این پست را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر خواب شما دارد.
اگر در مصرف مواد شیمیایی و مصنوعی زیاده روی کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را به رژیم غذایی خود وارد کنید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

برای خوابیدن چه بخوریم؟

چی بخوریم؟

تا حد امکان میوه ها و سبزیجات تازه بخورید ، از کربوهیدراتهای مرکب استفاده کنید و پروتئین غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این منظور می توانید از بسیاری از جایگزین های ارائه شده در بازار امروز مانند توفو ، سویا و همبرگرهای گیاهی استفاده کنید. برای اینکه بتوانید سلامت عمومی بدن خود را تضمین کنید ، باید ببینید به چه غذاهایی حساسیت دارید و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین های مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم های خوب یا بد کربوهیدرات کم!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و مواد غذایی برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به مواد غذایی حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، سیستم های روحی و روانی شما نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

عوامل فوق می توانند بر خواب شما تأثیر منفی گذاشته و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کنند.

برخی از حساسیت های غذایی که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند شامل ذرت ، گندم و شکلات است.

خوراک مختصر

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. شام های سبک تری را در نظر بگیرید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید پرخوری نکنید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب و بعد از اتمام غذا ، چرت بزنید ، خوابیدن در شب برای شما سخت خواهد بود و خوابیدن در شب برای شما مشکل خواهد بود.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعدا احساس گرسنگی نکنید و تمایل به خوردن شیرینی و چربی داشته باشید.

احساس گرسنگی قبل از خواب

با این حال ، اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده بخورید.

در این زمان ، شما باید کاملاً از خوردن غذاهای غنی از پروتئین ، قند و چربی خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما از خوردن شام این است که کمی به بدن خود بدهید تا به دلیل گرسنگی شدید دچار سوزش سر دل نشوید. اینطور نیست که شما هر چه می توانید بخورید و کاملاً سیر باشید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه داده اید که آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

در طول روز آب کافی را پر کنید

اطمینان حاصل کنید که در طول روز آب کافی بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و هیدراته بمانید ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

قبل از خواب ادرار کنید

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید زیرا برای ادرار کردن باید شب ها از خواب بیدار شوید.

هرچه غذاهای سالم بیشتری بخورید ، از نظر جسمی و روحی متعادل تر خواهید بود.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت قلبی ریوی و عادت به آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز چیست و چگونه درمان می شود؟



0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *