یکی از نکات مهم در هنگام کاهش وزن و کاهش وزن جلوگیری از ضعف بدن در هنگام کاهش وزن است. بستگی به رژیم غذایی سالم دارد. در این مقاله ، نکاتی را که باید برای جلوگیری از افسردگی در مورد کاهش وزن رعایت کنیم ، بررسی می کنیم.

هنگام کاهش وزن از افسردگی خودداری کنید

جلوگیری از ضعف در هنگام کاهش وزن یکی از مهمترین مواردی است که هنگام کاهش وزن باید به آن توجه کرد. برای جلوگیری از این اتفاق ، باید غذاهای مغذی و سرشار از ویتامین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این باعث می شود در طول برنامه خود احساس ضعف ، بی حالی یا خستگی نکنید. در اینجا ، برخی از موادی که به جلوگیری از تجزیه بدن در هنگام کاهش وزن کمک می کند را معرفی و بررسی می کنیم.

مصرف ویتامین B: یکی از مهمترین موادی که به جلوگیری از ضعف و کندی در هنگام کاهش وزن و کاهش چربی کمک می کند ، استفاده از ویتامین های گروه B است. هنگامی که بدن در حال کاهش وزن است ، باید انرژی زیادی مصرف کند. از ویتامین های گروه B استفاده کنید.

برای دریافت ویتامین B روزانه ، مصرف مولتی ویتامین کافی است و به شما کمک می کند تا کار خود را با ضعف و خستگی کمتری انجام دهید. بهتر است مواد مغذی و ویتامین ها را از غذا دریافت کنید ، اما اگر غذا نتواند این مواد مغذی را تأمین کند ، می توان از مکمل ها استفاده کرد.

Vitamin ویتامین C مصرف کنید: مصرف ویتامین C در برنامه به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کند. همچنین به ساخت ماهیچه ها و عروق خونی کمک می کند. باید توجه داشته باشید که نباید بیش از حد از این ویتامین استفاده کنید زیرا می تواند برای بدن مضر باشد.

نکته خوب: رژیم کتوژنیک

هنگام کاهش وزن از پروتئین و سایر غذاها برای جلوگیری از افسردگی استفاده کنید

مصرف پروتئین: میزان پروتئین مهمتر از میزان چربی و کربوهیدرات در رژیم غذایی است. خوردن پروتئین مانند تخم مرغ ، گوشت ، ماهی بدون چربی و حبوبات از کاهش وزن ناتوان کننده جلوگیری می کند و در طول روز احساس گرسنگی کمتری می کنید. علاوه بر این ، مصرف پروتئین کافی در رژیم غذایی به تخریب بافت ماهیچه ای کمک می کند. با کاهش از دست دادن بافت ماهیچه ای ، متابولیسم بدن بهبود یافته و در نتیجه ، متابولیسم چربی افزایش یافته و کاهش وزن بهتر پیشرفت می کند.

غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید: غذاهای حاوی فیبر زیاد باعث می شوند که غذا برای مدت طولانی در معده ماندگار شود. در این مرحله مغز پیام سیری می دهد و فرد دیگر احساس گرسنگی نمی کند. در نتیجه غذای کمتری می خورد.

●مصرف میوه: راه دیگر جلوگیری از افسردگی هنگام کاهش وزن ، مصرف موثر میوه است. میوه گلیکوژن را در کبد افزایش می دهد و باعث می شود فرد کمتر احساس گرسنگی کند. فروکتوز موجود در کبد گلیکوژن را در کبد تولید می کند.

آب بنوشید: آب دمای بدن را تنظیم می کند و برای حرکات بدن ضروری است. همچنین به بدن در تامین انرژی خوب کمک می کند. بنابراین کم آبی بدن می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث می شود فرد احساس ضعف و خستگی کند. یکی از راه های پیشگیری از افسردگی هنگام کاهش وزن ، نوشیدن آب کافی است.

برای مطالعه: برنامه رژیم غذایی

علائم ضعف در طول رژیم چیست؟

علائم ضعف در طول رژیم چیست؟

چندین راه برای جلوگیری از افسردگی در مورد کاهش وزن وجود دارد. اما ابتدا باید علت ضعف را پیدا کنید و سپس آن را درمان کنید.
یکی از دلایل ضعف در هنگام کاهش وزن ، کمبود ویتامین B است ، وقتی بدن دچار کمبود ویتامین B شود ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها باعث ضعف و خستگی می شود.

ضعف و خستگی می تواند ناشی از رژیم کمبود پروتئین باشد. علاوه بر این ، اگر میزان کربوهیدرات و چربی در غذایی که می خوریم کمتر از مقدار استاندارد باشد ، باعث می شود در طول روز احساس ضعف و خستگی کنیم.

اگر می خواهیم یک بررسی کلی انجام دهیم ، وقتی در طول کاهش وزن احساس ضعف و خستگی می کنید ، معمولاً باید به دنبال علت غذایی باشید که مصرف می کنید. کمبود مواد مغذی مانند ویتامین (B و C) ، پروتئین ، کربوهیدرات و چربی. در این صورت بهتر است به یک متخصص تغذیه مراجعه کرده و در مورد رژیم غذایی که دنبال می کنید برای او توضیح دهید.

در این حالت ، او می تواند مشکل را در رژیم غذایی بیابد و با جایگزینی رژیم غذایی دیگر مشکل شما را حل کند.

موضوعات مرتبط: رژیم کاهش چربی

نقاط ضعف عمومی:

کمبود برخی از مواد در خون همچنین می تواند بدن را ضعیف ، خسته ، در روند کاهش وزن و کاهش چربی بیشتر نشان دهد. در این صورت بهتر است آزمایش خون بدهید و پس از تایید نتایج آزمایش ، در صورت کم خونی ، داروهای مربوطه را مصرف کنید.

موارد قبلی ذکر شده در بالا با دلایل پزشکی ضعف و خستگی همراه بود. همچنین عواملی در شیوه زندگی فرد وجود دارد که به این ضعف و خستگی کمک می کند. مانند :

consumptionمصرف زیاد مواد حاوی کافئین ؛
کاری بسیاری از شیفت ها با تردد زیاد ؛
● خوردن مقدار زیادی تنقلات و غذاهای ناآشنا ؛
● بی تحرکی و ورزش نکردن ؛
● زمانی برای استراحت و تفریح ​​ندارید.

برخی از شرایط روحی نیز می توانند باعث خستگی در کاهش وزن شوند. به خصوص زمانی که می خواهید وزن کم کنید و وزن خود را کاهش دهید ، زیرا شیوه زندگی هر فرد تغییر می کند ، ممکن است نشانه هایی از افسردگی در بدن ظاهر شود و بدن را ضعیف تر و خسته تر کند. استرس و اضطراب همچنین می تواند به ضعف و خستگی ایجاد شده در فرد کمک کند.

برای جلوگیری از ضعف هنگام کاهش وزن ، ابتدا باید همه عوامل ایجاد کننده ضعف و خستگی را بشناسیم و سپس با از بین بردن این شرایط یا تغییر آنها ، ضعف و خستگی را برطرف کنیم.

ضعف و بی حالی در رژیم لاغری

ضعف و بی حالی در رژیم لاغری

همانطور که در قسمتهای قبل اشاره کردیم ، عوامل متعددی وجود دارد که باعث می شود فرد هنگام رژیم گرفتن احساس خستگی و ضعف کند. این عوامل می توانند در اثر بیماری هایی مانند کم خونی یا کمبود برخی مواد مغذی مانند کمبود ویتامین B ایجاد شوند عوامل روانی نیز بر خستگی و ضعف تأثیر می گذارد.

به عنوان مثال ، افراد مبتلا به افسردگی یا استرس هنگام کاهش وزن ممکن است احساس ضعف و خستگی کنند. نوع دیگری که می تواند باعث ضعف و خستگی در هنگام کاهش وزن شود ، شیوه زندگی است. به عنوان مثال ، افرادی که مقدار زیادی غذای حاوی کافئین مصرف می کنند یا سخت کار می کنند و تحت فشار زیادی هستند ، هنگام کاهش وزن احساس ضعف و خستگی بیشتری می کنند.

برای وضعیت لاغری ، کندی در روند کاهش وزن در مراحل اولیه ، باید ببینیم چه چیزی باعث ضعف و خستگی ما می شود. هنگامی که علت را پیدا کردیم ، باید از روش هایی برای حذف این عوامل از زندگی خود استفاده کنیم.

برای رفع گرسنگی در رژیم غذایی چه بخوریم؟

در این بخش از مقاله ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه گرسنگی را هنگام رژیم گرفتن از بین ببرید و همچنین از افسردگی هنگام کاهش وزن جلوگیری کنید.

مصرف پروتئین را افزایش دهید: مکمل های پروتئینی علاوه بر از بین بردن گرسنگی در کوتاه مدت ، باعث می شود در طولانی مدت احساس گرسنگی کمتری کنید. پروتئین هایی مانند تخم مرغ ، ماهی بدون چربی و گوشت بدون چربی گرسنگی شما را از بین می برد و همچنین مانع از دریافت کالری زیاد در بدن شما می شود. مصرف پروتئین قند خون شما را تثبیت می کند و همچنین از تخریب بافت ماهیچه ای شما جلوگیری می کند.

خوردن میوه برای مبارزه با افسردگی هنگام کاهش وزن را فراموش نکنید: یکی از دلایلی که باعث احساس گرسنگی در بیماران می شود ، کاهش ذخایر گلیکوژن در کبد است. وقتی گلیکوژن کبد مصرف شود و ذخایر آن تمام شود ، فرد احساس گرسنگی می کند. میوه حاوی قند فروکتوز است که می تواند به گلیکوژن تبدیل شده و در کبد ذخیره شود. در نتیجه ، خوردن میوه جگر همیشه گلیکوژن را ذخیره می کند و بیمار احساس گرسنگی کمتری می کند.

میزان فیبر را در رژیم غذایی خود افزایش دهید: فیبر یکی از اصلی ترین موادی است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. فیبر به دو صورت برای سیری عمل می کند. اول ، اتساع دیواره معده را بهبود می بخشد. وقتی دیواره معده کشیده می شود ، مغز پیام سیری می دهد و فرد احساس سیری می کند. بنابراین غذاهای حاوی فیبر به فرد کمک می کند زودتر احساس سیری کند. از سوی دیگر ، فیبر حرکت غذا را در دستگاه گوارش کند می کند. در نتیجه ، غذا بیشتر در معده می ماند و باعث می شود فرد مدت بیشتری احساس سیری کند.

همچنین:

چربی های متعادل را در رژیم غذایی خود بگنجانید: وجود چربی در غذاها حرکت غذا را در دستگاه گوارش کند می کند ، در نتیجه باعث می شود غذا در معده بیشتر بماند و بیمار احساس سیری کند. از سوی دیگر ، وقتی رژیم غذایی بدون چربی باشد ، طعم غذا خوب نیست. این امر باعث می شود که افراد پس از مدتی رژیم را متوقف کنند. بنابراین وجود چربی در رژیم غذایی پایبندی افراد به رژیم را افزایش می دهد.

خوردن صبحانه را فراموش نکنید: تحقیقات نشان داده است که خوردن صبحانه کامل و مغذی به شما کمک می کند در طول روز کمتر احساس گرسنگی کنید. بنابراین ، یکی از راه های رفع گرسنگی در طول رژیم و کاهش این احساس ، خوردن یک صبحانه کامل و مقوی است.

کربوهیدراتها: کربوهیدراتها به تنهایی ممکن است برای حفظ انرژی و رفع گرسنگی مفید نباشند ، اما در شرایط فوری بهترین گزینه سرکوب گرسنگی است.

مکمل هایی برای بدن ضعیف

مکمل هایی برای بدن ضعیف

قرص ویتامین B12: ویتامین B12 یکی از ویتامین هایی است که نقش بسزایی در ساخت بدن و تبدیل غذا به انرژی دارد. این ویتامین معمولاً با مصرف غذا تأمین می شود. اگر غذا نمی تواند این را تأمین کند ، باید از مکمل استفاده شود.

ویتامین D خوراکی: یکی از شایع ترین علل ضعف و خستگی ، کمبود ویتامین D است که می تواند باعث افسردگی شود. در این موارد از قرص یا آمپول ویتامین D استفاده می شود.

گروه قرص های ویتامین B: ما در مورد ویتامین B12 صحبت کردیم. سایر ویتامین های گروه B نیز در کاهش خستگی نقش دارند. در صورت کمبود ، این ویتامین ها باید مکمل شوند.

قرص ویتامین C: این ویتامین سیستم ایمنی را بیشتر تقویت می کند و در این مورد استفاده می شود. اما در کاهش ضعف و خستگی بدن نیز مثر است.

قرص آهن: یکی از شایع ترین دلایل احساس ضعف و خستگی در افراد مختلف ، کمبود آهن است. برای تشخیص کمبود آهن ، آزمایش خون و پس از تأیید کمبود آهن ، مکمل آهن با قرص آهن مورد نیاز است.

علل سرگیجه در رژیم لاغری

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود فرد هنگام کاهش وزن دچار سرگیجه شود. برای جلوگیری از ضعف در هنگام کاهش وزن ، باید در برنامه رژیم غذایی خود دقت کنید.

این علل عبارتند از:
فشار خون بالا: یکی از شایع ترین دلایل سرگیجه ، فشار خون پایین است. به خصوص اگر سرگیجه داشته باشد هنگامی که اجاق بخواهد موقعیت خود را از خوابیدن به حالت نشسته یا ایستاده تغییر دهد.

کم آبی: کم آبی می تواند باعث ضعف و سرگیجه شود. فشار خون نیز در این شرایط کاهش می یابد.
مصرف زیاد کافئین: کافئین برانگیختگی و جریان خون به مغز را کاهش می دهد. اگر بیش از حد مصرف شود ، می تواند باعث سرگیجه شود.
حمله عصبی: گاهی اضطرابی که با سرگیجه رخ می دهد حمله عصبی محسوب می شود.

تنفس سریع: هنگام تنفس عمیق و سریع ، بدن دی اکسید کربن را از دست می دهد و اکسیژن به بافت ها نمی رسد و باعث سرگیجه می شود.

چکیده

موضوع اصلی که ما در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم این است که چگونه هنگام کاهش وزن از افسردگی جلوگیری کنیم. قبلاً اشاره کردیم که برای جلوگیری از شرایط ناتوان کننده هنگام کاهش وزن ، باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه ای داشته باشیم. ویتامین ها نقش مهمی در جلوگیری از سرگیجه دارند ، بنابراین کمبود ویتامین B و C باید درمان شود. همانطور که در مقاله ذکر شد عوامل مختلفی باعث سرگیجه می شوند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *