کاهش وزن با خستگی و بی حالی مداوم دنبال می شود. ژنتیک ، تغذیه نامناسب ، تغذیه نامناسب و از مهمترین دلایل کاهش وزن هستند. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله با بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن آشنا می شویم.

بهترین راه ها برای افزایش وزن

یکی از مهمترین موضوعات مربوط به چاقی این است که چقدر کالری می خورید و چقدر کالری مصرف می کنید. در واقع ، یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن ، کمبود کالری است. بنابراین ، یکی از بهترین راه های افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها نسبتاً کالری بالایی دارند ، بنابراین با شناسایی آنها و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. البته منظور از چاقی در این مقاله اضافه وزن نیست ، بلکه افزایش وزن طبیعی و کنار آمدن با کاهش وزن مزمن است. زیرا این لاغری ها ، مانند چاقی مزمن ، سلامت انسان را به خطر می اندازد. قبل از اینکه به روش های افزایش وزن بپردازیم ، باید بدانید که در صورت کاهش وزن به دلیل بی اشتهایی ، این روش ها جواب نمی دهند. در این موارد ، کودک مبتلا به بی اشتهایی باید ابتدا تحت درمان قرار گیرد و سپس اقدامات افزایش وزن انجام شود. اگرچه روشهای کاهش وزن بیشتر شناخته شده است ، اما هنوز راههای زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای افزایش وزن آورده شده است.

برای افزایش وزن مناسب ورزش کنید

ورزش یکی از روشهای مفید تناسب اندام برای درمان کاهش وزن و چاقی است. اکثر مردم از مزایای ورزش برای کاهش وزن آگاه هستند. به طور کلی ، ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین ، یکی از بهترین روش های افزایش وزن است. با این حال ، افراد مبتلا به کاهش وزن نباید ورزش شدید کنند. ورزش منظم می تواند در هضم ، جذب و سوزاندن غذا کمک زیادی کند. این تأثیر زیادی بر افزایش اشتها دارد. علاوه بر این ، ورزش باعث نشاط و تندرستی می شود و بنابراین می تواند ناراحتی های معده را درمان کرده و منجر به افزایش وزن شود. یکی از بهترین ورزش ها برای این منظور صخره نوردی است.

موثرترین غذا برای چاقی

نحوه افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر غنی بودن از ریز مغذی ها ، کالری بالایی نیز دارند. به افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده و از رژیم غذایی معمولی برای افراد چاق پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (آب پز ، بخارپز یا پخته) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، بادام ، پسته ، میوه های خشک ، سس سالاد ، شکلات تلخ و…. یک مسئله مهم در مصرف این غذاها پخت سالم آنهاست. زیرا هدف از چاقی کسب تناسب اندام و سالم ماندن است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ کرده ، گرچه کالری بالایی دارد ، اما برای سلامتی مضر است و بسیاری از ریزمغذی های موجود در آن از بین می رود و روغن آنها می تواند چربی خون را افزایش دهد. بنابراین ، توصیه می شود از روش های پخت سالم مانند جوشاندن ، بخارپز کردن ، پختن برای تهیه ظروف استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … در آشپزی بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر ریز مغذی ها ، آجیل و برخی دانه های روغنی کالری بالایی دارند. افزایش مصرف گروه های مختلف این آجیل های مفید و سالم ، علاوه بر اثر ایجاد چاقی ، فواید زیادی نیز برای سلامتی دارد. از آنجا که برخی از این آجیل ها کالری بالایی دارند ، مصرف بیش از حد آن می تواند باعث بی اشتهایی شود ، بنابراین برای افزایش وزن ، توصیه می شود از این آجیل ها و دانه های روغنی به عنوان میان وعده و بعد از ورزش استفاده کنید. ورزش جدید باید استفاده شود.

برای افزایش وزن ، آب و مایعات بیشتری بنوشید

نحوه افزایش وزن

یکی از راه های مکمل برای افراد چاق نوشیدن است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری برای کالری بیشتر فراهم می کند و به شما در افزایش وزن کمک می کند. به همین دلیل ، باید 2-3 ساعت قبل از غذا 2-3 فنجان آب بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما همچنان باید به نوشیدنی های سالم مانند آب ، شیر ، شیر بدون چربی و وعده های غذایی و و از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه های بدون کالری خودداری کنید.

با توجه به محتوا ، نحوه افزایش وزن بسیار راحت و ساده. به همین دلیل ، حفظ رژیم غذایی متعادل و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه لبنیات – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) برای افزایش وزن بسیار مهم است.

منبع: آرگا

کارت:


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *