد مغذی نیاز دارد. مواد تشکیل دهنده از خوردن انواع غذاها به دست می آید. در این مقاله سعی داریم به آثار زیانبار گیاهخواری اشاره کنیم تا کسانی که این رژیم را در دستور کار خود قرار داده اند از آثار مضر گیاهخواری برای جلوگیری از بیماری های مختلف نیز آگاه شوند.

درباره خطرات گیاهخواری بیشتر بدانید

به منظور درک بهتر انواع بیماری هایی که در روزه داری با آنها روبرو می شوید ، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید. تا بتوانید دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید.

انواع مختلف گیاهخواران

انواع مختلفی از رژیم های گیاهی وجود دارد که ما مهمترین آنها را در نظر خواهیم گرفت. در رژیم غذایی استفاده از هر گونه گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ و تخم مرغ ممنوع است ، اما می توانید از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کره و پنیر استفاده کنید.

گیاهخواری و اثرات مضر آن

در نوع دیگری از گیاهخواری ، استفاده از گوشت قرمز ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما ممکن است از تخم مرغ و محصولات مرتبط نیز استفاده شود.

اما در نوع دیگری از رژیم غذایی ، مصرف گوشت ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توانید از تخم مرغ (به رژیم تخم مرغ عادت کرده اید) و محصولات لبنی استفاده کنید.

در سایر رژیم های گیاه خواری نمی توان از گوشت و مرغ استفاده کرد ، اما ماهی و منابع مختلف دریایی مجاز است.

به شیوه ای دیگر ، رژیم گیاهخواری از مرغ و مرغ استفاده می کند ، اما نمی تواند از گوشت و غذاهای دریایی استفاده کند.

و در دسته آخر ، انواع مختلف گیاهان بدون مصرف هیچ گونه گوشتی مصرف می شود.

ضرر روزه

ضرر روزه

از جمله معایب گیاه خواری با توجه به روش های ذکر شده در بالا ، فقدان بسیاری از ویتامین ها مانند B12 و کلسیم است. این کمبودها می تواند به بدن افرادی که از این قندهای رژیمی استفاده می کنند آسیب برساند. بنابراین استفاده از مواد زیر می تواند برای این نوع افراد بسیار مفید باشد.

برای دریافت کلسیم کافی در بدن ، اگر مصرف زیاد محصولات لبنی ممنوع است ، می توانید از سبزیجات برگ سبز تیره استفاده کنید. ماست سویا ، شیر سویا که محصولات لبنی گیاهی هستند نیز می توانند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی باشند.

ضرر روزه

ویتامین هایی مانند B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی ضروری هستند. با توجه به اینکه این ویتامین منحصراً در محصولات حیوانی یافت می شود ، مصرف مکمل های مختلف برای رفع این کمبود برای بدن بسیار مهم است.

نتیجه

توجه داشته باشید آنچه گفته شد تنها بخشی از اثرات مضر رژیم گیاهخواری است که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره شده است. اگر شما نیز می خواهید رژیم گیاه خواری را شروع کنید ، باید با پزشک خود مشورت کنید و رژیم گیاهی متنوعی را برای جلوگیری از خطرات روزه داری آغاز کنید.

منبع: آرگا

کارت:


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *