از آنجا که گیاهخواران با اجتناب از اعمال بد ، روح خود را تصفیه می کنند ، ترکیب این شیوه ها با اجتناب از رفتارهای بد خوردن به سلامت بدن و روح کمک می کند.

متابولیسم بدن در ماه مبارک رمضان کاهش می یابد. رژیم غذایی کمی کاهش یافته در مقایسه با رژیم معمولی برای حفظ فرم بدن و تامین انرژی لازم برای فعالیت های روزانه کافی است.

با نزدیک شدن به آخرین ساعات روز و زمان افطار ، قند خون نیز به آرامی کاهش می یابد. بنابراین ، در هنگام افطار ، باید سعی کرد این نیاز مبرم بدن به گلوکز (قند) را برطرف کند ، به ویژه در مورد مغز و سلول های عصبی. بهتر است در حین افطار غذا بسیار کم بخورید و از پرخوری و خوردن انواع غذاهای چرب و شیرین خودداری کنید.

2-3 خرما ، نصف لیوان آب میوه و بشقاب یا سوپ مناسب ترین غذاها برای افطار است. خرما و آب میوه ها بهترین مواد برای تامین نیاز بدن به گلوکز هستند ، بنابراین ما از مصرف قندهای ساده مانند شکر ، شیرینی ، بامیه ، شربت و غیره خودداری کرده ایم.

در برخی موارد ، به دلیل فشار گرسنگی ، برخی افراد در افطار پرخوری می کنند. این باعث سوء هاضمه ، نفخ ، سوزش سر دل و ناراحتی بدتر معده می شود. بنابراین ، باید به آرامی غذا بخورید و کاملاً بجوید. خوردن یک تکه میوه بعد از افطار نیز بسیار خوب است.

2-3 ساعت بعد از افطار ، وقت شام است. شام همچنین می تواند یک وعده غذایی سبک باشد اما شامل همه گروه های غذایی مانند نان و غلات ، گوشت و پروتئین و محصولات لبنی می شود. توصیه می شود بعد از شام یک تا دو میوه بخورید.

صبح ها از غذاهای سنگین ، حجیم ، چرب ، شور و تند پرهیز کنید. سحر باید به عنوان میان وعده سبزیجات و سالاد خورده شود ، حلیم می تواند غذای خوبی برای سحر باشد.

بین افطار و سحر مقدار زیادی آب بنوشید تا بدن در طول روز دچار کم آبی نشود. کافئین موجود در چای ، قهوه و نوشابه های کولا به عنوان یک ادرار آور ، باعث کم آبی بدن می شود. بنابراین ، مصرف سحر را تا آنجا که ممکن است کاهش دهید.

از خوردن غذاهای شیرین و ساده در وعده صبحانه خودداری کنید. این مواد با تحریک ترشح انسولین ، جذب گلوکز را در خون افزایش می دهند و در نتیجه قند خون را در ساعات اولیه روز کاهش می دهند. کربوهیدراتهای پیچیده (نان ، برنج ، سیب زمینی ، نخود ، ذرت و …) این اثر را ندارند و بیشتر برای مصرف سحر مناسب هستند. سبزیجات و سالاد بیشتری بخورید. انجام تمرینات سبک در طول روز یا بعد از افطار توصیه می شود.

روزه گرفتن برای زنان باردار و شیرده و کودکان ، بیماران دیابتی ، قلبی عروقی و سایر بیماران لازم نیست در این مورد با پزشک مشورت کنید و در صورت موافقت پزشک ، داروهای آنها را تنظیم کنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *