جلوگيری از كوچک شدن سینه با 4 راهکار طلایی


جلوگيری از كوچک شدن سینه در روند لاغری یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌هایی‌ست که قصد کاهش وزن دارند. آن‌ها همیشه درگیر این مسئله‌اند که چه کار کنم که با کاهش وزن، سایز سینه‌ام کم نشود؟

به‌نظر شما راه‌ِحلی برای این مسئله مهم وجود دارد؟ چون با انجام تمرینات سنگین و شدتی، وزن کل بدن کم می‌شود که این شامل سایز سینه هم خواهد شد. اما این موضوع نباید دلیل موجهی برای دوری شما از ورزش شود. فیتامین برایتان راهِ‌‌حل‌هایی برای لاغری و در عین حال جلوگيری از كوچک شدن سینه سراغ دارد؛ بنابراین این مطلب را تا انتها بخوانید!

آناتومی بافت سینه بانوان

بافت سینه‌های بانوان از عضله، بافت چربی و غدد شیری و لنفاوی تشکیل شده است و سایز سینه شما به مواردی مثل حجم توده عضلانی و حجم توده چربی بستگی دارد. برای این‌که سینه‌هایتان کوچک یا بزرگ شوند باید درصد چربی بدنتان را کم یا زیاد کنید و این موضوع با نوع تغذیه شما ارتباط دارد. در ادامه مقاله برایتان راهکارهای جلوگيری از كوچک شدن سینه را خواهیم گفت.

راهکارهای جلوگیری از کوچک شدن سینه

برای اینکه هم ورزش کنید و هم لاغر و خوش فرم شوید، باید به نکات مختلفی توجه کنید. در این قسمت با ما همراه باشید تا راهکارهای لاغری بدون کوچک شدن سینه را با شما در میان بگذاریم.

1. رعایت برنامه غذایی

در مسیر کاهش وزن، هیچ چیزی به اندازه تغذیه شما مهم نیست. یک رژیم غذایی خوب و جامع انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. کاهش کالریِ دریافتی باعث می‌شود تا وزن‌تان پایین بیاید و لاغرتر شوید. اما انتخاب‌های رژیمی‌تان نباید خیلی سختگیرانه باشند که سینه‌هایتان را زیاد کوچک کنند.

همچنین رژیم شما نباید باعث کم شدن سطح هورمون استروژن و پروژسترون شود. (این دو هورمون برای حفظ اندام زنانه شما لازم و ضروری هستتند!)

پیشنهاد می‌کنیم از یک متخصص تغذیه برنامه غذایی دریافت کنید که به چنین مسائلی آگاه و مسلط باشد و یک برنامه غذایی مناسب برای جلوگيری از كوچک شدن سینه، برای‌تان طراحی کند. بهتر است برنامه غذایی شما شامل موارد زیر باشد:

  • سویا
  • نخود
  • شیر سویا
  • لوبیا قرمز
  • ماست سویا
  • کدو حلوایی
  • دانه‌های کتان

نکته مهم: تا جایی‌که می‌توانید برای جلوگيری از كوچک شدن سینه، از مکمل‌های طبیعی و گیاهی استفاده کنید. برای افزایش سایز سینه هرگز سراغ کِرِم‌ها و ژل‌ها نروید! چنین محصولاتی با تحریک هورمون‌ها و غدد بدن به سلامتی شما آسیب می‌زنند.

رعایت رژیم غذایی برای جلوگيری از كوچک شدن سینه

2. استفاده از لباس زیر و لباس ورزشی مناسب

همیشه حواس‌تان باشد که برای انجام ورزش به طور کلی و همچنین جلوگيری از كوچک شدن سینه، لباس زیر مناسبی بپوشید. جنس لباس زیر شما باید از نخ پنبه باشد و هرگز لباس‌زیرهای اسفنجی یا ابری استفاده نکنید.

چنین لباس‌هایی هرگز برای ورزش کردن مناسب نیستند و باعث آب شدن بافت چربی سینه شما می‌شوند. حتما حین ورزش از یک سینه بند نخی و اندازه سایز خود استفاده کنید.

اندازه لباس زیر شما هم در جلوگيری از كوچک شدن سینه، بسیار مهم است. لباس زیر شما باید مناسب و اندازه خودتان باشد. به‌عنوان مثال اگر سایز اشتباهی را خریداری کرده باشید، باعث سینه‌درد شده و در نهایت به بافت سینه‌تان آسیب خواهد رساند. بافت سینه آسیب‌دیده نیز دیگر قدرت رشد و حجم‌گیری نداشته و در نهایت منجر به کاهش سایز سینه خواهد شد.

3. انجام تمرینات هوازی به اندازه

با کاهش وزن، بی‌شک چربی سینه هم کم خواهد شد. حال اگر بخواهید به‌صورت منظم و پشت سرهم تمرینات هوازی و کاردیو انجام دهید که عمق فاجعه بیشتر می‌شود. یعنی علاوه‌بر چربی‌سوزی، عضله‌سوزی هم به آن اضافه خواهد شد.

بنابراین نکته بسیار مهم، داشتن تمرین هوازی به اندازه کافی است. نه خیلی زیاد نه خیلی کم. شما به هرحال به تمرین هوازی احتیاج دارید.

اگر تعداد جلسات و شدت تمرینات هوازی شما به اندازه باشد، در کاهش وزن و در عین حال جلوگيری از كوچک شدن سینه‌ها موفق خواهید بود. تمرین هوازی مثل دویدن روی تردمیل، تمرینات هیت، ایروبیک و دوچرخه‌سواری. حتما برای تعیین مقدار و شدت تمرین با مربی متخصص مشورت کنید.

4. انجام ورزش و تمرینات بدنسازی

گروه عضلات سینه‌ای شامل عضلاتی است که سینه‌تان را به دست‌ها و شانه‌ها متصل می‌کند. بافت چربی سینه‌های شما نیز دقیقاً روی گروه عضلات سینه‌ای قرار گرفته و با قوی‌کردنِ این عضلات، بی‌شک سینه‌های خوش‌فرم‌تر و زیباتری خواهید داشت.

هرچقدر بیشتر روی عضلات ناحیه سینه کار کنید، بدون شک عضلاتتان قوی‌تر شده و سینه‌تان را پرتر و جذاب‌تر نشان خواهد داد. پیشنهاد می‌کنم با یک برنامه ورزشی اختصاصی و هدفمند در باشگاه یا در خانه تمرین کنید. کارشناسان فیتامین با توجه به اهداف و شرایط شما، برای‌تان یک برنامه ورزشی اختصاصی طراحی خواهند کرد.

حرکات ورزشی برای جلوگیری از کوچک شدن سینه

حرکاتی که در زیر معرفی می‌کنیم برای ورزیده کردن و تقویت عضلات سینه‌ای و پشت بسیار موثر است. تعداد تکرار و ست‌ها را باید مربی شما با توجه به شرایط و ویژگی‌های بدنی شما تعیین کند.

در کل بهتر است از وزنه‌های خیلی سنگین استفاده نکنید. پیشنهاد می‌کنیم که برای جلوگيری از كوچک شدن سینه، این حرکات را با مشورت مربی‌ امتحان کنید.

پرس سینه دمبل

پرس سینه دمبل

نحوه انجام حرکت

  • برای جلوگيری از كوچک شدن سینه و انجام این حرکت، در حالی‌که صورتتان رو به بالاست بر روی نیمکت بخوابید؛
  • دست‌هایتان صاف باشد، و یک دمبل در هر دو دست خود بگیرید؛
  • دمبل‌ها را پایین بیاورید تا نزدیک سینه قرار بگیرد؛
  • سپس آن‌ها را به وضعیت اولیه برگردانید؛
  • این یک تکرار حساب می‌شود؛
  • 10 تکرار داشته باشید و سپس بدون استراحت حرکت بعدی را انجام دهید.

پوش آپ

پوش آپ

نحوه انجام حرکت

  • این حرکت را برای جلوگيری از كوچک شدن سینه، در وضعیت چهار دست و پا شروع کنید؛
  • کف دست‌هایتان را کمی بازتر از عرض شانه بر روی زمین قرار بدهید؛
  • بدن باید از سر تا پا یک خط راست درست کند؛
  • پایین بیایید تا حدی که سینه به زمین نزدیک شود؛
  • بازوهایتان زاویه 45 درجه با بالاتنه داشته باشد؛
  • مکث کنید، سپس به وضعیت اولیه برگردد؛
  • 10 تکرار داشته باشید و 90 ثانیه مکث کنید؛
  • یک‌بار دیگر حرکت 1 و 2 را تکرار کنید (بنابراین هر حرکت را دو بار تکرار کرده اید)؛
  • قبل از سومین حرکت 90 ثانیه استراحت کنید.

پرس بالا سینه دمبل

پرس بالا سینه دمبل

نحوه انجام حرکت

  • بر روی یک نیمکت قابل تنظیم بنشینید که شیب آن کم است (در حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه)؛
  • کف پاها صاف بر روی زمین باشد؛
  • دو دمبل در دست بگیرید و آن‌ها را بالای شانه بگیرید، دست‌هایتان باید صاف باشد؛
  • به‌آرامی وزنه‌ها را تا کنار سینه پایین بیاورید؛
  • مکث کنید، سپس دمبل‌ها را به سمت بالا ببرید؛
  • برای جلوگيری از كوچک شدن سینه این حرکت را با 10 تکرار بزنید،
  • سپس بدون استراحت حرکت چهار را انجام دهید.

فلای دمبل

فلای دمبل

نحوه انجام حرکت

  • بر روی یک میز صاف دراز بکشید و صورتتان رو به بالا باشد؛
  • یک جفت دمبل را بالای شانه بگیرید در حالی‌که آرنج کمی خم است؛
  • خمیدگی در آرنج را حفظ کنید؛
  • دمبل را پایین بیاورید تا زمانی‌که آرنج هم راستای سینه می‌شود؛
  • با بالا آوردن وزنه، همین مقدار خمیدگی در آرنج را حفظ کنید؛
  • حرکت را ده بار تکرار کنید؛
  • 90 ثانیه استراحت داشته باشید؛
  • حرکت 3 و 4 را تکرار کنید (هر حرکت را دو بار انجام دهید).

سخن پایانی

بافت سینه از چربی تشکیل شده است و با کاهش وزن و چربی سوزی، سایز سینه هم کاهش خواهد یافت؛ اما راهکارهایی برای جلوگيری از كوچک شدن سینه وجود دارد. روش‌های لاغری بدون کوچک شدن سینه، شامل برنامه‌ی غذایی، ورزش قدرتی و سایر نکات می‌شود. در این مطلب درباره جلوگیری از کوچک شدن سینه صحبت کردیم و راهکارهای آن را توضیح دادیم.

لینک منبع : Times of india

دیدگاهتان را بنویسید