رژیم غذایی

رژیم غذایی در عمل این به معنای مصرف مقدار مناسب غذا و نوشیدنی است ، برخی از افراد با برنامه رژیم غذایی می خواهند سریع لاغر شوند یا وزن خود را افزایش دهند ، و برخی دیگر فقط رژیم غذایی مناسب برای حفظ سلامت جسم و روح خود می خواهند.

علیرغم این واقعیت که امروزه بسیاری از افراد در تلاش برای کاهش وزن هستند ، متوجه می شویم که برخی از افراد نیز به دنبال کاهش وزن به دنبال راه هایی برای افزایش وزن هستند. در این مقاله می خواهیم رژیم غذایی مناسب را برای رسیدن به اهداف و اندام ایده آل خود به شما معرفی کنیم.

به طور طبیعی ، افرادی که متابولیسم بالاتری دارند کالری بیشتری می سوزانند ، بنابراین وزن کمتری دارند و به آنها لاغر می گویند. این افراد معمولاً قد بلندی دارند. عدم تناسب قد و وزن این افراد را مجبور می کند رژیم بگیرند. اما رژیم غذایی مناسب برای افزایش وزن چیست؟

هر کس می تواند به اهداف رژیم غذایی خود برسد بهترین توصیه تغذیه به پزشک مراجعه کنید و رژیم غذایی مناسب را برنامه ریزی کنید.

برنامه رژیم غذایی برای کاهش وزن

برنامه رژیم لاغری سریع آنچه دکتر مهدی شادنوش برای همه آماده می کند یک ضمانت است و یک فرد پس از کاهش وزن ، اگر توصیه های مربوط به دوره رژیم غذایی خود را رعایت کند و دوره تثبیت وزن را پشت سر بگذارد ، شانس بازگشت به وزن قبلی شما بسیار کم است.

گاهی متخصص تغذیه رژیم غذایی برای از بین بردن چربی شکم و پایین دنده ها توصیه می شود برای بهترین نتیجه با آن فرد ورزش کنید.

ویژگی های رژیم غذایی مناسب

  1. یک رژیم غذایی مناسب باید شامل انواع مواد معدنی و معدنی ، ویتامین ها ، پروتئین ها و غیره باشد.
  2. سه وعده غذایی اصلی و یک میان وعده بخورید.
  3. در وعده های غذایی خود از غذاهای چرب استفاده نکنید.
  4. در بهترین رژیم غذایی ، مصرف هر غذایی را نباید حذف کرد مگر اینکه برای بیمار مضر باشد.
  5. مصرف 8-10 فنجان آب در روز یکی از مهمترین مواردی است که افراد باید در رژیم غذایی خود به آن توجه کنند.

رژیم آنلاین چیست؟

امروزه ، با زندگی روز افزون شلوغ ، بسیاری از مردم نمی توانند برای مشاوره به دفتر مراجعه کنند و رژیم غذایی مناسبی داشته باشند. بهترین متخصص تغذیه به بخش مراجعه شود رژیم غذایی اینترنتی اطلاعات مربوط به خود را برای پزشک خود ارسال کنید.

بعد از اینکه پزشک اطلاعات شما را بررسی کرد ، یک رژیم غذایی مناسب برای شما تهیه و ارسال می کند. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با وی تماس بگیرید و به سوالات خود پاسخ دهید. توجه داشته باشید که رژیم غذایی که برای شما تهیه شده است منحصر به فرد است و دیگران نمی توانند از آن استفاده کنند.

رژیم غذایی

انواع رژیم های غذایی

یکی کارشناس تغذیه بر اساس اطلاعاتی که به او داده اید ، او یکی از رژیم های زیر را برای شما آماده می کند.

  • حالت با منوی ثابت
  • رژیم ثابت
  • رژیم ترکیبی
  • رژیم انعطاف پذیر

نحوه افزایش وزن با رژیم چاقی

مطالعات نشان داده است که میزان کالری مورد نیاز برای زنان 1600 تا 2400 و برای مردان 2000 تا 3000 است. در حال حاضر کسانی که می خواهند وزن خود را افزایش دهند باید 500 کالری بیشتر مصرف کنند. بنابراین ، افراد می توانند انواع رژیم های چاقی کم هزینه و مناسب را با مشورت متخصص تغذیه در رژیم غذایی خود قرار دهند ، هم برای افزایش قدرت بدنی و هم برای افزایش وزن.

غذاهای موثر برای افزایش وزن

  • کره بادام زمینی

از آنجایی که کره بادام زمینی کالری و پروتئین متفاوتی دارد ، مصرف آن در افزایش وزن بسیار مثر است. هر قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی 3 گرم کربوهیدرات ، 90 کالری و 4 گرم پروتئین است.

توجه داشته باشید که مصرف زیاد این ماده برای سلامتی انسان خطرناک خواهد بود.

پنیر سرشار از کالری و کلسیم است و مصرف آن در صبحانه و شام باعث افزایش وزن فرد می شود.

100 گرم سویا معادل 400 کالری و 36 پروتئین است ، بنابراین مصرف آن تأثیر م effectiveثری در افزایش وزن دارد.

هر 100 گرم برنج حاوی 130 کالری است. هضم برنج بسیار راحت تر از گندم است و به دلیل سهولت پخت ، یکی از بهترین غذاها برای رژیم کاهش وزن سریع است.

افزایش وزن

گرانولا ترکیبی از میوه پر و میوه خشک است. گرانولا سرشار از فیبر ، انرژی و پروتئین است و یکی از بهترین غذاها برای افزایش وزن است. یک وعده گرانول معادل 450 کالری است و اگر با شیر ترکیب شود ، افزایش می یابد. به همین دلیل استفاده از این غذا در وعده های غذایی سبک توصیه می شود.

موز حاوی فیبر ، قند ، ویتامین و پتاسیم است و یک موز متوسط ​​حدود 100 کالری دارد.

این ماده دارای پروتئین های سالم است و تهیه و طعم آن با برنج بسیار مثر است.

تخم مرغ یکی از مواد غذایی موثر برای افزایش وزن است که بسیار در دسترس است. یک تخم مرغ دارای 75 کالری ، 6 گرم پروتئین و 5 گرم چربی است.

100 گرم شکلات تلخ دارای 500 کالری و حاوی آنتی اکسیدان ها و قند است که در افزایش وزن بسیار موثر است.

رژیم غذایی

چگونه با رژیم لاغری وزن کم کنیم

  • کالری دریافتی شما باید کاهش یابد. هر روز غذای کمتری بخورید. ابتدا کالری دریافتی خود را تا حد ممکن کاهش دهید و سپس به میزان کالری دریافتی خود توجه کنید. برای محاسبه کالری دریافتی می توانید از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. اگر بیشتر از کالری دریافتی کالری بسوزانید ، مطمئناً وزن خود را کاهش می دهید.
  • غذای ناخواسته و غذای ناسالم نخورید. غذاهای شور ، شیرین ، پرچرب و ناسالم را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید. چیپس ، پیتزا ، کیک ، شکلات و سایر شیرینی ها و غذاهای چرب کالری بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند ، بنابراین بهتر است غذاهای سالم را جایگزین آنها کنید.
  • غذای سالم بخورید. خوردن 400 کالری در روز شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و این امر شما را به هدف کاهش وزن شما نزدیک می کند. در حقیقت ، هرچه چربی بیشتری بخورید ، احساس سیری کمتری خواهید داشت و تمایل بیشتری برای خوردن خواهید داشت. میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چرب و گوشت از جمله غذاهای سالمی هستند که توصیه می شوند.
  • هنگام پخت غذا به میزان کالری آنها نیز توجه کنید. به عنوان مثال ، چند تکه مرغ خوب است تا زمانی که غذا با کره و پنیر آماده شود. بهتر است قبل از پخت پوست مرغ را بردارید تا میزان چربی آن کاهش یابد.
  • غذاها و غذاهای چرب بخورید. توجه داشته باشید که روزه گرفتن راه خوبی برای کاهش وزن نیست. بنابراین سعی کنید غذاهای چربی سوز مانند امگا 3 ، سیب ، زنجبیل ، سیر و روغن زیتون را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

رژیم غذایی

رژیم متعادل چیست؟

رژیم غذایی سالم ، به معنی کمبود غذا و پیروی از یک رژیم غذایی دقیق نیست. با انتخاب غذاهای عاقلانه ، از جمله مراقبت از اندازه ، محدود کردن مصرف چربی ، خوردن غذاهای طبیعی و کامل مانند میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل ، سالم بمانید و غذاهای فرآوری شده را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

رژیم متعادل پر از گروه های غذایی اصلی ، با مقدار مناسب در وعده غذایی و مواد مغذی ایده آل را برای بدن تأمین می کند.
همه افراد متفاوت هستند و رژیم غذایی سالم می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. اما پیروی از یک رژیم غذایی جامع ، که شامل همه گروه های غذایی است و از مواد مغذی ناخواسته مانند سدیم ، چربی اشباع و قند کم استفاده می کند ، شما را برای یک سبک زندگی سالم آماده می کند.

اهمیت رژیم غذایی متعادل

به کنترل پایدار وزن کمک می کند

کالری دریافتی بستگی به سن ، فعالیت بدنی و اهداف وزن دارد و شامل غذاهای غنی از مواد مغذی و کم کالری مانند غلات کامل ، پروتئین بدون چربی ، میوه ها و سبزیجات است.

کنترل حجم غذا

اعتدال یکی از ارکان اصلی رژیم غذایی سالم است و کنترل وعده های غذایی به شما کمک می کند از خوردن سالم تر لذت ببرید.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ، آنتی اکسیدان ، فیبر و مواد معدنی هستند ، اما کالری کمی دارند. افزودن میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های مزمن مانند سرطان را کاهش داده و مواد مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار دهد. غذاهای گیاهی نیز به دلیل داشتن فیبر زیاد به رفع گرسنگی کمک کرده و میل به غذا را کاهش می دهند.

دانه ها

این غلات ، از جمله بلغور جو دوسر ، برنج قهوه ای ، آرد گندم کامل ، آرد گندم کامل و بلغور ، ممکن است خطر بیماری های قلبی عروقی مانند سکته مغزی و نارسایی قلبی را کاهش دهد. غلات کامل در رژیم غذایی همچنین ممکن است خطر آسم ، بیماری های لثه ، از دست دادن دندان ، فشار خون بالا ، سرطان روده بزرگ و بیماری های التهابی را کاهش دهند.

چربی های ناسالم را محدود کنید

در حالی که چربی روی برنامه غذایی سالم این ضروری است؛ باید از انواع خاصی از چربی اجتناب کرد. به عنوان مثال ، چربی های اشباع منشأ حیوانی دارند و سطح کلسترول خون را افزایش می دهند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. چربی های ترانس نباید به دلایل مختلف مصرف شوند. آجیل ، ماهی ، روغن زیتون و آووکادو منابع بهتری از چربی های سالم هستند.

رژیم غذایی

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

سدیم باعث فشار خون بالا می شود که خطر سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر قلب را افزایش می دهد. نمک به عنوان یک افزودنی برای تغییر رنگ یا بافت غذاها استفاده می شود و اغلب یک ماده نگهدارنده یا طعم دهنده است. بسیاری از محصولات فرآوری شده مانند سوپ کنسرو شده ، نان ، ماکارونی ، سس سالاد ، میان وعده ها و غلات غنی از سدیم هستند. پرهیز از این غذاها می تواند سدیم موجود در وعده های غذایی شما را محدود کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *