چاقی و لاغری در همه از بدو تولد قابل مشاهده است. گاهی مادران نگران وزن کم هنگام تولد فرزند خود هستند و گاهی اوقات با استرس کودکان دارای اضافه وزن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی در کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. متخصص تغذیه و تغذیه می تواند در این مورد به والدین کمک کند.

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند انواع غذاها را بخورند. آنها می توانند با سایر اعضای خانواده به وعده غذایی ملحق شوند ، اگرچه برخی از غذاها برای جلوگیری از خفگی نیاز به تغییر دارند. اما در حالی که آنها می توانند غذای بزرگسالان بخورند ، کودکان خردسال نیازهای تغذیه ای ویژه ای فراتر از اعضای خانواده دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً آشکار نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه با نیازهای آنها مطابقت نداشته باشد. تفاوت اصلی بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی برای آنها بسیار مهم است. بافت جدیدی که باید ایجاد شود از هیچ چیز ناشی نمی شود: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه این کار را تأمین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ساختن سلول های جدید استفاده می شود و نقش مهمی در بدن ایفا می کند. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند ، زیرا این ماده معدنی برای ساختن استخوان های قوی مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان مهمتر از بزرگسالان هستند ، زیرا کمبودها می توانند روندهای مهم توسعه را مختل کرده و باعث آسیب دائمی شوند. خوشبختانه کودکان نوپا در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع نوزادان به مرحله کندتری کاهش یافته است. اما ارائه رژیم غذایی غنی از مواد مغذی در نهایت به تضمین سلامت افراد بالغ کمک می کند. تفاوت دیگر این است که کودکان به غذای کمتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدین فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی کودکان و کودکان نوپا این توانایی را دارد که بفهمد چه موقع گرسنه هستند و چقدر بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند فرزندان خود را به هر طریقی وادار کنند که معتقد باشند کودکان به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که می توانند هر زمان که گرسنه هستند غذا بخورند و هیچ محدودیت غذایی ندارند تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن خود در تنظیم میزان مصرف خود اعتماد کنند و فرزندان خود را تشویق کنند که در زمان سیری غذا نخورند. همچنین ممکن است والدین نگران عادات غذایی فرزند خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را مقایسه کرد که والدین آنها تصور می کردند با عادات غذایی گروهی از کودکان به اصطلاح کنترل کننده دچار سوء تغذیه شده اند. محققان دریافتند غذاهای کم کالری کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دریافت می کنند. اما در نهایت ، تفاوت واقعی در تغذیه بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش بزرگی از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و سزاوار همان توجه تغذیه ای است که شما به وعده های غذایی می دهید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از سیر نگه داشتن کودکان تا شام است. این فرصتی برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای یک رژیم غذایی متعادل است.

گونه هایش متورم می شود ، صدای خنده اش در خانه می پیچد و لباس هایش سریعتر از آنچه شما انتظار دارید جمع می شود. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه کنید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او قرار دهید و انواع غذاهای ضروری را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها رشد کودک را تضمین می کنید. به در سالهای آینده محققان و متخصصان مطمئن هستند که معرفی غذاهای جامد به نوزادان از همان ابتدا بر سلامت جسمی و روانی آنها در سالهای بعد تأثیر می گذارد. بنابراین در 10 سال اول زندگی ، با چشم اندازهای تغذیه سالم همراه باشید.

اصول تغذیه نوزادان با غذاهای جامد در سال اول زندگی

برای انتخاب میز ناهارخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید اولین علائم آلرژی را در نوزاد خود از طریق واکنش های بدن به شیردهی تشخیص دهید.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن نوزاد شما به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این امر نه تنها خطر ابتلا به عوارض حاد را در کودک کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی کودک را نیز کاهش می دهد و سر و صدا و بی قراری را کاهش می دهد.

درباره تغذیه نوزادان تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در چهار ماه اول ، نوزادان حتی آب به وعده های غذایی روزانه خود اضافه نمی کنند و در سنین 4 تا 6 ماهگی ، فقط مواد ساده ای مانند مخمر را به شیر مصرفی خود در طول روز ، طبق توصیه ها اضافه می کنند. پیشنهاد مادر به دکتر

پس از شش ماهگی ، کودک شما بتدریج طعم های مختلف را می چشد و شما باید به خوبی آگاه باشید که ورود تدریجی غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک ، زمینه ساز عادت کودک شما به طعم و مزه ها برای چندین ماه می شود. در این مرحله ، بیایید از عجله بگذریم و به بدن کودک فرصت دهیم تا در برابر غذای خام واکنش نشان دهد. صبر شما در افزودن تدریجی غذاها به رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی و کنترل کنید.
در مورد معرفی جامدات از شش ماهگی تا یک سالگی چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما در حال آماده شدن برای غذاهای کمکی است و هنگامی که توانست انواع غذاها را بلعیده و هضم کند ، می توانید غذاهای جامد را به او معرفی کنید. اکثر مادران در این مرحله نگران سوء تغذیه فرزند خود هستند. اگر بدانید کودک شما روزانه به چه مقدار غذا احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد او مناسب است ، با تغذیه بیش از حد کودک خود سلامت او را به خطر نمی اندازید و با محروم کردن او از مواد مغذی ضروری کودک ، از جلوگیری از کودک به درستی رشد کند

اصول تغذیه برای کودکان یک تا دو سال

با بزرگ شدن فرزند شما ، تنوع غذاها در وعده های غذایی روزانه او افزایش می یابد ، بنابراین تغییر در رژیم غذایی کودکان دو ساله ضروری است. در حال حاضر نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او رو به کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در این مرحله بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی کودک می توانید بدن خود را سالم و مغز خود را سالم نگه دارید. در حالی که گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی کودک بسیار مهم است ، گاهی اوقات شما چاره ای ندارید جز اینکه به مکمل کودک خود مراجعه کنید.

در این مرحله ، شما باید درک بهتری از غذاهای مضر برای فرزند خود داشته باشید تا بتوانید رژیم غذایی سالمی را برای فرزند خود طراحی کنید. بزرگ کردن کودک یک ساله آیین خاص خود را دارد. شما می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و برای اطمینان از رشد کودک خود به میوه و سبزیجات نیاز دارید. اگر اصول تغذیه نوزادان را در سالهای اول زندگی رعایت کنید ، دیگر نگران قد و وزن نوزاد خود در دو سالگی نخواهید بود.

تغذیه کودکان یکی از مشکلات تغذیه ای ناسالم است. کوتاهی قد در کودکان به دلیل کمبودهای تغذیه ای در کشورهای در حال توسعه شایع تر از سایر کشورها است. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوءتغذیه و کوتاهی قد در مقایسه با سالهای اولیه انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافت ، اما هنوز وضعیت خوبی ندارد. هر والدین باید از وضعیت تغذیه ، سلامت و رشد فرزند خود مطلع باشند. والدین باید از فرزندان خود در مورد منحنی رشد مراکز درمانی سوال کنند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند گذشته مکرر و دقیق اندازه گیری نمی کنند و باید نقش وزارت بهداشت در نظارت بر فعالیت این مراکز مورد تأکید قرار گیرد. مراکز بهداشتی همچنین باید مادران را در مورد تغذیه و نکات بهداشتی که باید برای دستیابی به قد و وزن مناسب رعایت شود ، آموزش دهند. اقدامات لازم برای بهبود تغذیه وی انجام شد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *