غذاهای مفید برای سرماخوردگی

وقتی فردی سرماخوردگی دارد ، داروهای بدون نسخه می تواند آبریزش بینی یا سردرد مداوم را تسکین دهد ، اما عوارض آن موقتی است. هنوز هیچ درمان جادویی وجود ندارد که بتواند مدت زمان سرماخوردگی را به طور کامل پیشگیری یا کوتاه کند.

آنتی بیوتیک ها کمک چندانی نمی کنند ، آنها فقط می توانند عفونت های ناشی از باکتری ها را درمان کنند ، اما در برابر ویروس های آنفولانزا یا سرماخوردگی کار نمی کنند و تا حدودی مضر هستند. آنتی بیوتیک ها همه باکتری ها ، حتی باکتری های خوب را از بین می برند و در واقع می توانند در توانایی بیمار در مبارزه با ویروس اختلال ایجاد کنند.

در حالی که هیچ درمانی سریع برای سرماخوردگی وجود ندارد ، توصیه های این مقاله می تواند به بیماران در تسکین علائم سرماخوردگی کمک کند و حتی ممکن است مدت زمان سرماخوردگی را کوتاه کند.

چرا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شوند؟

ممکن است از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های ناشی از باکتری استفاده شود. با این حال ، سرفه حاد ناشی از ویروس نیازی به آنتی بیوتیک ندارد ، حتی اگر فرد مبتلا به عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها قابل درمان است. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. استفاده از آنتی بیوتیک ها همچنین می تواند برای افرادی که دارای بیماری های جدی دیگر هستند یا سیستم ایمنی آنها ضعیف است ، خطرناک باشد.

لیست غذاهای مفید برای سرماخوردگی

تب ، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه از علائم سرماخوردگی هستند. هنگام سرماخوردگی بهتر است غذاهای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک کاسه آب مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند یک غذای جانبی خوشمزه باشد.

وقتی فردی آن را هنگام سرماخوردگی می خورد ، بدن نوعی سلول ایمنی تولید می کند تا آن را برای مبارزه با عفونت های ویروسی تشویق کند. بنابراین خوردن میان وعده یک راه مفید برای درمان سرماخوردگی است. بهتر است میان وعده هایی مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را به وعده های غذایی خود اضافه کنید تا از حالت تهوع یا ناراحتی جلوگیری کنید.

تاثیر رژیم غذایی بر سرماخوردگی

رژیم غذایی مکانیزم های داخلی بدن را در اوج خود قرار می دهد و بسیاری از اقدامات رژیم غذایی سنتی می توانند زمانی موثر باشند که بیماران به دنبال تسکین علائم سرماخوردگی باشند.

تعداد کمی از غذاها دارای خواص آرامش بخشی مانند سوپ مرغ هستند. هنگام مبارزه با عفونت ، آخرین چیزی که بدن نیاز دارد یک وعده غذایی سنگین است که هضم آن کندتر و هضم آن سخت تر است.

اگر فردی در هنگام سرماخوردگی غذای سنگین بخورد ، بدن مواد مغذی مورد نیاز برای مبارزه با عفونت را نخواهد داشت ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ، سعی می کند غذا را بسوزاند ، در آنجا ممکن است تب داشته باشد. تعدادی از غذاها وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند بهبودی بدن را تسریع کنند.

ویتامین NS

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که می تواند علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی ، گرفتگی قفسه سینه ، آبریزش چشم را برطرف کند. ویتامین NS این یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن کمک می کند در صورت حمله ویروس ها یا باکتری ها به سیستم ایمنی بدن از آسیب بیشتر سلولی جلوگیری کند.

ویتامین NS اینترفرون ، ماده پروتئینی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش داده و جریان خون را در بدن افزایش می دهد ، آزاد می کند.

روی

تحقیقات نشان داده است که روی به کاهش طول و شدت سرماخوردگی کمک می کند. با این حال ، برای بهره مندی از اثرات روی ، مهم است که مکمل روی را به محض احساس سرماخوردگی ، حداقل یک روز پس از شروع علائم مصرف کنید. همیشه قبل از مصرف مکمل ها با یک متخصص مشورت کنید.

خوردن غذاهای غنی از روی می تواند راه موثری برای آماده سازی بدن برای دفاع باشد. پودر کاکائو و بادام زمینی ، مانند دیگر آجیل ها ، دانه ها و لوبیاها ، منابع خوبی از روی هستند. مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها ترکیب می شود NS ممکن است به تسکین سریعتر علائم کمک کند.

سوپ مرغ

سوپ خون یک غذای خوشمزه و گرم است که یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی و آنفولانزا است. سوپ حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثرات ضد التهابی است و می تواند به رفع علائم مانند گرفتگی بینی و گلودرد به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. سوپ مرغ بخارپز و آرام بخش یک داروی مورد تایید است.

سوپ مرغ برای بیماریهای تنفسی بسیار مفید است زیرا سوپ مرغ م clearثرترین مایع داغ برای پاکسازی مخاط بینی است. راه های احتقان بینی را تغذیه ، آبرسانی و پاک می کند. هرچه ترشح مخاط سریعتر انجام شود ترشحات بینی بهتر به از بین بردن ویروس کمک می کند.

سوپ مرغ حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند احتقان را نیز تسکین دهد. مواد اضافی موجود در سوپ های غیر از مرغ ممکن است مفید باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات دارای ترکیبات دارویی بالقوه زیادی مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

غذای تند

بهتر است در غذاهایی که برای سرماخوردگی تهیه می شوند از ادویه جات تند استفاده کنید. از آنجا که آنها موقتاً سینوس ها را باز می کنند ، تخلیه مخاط را راحت تر و آسان تر می کند و در نتیجه احتقان را کاهش می دهد.

دانه

آجیل هایی مانند کدو و دانه کنجد یک میان وعده سالم هستند که به دلیل دارا بودن روی زیاد ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. مطالعات نشان داده است که روی می تواند مدت سرماخوردگی را در 24 ساعت پس از شروع علائم کاهش دهد. صدف ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

لیمو و عسل

مایعات گرم مانند لیمو و عسل می توانند به رفع احتقان و هیدراته کردن بدن کمک کنند. محققان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل ممکن است در کاهش علائم سرفه های حاد ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مثر باشد.

لیمو همچنین دارای اثر ضد عفونی کننده است و می تواند برای گلو درد استفاده شود. لیمو حاوی ویتامین های زیادی است NS سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند برای درمان سرماخوردگی ، نوشیدن منظم آب لیمو با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.

لغم

تربچه یک سبزی مفید و مغذی است ، از آن به عنوان آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی استفاده می شود و به عنوان یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی و آنفولانزا برای کمک به بهبود سرفه شناخته شده است. بهترین روش تهیه چغندر بخارپز است ، زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی آن را حفظ می کند. تربچه همچنین با سرطان مبارزه می کند.

بیشتر بخوانید:

با تغذیه سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *