هر مرحله از رشد انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و افراد برای زندگی سالم و شاد در هر مرحله از زندگی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد زیرا در این دوران است که کودکان تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کنند ، تغییراتی در آنها ایجاد می شود زیرا ریشه های سلامت سلامت کودکان را تقویت می کند. کودکان در آینده ، قطعاً به مراقبت ویژه ای نیاز دارند و رژیم سالم و متعادل است.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نوزاد جدیدی در خانه دارید ، یک رژیم غذایی متنوع و متعادل برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا ، نوشیدنی ها به عادات رفتاری و خوردن دریافت کند. برای یادگیری نحوه رشد صحیح بدن نوجوان و مشاهده شکوفایی او در سنین پایین ، مقاله زیر را بخوانید.

امروزه ، به دلیل سرعت زندگی مدرن و صنعتی ، متأسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته است ، بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن فرزندان خود هستند ، به ویژه در این دوره به دلیل رشد ، و بزرگسالان حساسیت خاصی دارند. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید یک کودک چاق و متناسب پرورش دهید ، این کار را انجام دهید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن برای نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذای سالم به این معنی نیست که غذاهای خوشمزه و مخصوصاً نوجوانان را کنار بگذارید. فقط به کودک خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای نوجوانان حذف شوند ، بلکه باید کمتر مصرف شوند و با مواد مغذی و ویتامین های جایگزین جایگزین شوند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد نوزاد شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی را در رژیم غذایی خود برای نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به فرزند شما برای داشتن رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

صبحانه را حذف نکنید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین در رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ، روز می تواند هنگام خوردن میان وعده تحریک پذیرتر شود. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

5 وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع بسیار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز ، هوس های شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین وعده های غذایی برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

میان وعده های سالم تری بخورید

غذاها و نوشیدنی های پر کالری که دارای چربی ، قند و نمک زیاد هستند ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، کلوچه و نوشابه های گازدار شیرین را کاهش دهید. خوردن بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی ، بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب و شیر کم چرب هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن نوجوانان ، در نوشیدن آب میوه مراقب باشید زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، دارای مواد قندی است. کل نوشیدنی های مخلوط آب ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن نوجوانان باید کنترل شود ، باید راه حل های مناسبی برای درمان کاهش و ضعف نوجوانان یافت شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا فرزند شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهمترین دلایلی که نوجوانان دچار کاهش وزن و ضعف می شوند ، به ویژه در دوران بلوغ ، کمبود آهن و سایر ویتامین های ضروری است. اگر نوجوانان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود احساس خستگی می کنند ، ممکن است کمبود آهن داشته باشند. دختران نوجوان به ویژه در معرض کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن خود را از دست می دهند. بنابراین ، آنها باید سعی کنند مقدار مورد نیاز آهن را از منابع غذایی غنی از آهن دریافت کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات غنی شده با آهن و نان صبحانه. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و بسیاری از محصولات لبنی یافت می شود. همچنین ، منبع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند میگو و ماهی نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود 3 ویتامین یکی از عوامل کاهش وزن در نوجوانان است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در دختران نوجوان
  • ویتامین D کافی نیست
  • کمبود کلسیم

از رژیم های لاغری مرسوم خودداری کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند این روزها به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد رایج شده است. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر مواد مغذی و مغذی متعادل نیستند. این بدان معناست که ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهمی را در نتیجه این رژیم ها از دست بدهید. رژیم غذایی عجیب و غریب بیشتر بر نتایج کوتاه مدت متمرکز است ، بنابراین در نهایت وزن شما دوباره برمی گردد. برای دریافت رژیم غذایی سالم ، خوشبختانه می توانید از متخصصان وب سایت و متخصصین رژیم غذایی من کمک بگیرید که یک رژیم استاندارد و سالم را به شما ارائه می دهند. این با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما قوی است.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *