مردم کشورهای شمال اروپا و مردم سوئد ، نروژ و دانمارک به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود در سراسر جهان شناخته شده اند. ساکنان این سرزمین ها اغلب از رژیم نوردیک پیروی می کردند ، بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توجه زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است و به بسیاری از افراد کمک کرد تا با تبدیل شدن به یک روند در مدت زمان کوتاه وزن خود را کاهش داده و به بدن ایده آل خود برسند.

حالت سوئدی چیست؟

این برنامه رژیم غذایی یک برنامه رژیم کوتاه مدت است که مخصوص کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن شما را در عرض دو هفته سه تا ده کیلوگرم کاهش دهد. این رژیم غذایی محدودیت های قابل توجهی دارد و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن شما را به سرعت افزایش دهد. به همین دلیل ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تا دو سال بعد به بدن باز نمی گردد.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند رژیم را در پایان رژیم و بعد از هفته دوم تکمیل کنید و در صورت تمایل سه ماه بعد این کار را تکرار کنید. ادامه رژیم غذایی به طور منظم توسط متخصصان تغذیه توصیه نمی شود.

برای تحقیق: رژیم غذایی سلیاک چیست؟

قوانین رژیم:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشیدنی های شیرین شده با شکر) خودداری کنید.
2 لیتر آب در روز بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از جمعه قطع نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید مکان ناهار و شام را در یک روز تغییر دهید.

چه غذاهایی در رژیم سوئدی مجاز است؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ تازه و تمیز
سبزیجات خاکی: مانند کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، کره و غیره
• لبنیات طبیعی: مانند ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیر پرچرب و غیره.
• آجیل خشک: مانند گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام زمینی (محدود) و غیره.

داشتن رژیم غذایی یکی از موارد ضروری برای کاهش وزن است. برای مشاهده کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن سبزیجات
• برخی از غلات مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
• نوشابه ، آب شیرین و دلچسب

شیر بدون چربی و طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقادیر زیادی لاکتوز باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، آب نبات ، شکلات ، بستنی ، گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، چیپس ، چیپس ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیک

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
درست مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی مواد مغذی زیادی برای بدن انسان فراهم می کند. به عنوان مثال ، در این رژیم غذایی ، غلات سبوس دار ، میوه ها و سبزیجات می توانند بسیاری از مواد مغذی و کالری مورد نیاز بدن را تأمین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

همه گروه های غذایی اصلی در رژیم سوئدی وجود دارد. علاوه بر این ، از غذاهای فرآوری شده استفاده نمی شود و فقط این ، به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت کلی بدن

سلامت کلی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که ممکن است به جلوگیری از سکته مغزی و حمله قلبی کمک کند. برای مشاهده رژیم لاغری هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی کمتر برای محیط زیست مضر است و می تواند تا حد زیادی در حفظ طبیعت و کره زمین کمک کند.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید می کند) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند غالباً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی برای این رژیم وجود ندارد.

پیشنهاد خوب: رژیم غذایی سواحل جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک می توانند گران باشند. غذاهای دریایی جزء اصلی این رژیم غذایی هستند و دسترسی به شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند مشکل و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

اتلاف وقت
یافتن و تهیه غذاها در رژیم سوئدی می تواند زمان بر و گران باشد. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، توصیه می شود زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذاها در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی پیشنهاد می کنند که وعده های غذایی در رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

رژیم سوئد چطور؟

این بلافاصله پس از معرفی به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال می کنند و از آن پیروی می کنند. با نگاهی به نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند ، می توان دریافت که ادعاهای این رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در کوتاه مدت درست است و همه پیروان همه این رژیم ها چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

با این حال ، بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که چنین کاهش وزن کوتاه و شدید می تواند بدن را شوکه کرده و حتی در طولانی مدت منجر به اضافه وزن شود. کاهش مایعات بدن و دریافت کمتر از 1000 کالری در روز از مشکلات جدی این رژیم غذایی است که متخصصان به آن اشاره کرده و آنها را به عنوان پارامترهای مضر برای بدن در نظر می گیرند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند توصیه نمی شود. علاوه بر این ، اگر نمی توانید غذاهای دریایی خام بخورید یا خوردن ماهی را دوست ندارید ، ممکن است در رژیم گرفتن مشکل داشته باشید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

یک برنامه آشپزی سوئدی را تجربه کنید

این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در کوتاه مدت طراحی شده است و تمرکز اصلی آن بر استفاده از غذای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند چالش برانگیز باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5 تا 9 پوند وزن کم کرده اند.

نکته کلیدی هنگام پیروی از این برنامه رژیم غذایی توجه به مصرف 2 لیتر آب در روز است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند اغلب خیلی زود دچار کم آبی می شوند و احساس خستگی و بی حالی می کنند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند که به دلیل از دست دادن سریع مایعات بدن ، افراد هنگام شروع این رژیم کاهش وزن شدیدی را تجربه خواهند کرد.

در حالی که در سایر برنامه های رژیم غذایی ، بدن آب خود را از دست نمی دهد و در نتیجه ، میزان کاهش وزن بر این اساس کمتر خواهد بود.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این رژیم غذایی به صورت گروهی و ایجاد کمپین های لاغری یک راه موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند شرایط سخت رژیم گرفتن را برای همه آسان تر کرده و افراد کافی را تشویق کنند تا در عرض دو هفته سعی کنند وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم یکی از سخت ترین اما بسیار م diثرترین رژیم های کاهش وزن است. این برنامه رژیم غذایی معتقد است که با افزایش میزان متابولیسم بدن در کمتر از 15 روز می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی در انسان شود. هر مرحله رژیم غذایی 14 روز است و باید حداقل 90 روز بین هر مرحله فاصله باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر رژیم سوئدی است زیرا به دلیل رعایت رژیم غذایی سخت ، افراد به راحتی دچار کم آبی و خستگی شدید می شوند. در بسیاری از موارد عدم توجه به این نکات باعث می شود افراد رژیم غذایی سوئدی ها را خیلی زودتر کنار بگذارند. این رژیم غذایی ، علاوه بر مزایای بسیار ، می تواند زمان بر و پرهزینه باشد.

مهمترین نقطه قوت این رژیم غذایی این است که برای محیط زیست مضر نیست. رعایت این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *