چربی شکمی و بروز آن دلایل مختلفی دارد ، از جمله رژیم غذایی نامناسب ، کم تحرکی و استرس. بهبود تغذیه ، افزایش فعالیت ، کاهش استرس و سایر تغییرات در شیوه زندگی همه عواملی هستند که می توانند به خلاص شدن از شر چربی شکم کمک کنند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید نتایج سریع تری داشته باشید یا هیچ یک از روش های فوق بر شما تأثیر نگذارد ، ما روش های م andثر و غیر تهاجمی را به شما ارائه می دهیم.
Slim Fit و Derm-Up دستگاه هایی هستند که چربی های شکم و باسن را در مدت کوتاهی می سوزانند و کاملاً بدون تهاجم ، بدون جراحی و دارو هستند.

دو نوع چربی شکمی و چربی پهلو وجود دارد:

چربی احشایی: نوعی چربی است که اندام های داخلی را احاطه کرده است.
چربی زیر جلدی: این نوع چربی است که در زیر پوست تجمع می یابد.

پیامدهای چربی احشایی بیشتر از چربی زیر جلدی است. افراد می توانند شیوه زندگی و رژیم غذایی زیادی را برای از بین بردن چربی شکم ایجاد کنند.

چرا چربی شکم خطرناک است؟

اضافه وزن یکی از مهمترین علل بیماریهای مختلف است. چربی اضافی در اطراف شکم می تواند خطر ابتلا به چندین بیماری را افزایش دهد ، از جمله: بیماری های قلبی ، حمله قلبی ، فشار خون بالا ، کلسترول بالا ، سکته مغزی ، دیابت نوع 2 ، آسم ، سرطان سینه ، سرطان روده بیماری آلزایمر و سایر بیماری ها مانند زوال عقل ، آپنه خواب و سایر مشکلات تنفسی ، بیماری کبد ، پوکی استخوان

علت چربی شکم و پهلو چیست؟

عوامل مختلفی باعث ایجاد چربی شکمی می شوند که مهمترین آنها چربی شکم و چربی پهلو است.

1. نوشیدن زیاد الکل

نوشیدن بیش از حد الکل می تواند منجر به مشکلات و بیماری های جسمی زیادی از جمله بیماری کبد و التهاب شود.

مطالعات انجام شده توسط دانشمندان در این زمینه نشان داده است که نوشیدن زیاد چربی شکم را افزایش می دهد و بنابراین کمر و شکم را در مردان افزایش می دهد.

الکل سلول های تنظیم کننده اشتها را در مغز تحریک می کند ، باعث ایجاد احساس گرسنگی و در نتیجه کالری بیشتر می شود. علاوه بر این ، نوشیدنی های الکلی دارای کالری بالا و قندهای اضافی هستند که وزن شما را افزایش می دهند.

2. استرس

هورمون استروئیدی به نام کورتیزول به بدن در کنترل و مقابله با استرس کمک می کند. هنگامی که فرد در معرض خطر یا فشار است ، بدن هورمون کورتیزول را ترشح می کند که بر متابولیسم بدن تأثیر می گذارد.

اکثر مردم هنگام استرس شروع به غذا خوردن می کنند و کورتیزول به حفظ کالری اضافی در اطراف شکم و سایر قسمت های بدن کمک می کند.

3. ژنتیک

برخی شواهد نشان می دهد که ژنتیک افراد در افزایش وزن آنها نقش دارد. دانشمندان تصور می کنند که ژنتیک می تواند بر رفتار ، متابولیسم و ​​خطر بیماریهای مرتبط با چاقی تأثیر بگذارد. عوامل محیطی و رفتاری نیز در چاقی نقش دارند.

وقتی ژنتیک عامل چربی شکم و اضافه وزن است ، می توانید از روش های غیرتهاجمی و دستگاه های لاغری و لاغری برای رسیدن به وزن سالم استفاده کنید. اساس کار این دو دستگاه انرژی گرمایی با فرکانس رادیویی است و آنها سوزاندن و برداشتن چربی های شکم و پهلو را به صورت کاملاً غیر تهاجمی انجام می دهند.

4. رژیم غذایی نامناسب

غذاهای شیرین مانند کیک و آب نبات و نوشیدنی هایی مانند نوشابه و آب میوه ها می توانند منجر به افزایش وزن ، کاهش متابولیسم و ​​کاهش توانایی چربی سوزی شوند.

رژیم کم پروتئین و کربوهیدرات زیاد نیز بر وزن تأثیر می گذارد. پروتئین به فرد کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کند و افرادی که پروتئین کمتری در رژیم غذایی خود دارند اغلب بیشتر غذا می خورند.

به طور خاص ، چربی های ترانس باعث التهاب و در نتیجه افزایش وزن می شوند. چربی های ترانس در بسیاری از غذاها از جمله فست فود و بسیاری از کیک ها و کوکی ها یافت می شوند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که افراد به جای چربی های ترانس از غلات کامل از چربی های چند غیر اشباع و تک غیر اشباع استفاده کنند.

تاثیرات پرخوری بر چربی شکم

5. کمبود خواب

بین افزایش وزن و کم خوابی که منجر به افزایش چربی شکم می شود ارتباط وجود دارد. کم خوابی و کیفیت پایین خواب عوامل مهمی هستند که باعث افزایش چربی شکم و پایین آمدن پهلوها می شوند. کمبود خواب کافی منجر به اشتباهات غذایی یا پرخوری ذهنی می شود.

6. سیگار کشیدن

مطالعات نشان داده است که سیگار کشیدن نمی تواند به طور مستقیم چربی شکم را افزایش دهد ، اما یکی از عوامل تشدید کننده است.

مطالعات نشان داده اند که در حالی که چربی شکمی بیشتر در افراد سیگاری و غیر سیگاری شایع است ، در افراد سیگاری بیشتر دیده می شود.

7. برخی از شرایط پزشکی

برخی بیماریها یا شرایط تشخیص داده نشده یا درمان نشده ، مانند کم کاری تیروئید ، متابولیسم بدن را پایین می آورد و سوزاندن کالری اضافی را دشوارتر می کند.

8. عدم نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامت جسمانی ضروری است. آب بهترین نوشیدنی است ، با این حال بسیاری از مردم به نوشیدنی های قندی ، چای و آب میوه علاقه مند هستند.

کالری و قند موجود در نوشابه های شیرین به بدن اضافه شده و می تواند چربی شکم را افزایش دهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین باعث افزایش وزن به ویژه در ناحیه شکم می شود ، در حالی که نوشیدن آب به خلاص شدن از شر چربی شکم کمک می کند.

آنچه مهم است این واقعیت است که کالری موجود در نوشیدنی ها جایگزین غذاهای جامد نمی شود و شما را سیر نمی کند ، بنابراین می توانید به راحتی مقادیر زیادی نوشیدنی های شیرین و پرکالری مصرف کنید.

بنابراین ، به جای مصرف نوشیدنی های شیرین ، آب میوه ها و نوشیدنی های مختلف ، باید از آب معمولی یا چای بدون شیرین استفاده کنید.

9 بی حرکت

اگر کالری بیشتری نسبت به سوزاندن خود بسوزانید ، افزایش وزن رخ می دهد. کم تحرکی باعث از بین رفتن چربی اضافی می شود ، چربی شکم و پهلو به مرور زمان افزایش می یابد.

تاثیر بی تحرکی بر چربی شکم

10. کربوهیدراتهای ساده مصرف کنید و کربوهیدراتهای پیچیده مصرف نکنید

بهتر است مصرف کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند نان سفید ، ماکارونی و برنج سفید را کاهش دهید و در عوض از کربوهیدراتهای پیچیده مانند سیب زمینی شیرین ، لوبیا ، جو و برنج قهوه ای استفاده کنید. مصرف این نوع کربوهیدرات برای از بین بردن چربی شکم به شما کمک می کند.

برخلاف کربوهیدراتهای تصفیه شده که باعث احساس گرسنگی می شوید ، کربوهیدراتهای پیچیده شما را بیشتر سیر نگه می دارند و باعث می شوند کمتر غذا بخورید. کربوهیدراتهای پیچیده به دلیل داشتن فیبر زیاد بسیار سریعتر هضم می شوند. مطالعات نشان داده است که انتخاب غذاهای سرشار از فیبر می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

11. توجه نکردن به غذایی که می خورید

تمرکز بر غذا و توجه بیشتر به احساسات هنگام غذا خوردن به کاهش وزن بیشتر کمک می کند.

خوردن با ذهن واقعاً تمرینی است که به شما کنترل بیشتری بر عادات غذایی خود می دهد و بنابراین کالری کمتری دریافت می کند. به این ترتیب ، شما بیشتر به گرسنگی و سیری خود توجه می کنید ، با سرعت کمتری غذا می خورید و حواس شما را پرت نمی کند و متوجه می شوید که غذا چه تاثیری بر سلامت روانی و رفاه شما دارد. خوردن با ذهن به حفظ سلامت جسمی و روحی شما کمک می کند و راهی موثر برای کاهش وزن است.

12. عدم انتخاب ورزش مناسب

انتخاب یک ورزش م effectiveثر برای لذت بردن کار سختی است. خوشبختانه پیلاتس تا حد زیادی از ضربه زیاد ، قدرت خروجی بالا و بار سنگین بر روی ماهیچه ها و استخوان ها اجتناب می کند.

پیلاتس روزانه حتی می تواند به شما در کاهش وزن و کاهش دور کمر کمک کند. شما می توانید تمرینات پیلاتس را با توجه به میزان آمادگی خود انتخاب کنید ، به علاوه پیلاتس برای همه سنین مناسب است.

تغییر سبک زندگی برای کاهش چربی شکم

انتخاب عادات سالم به خلاص شدن از شر چربی ها و همچنین جلوگیری از تشکیل مجدد آنها کمک می کند. پزشکان توصیه می کنند که نیم تا 1 کیلوگرم وزن در هفته کاهش دهید تا روند کاهش وزن به آرامی و به طور مداوم اتفاق بیفتد.

تغییر رژیم غذایی و کنترل مصرف غذا با ورزش و فعالیت های چربی سوزی اضافی برای خلاص شدن از شر چربی شکم و لگن همراه است.

غذاها و میان وعده های گیاهی ، مانند میوه ها ، سبزیجات برگ سبز و غلات کامل ، هیچ کالری و چربی اضافی ندارند و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کنند.

منابع پروتئینی خام را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، غذاهایی مانند تخم مرغ ، ماهی و طیور.

حبوبات و حبوبات به شما کمک می کنند تا مدت طولانی احساس سیری کنید و میزان کالری دریافتی روزانه خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

مصرف روزانه سدیم باید کمتر از 2300 میلی گرم باشد. کاهش مصرف سدیم نه تنها خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد ، بلکه از تجمع مایع در زیر پوست و بدتر شدن چربی شکم نیز جلوگیری می کند.

با رعایت این نکات ، علاوه بر تغییرات درون بدن ، می توانید در ظاهر خود نیز تغییراتی ایجاد کنید.

برای جلوگیری از چربی شکم و پهلو باید چکار کنیم؟

هرگز صبحانه را حذف نکنید. نخوردن صبحانه باعث می شود غذاهای ناسالم را در طول روز انتخاب کرده و حتی به مرور زمان چاق شوید. علاوه بر این ، خوردن صبحانه باعث متابولیسم بدن شما می شود و در نتیجه در طول روز غذای کمتری می خورید. شروع روز خود با یک صبحانه سالم سرشار از کربوهیدرات و پروتئین ، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

برای ناهار غذاهای کم کالری انتخاب کنید. پروتئین و غلات کامل گزینه های خوبی برای ناهار هستند. ما ناهار را با مقداری سالاد میوه یا سبزیجات توصیه می کنیم. بهتر است مرغ و ماهی بیشتری بخورید.

آخرین وعده غذایی روز ، شام ، بسیار مهم است. متابولیسم بدن به تدریج از عصر به بعد کند می شود ، بنابراین خوردن میان وعده برای شام اهمیت بیشتری دارد.

میان وعده ها نیز مهم هستند. میان وعده ها به حفظ متابولیسم و ​​رفع گرسنگی کمک می کنند. میان وعده های سالم شامل میوه ها و سبزیجاتی است که هم کالری کمی دارند و هم آبرسان هستند.

چگونه چربی شکم را از بین ببریم؟

گاهی از جراحی پلاستیک برای کاهش چربی در نواحی خاصی از بدن استفاده می شود. یکی از این جراحی ها لیپوساکشن نام دارد.

در طول لیپوساکشن ، جراح ماده ای را به ناحیه مورد نظر مانند ران تزریق می کند تا سلول های چربی مایع شود. سلولهای چربی با مکش خلاء از بدن خارج می شوند.

تزریق چربی یک راه حل برای کل بدن نیست. این روش فقط قسمت های خاصی را درمان می کند ، علاوه بر این ، بدون تغییر شیوه زندگی ، احتمال عود سلول های چربی وجود دارد. این روش فقط برای افرادی توصیه می شود که دارای اضافه وزن خفیف یا متوسط ​​هستند.

فرآیندهای دیگری برای کاهش وزن در بزرگسالان وجود دارد. مانند جراحی بای پس معده یا تنظیم نوار معده ، مناسب افرادی که اضافه وزن دارند ، چربی زیادی در ناحیه شکم و پهلوها جمع می شود. اگر چاق هستید و چربی زیادی در ناحیه شکم و باسن تجمع کرده اید ، چنین روش هایی م thanثرتر از لیپوساکشن خواهد بود.

اما همه این فرایندها عوارض جانبی زیادی دارند. تصمیم گیری برای انجام جراحی پلاستیک برای کاهش شکم و باسن بسیار شخصی است ، اما قبل از تصمیم گیری باید روش های مختلف را بدانید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

عوارض لیپوساکشن برای برداشتن چربی شکم و پهلو شامل موارد زیر است:

خطر بیهوشی

کبودی

تغییرات در حساسیت پوست می تواند طولانی مدت باشد

آسیب به ساختارهای عمیق پوست مانند اعصاب ، عروق خونی ، ماهیچه ها ، ریه ها و اندام های داخلی شکم

ترومبوز ورید عمقی ، پیامدهای قلبی و ریوی

تجمع مایعات

عفونت

نیاز به تجدید نظر در جراحی است

التهاب مداوم

بهبود سریع زخم ها

شل شدن پوست و بدتر شدن سلولیت

· التهاب

خطوط نامنظم یا نامتقارن

تغییر رنگ غیر معمول

البته ، همه این عوارض و خطرات احتمالی قبل از انجام هرگونه روش مورد بحث قرار می گیرد.

با دستگاه های مداری چربی شکم و پهلو را از بین ببرید
Slim Fit و Derm Up

دستگاه های DermUp و SlimFit SlimFit هر دو دستگاه لاغری م effectiveثری هستند که کار خود را به صورت کاملاً غیرتهاجمی و م doثر انجام می دهند. اساس هر دو دستگاه فرکانس رادیویی گرمایش است. هیچ خطری در اتاق عمل ، بیهوشی و هرگونه اسکار در برداشتن چربی شکم با این دو دستگاه وجود ندارد.

برای دسترسی به صفحه محصول Derm Up روی نماد مقابل کلیک کنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *