کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران تازه متولد شده با این روش بسیار مهم است. بدن انسان بعد از باردار شدن نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از سزارین ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض بین 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از سزارین ، بخیه ها خوب می شوندرحم به اندازه اولیه خود باز می گردد و مایع اضافی تجمع یافته در دوران بارداری تخلیه می شود. بنابراین زمان می برد تا بدن از این مرحله عبور کند.

با این حال ، برای بسیاری از مردم ، بازگشت به دوران قبل از بارداری و آمادگی جسمانی خود یک نگرانی بزرگ است. در اینجا ، ما برخی از استراتژی ها را برای کمک به کاهش وزن بعد از سزارین معرفی می کنیم.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از سزارین

کاهش وزن بعد از زایمان یک نگرانی بزرگ برای اکثر مادران است. توانایی رسیدن به فرم بدن و تناسب اندام قبل از بارداری یکی از نگرانی هایی است که می تواند در دوران بارداری مورد توجه قرار گیرد.

اما آنها نباید سلامت بدن را به خطر بیندازند و با استراتژی های ایمن وزن خود را کاهش دهند. در اینجا ، ما چند راه حل م effectiveثر و ایمن را برای شما توضیح خواهیم داد.

1. اول از همه ، صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است که 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن از سزارین بهبود یابد و بدن نباید قبل از این مرحله تحت فشار قرار گیرد. بنابراین در این مدت فقط سلامت بدن خود را در اولویت قرار دهید و برای این منظور غذاهای سالم بخورید و بدن خود را هیدراته نگه دارید.

تغذیه سالم بعد از سزارین

تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط روی یک قسمت از بدن خود تمرکز کنید. بنابراین شما باید روی کل بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، به طور طبیعی 300 تا 500 کالری انرژی بیش از قبل از بدن مادر سوزانده می شود. این کالری ها برای تولید و ترشح شیر برای تغذیه نوزاد از دست می روند.

کاهش چربی بعد از سزارین

به همین دلیل است که مادران بعد از زایمان سزارین بدون نیاز به کاهش وزن اقدام می کنند دریافت کالری و رژیم غذایی آگاه باشید ، آنها مقداری از وزن باقی مانده جنین را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنید. هرچه مقدار آن کمتر باشد ، شیر بیشتر و یکنواخت تر می شود. به جای محدود کردن کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر کیفیت غذای سالم و مصرف متعادل تمرکز کنید تا روند کاهش وزن را آغاز کنید.

3. هیچ غذایی را دور نریزید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از غذا محروم کرده یا محدودیت مصرف را در نظر بگیرید. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سالم را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای مفید مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل تمرکز. شما حتی باید از پیروی از رژیم های م fد یا رژیم های توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قندهای مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و کاهش چربی بعد از سزارین بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر تأثیر می گذارد ، بلکه بر متابولیسم بدن نیز تأثیر می گذارد و باعث گرسنگی و حتی انتخاب غذا می شود.

اگر بعد از زایمان به اندازه کافی نخوابید ، ممکن است هوس های مکرر و حتی تجربه کنید منبع غذایی ناسالم و بی فایده انتخاب کنید. پخت غذاهای سالم در خانه به زمان و انرژی نیاز دارد ، که بیشتر مادران جدید از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

هیدراته بمانید برای تولید شیر ، سرکوب هوس و هوس های ناسالم بسیار مهم است. گاهی اوقات میکروسفالی نتیجه کم آبی بدن است که با هیدراته نگه داشتن بدن باید از بروز آن جلوگیری کرد.

آب برای کاهش وزن بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای رفع نیاز نوزاد به نوشیدن شیر استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از سزارین کمک می کند ، اما نباید با منابع ناسالم مانند آب مصنوعی حاوی قند و بدون فیبر به جای آب و نوشیدنی های سالم جایگزین شود. قوی.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک متخصص ورزش ، قبل و بعد از بارداری ، بسیار مهم است که اجازه دهید ماهیچه ها خود به خود کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

استفاده از کمربند یا کرست بعد از زایمان فقط باعث ضعف ماهیچه ها می شود. زیرا از ابزاری برای نگهداری و انقباض آنها استفاده می شد. این حادثه فقط باعث شد عضلات شکم ضعیف است اراده.

7. بر تمرینات منظم تمرکز کنید

تمرینات شامل ورزش ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرینات به تقویت عضلات گلوتئال و شکم کمک می کند و به کاهش وزن پس از سزارین بسیار موثر کمک می کند.

برای کاهش وزن بعد از سزارین ورزش کنید

حتی اگر زایمان طبیعی یا واژینال انجام نشود ، فشار روی لگن اعمال می شود. برای کاهش وزن و تقویت قدرت ، بهتر است فقط روی معده خود تمرکز نکنید و تمریناتی را انجام ندهید که کل بدن شما را برای به دست آوردن فرم بدن به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که قادر به انقباض ماهیچه های شکمی و بافت های اندام های دیگر بدون حرکت زیاد هستند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

جراحی سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و اختلال عملکرد لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از سزارین است ، باید ورزش را در این مناطق نیز افزایش دهید.

برای این منظور ، می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید روزانه تمرینات تنفسی را در مقابل آینه انجام دهید و از سلامت جسم و روح خود لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از سزارین برای بسیاری از مادران مهم است. بازگشت به اندام قبل از بارداری می تواند یک هدف بزرگ برای مادران پس از زایمان باشد. اما آنها نباید به هیچ وجه سلامت خود را در نتیجه این مشکل به خطر بیاندازند.

منبع: womenshealthmag


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *