این رژیم ادعا می کند که می تواند تورم در بافت های مختلف بدن را کاهش دهد. به گفته متخصصان تغذیه ، این برآمدگی ها عامل اصلی افزایش وزن ، بیماری و پیری زودرس در انسان هستند.

رژیم چیست؟

حالت منطقه ای برای دهه ها بسیار محبوب بوده است. طبق قوانین این برنامه ، شما باید در هر وعده غذایی مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی مصرف کنید تا تورم بدن کاهش یابد و به طرق دیگر ، به سلامت بدن شما کمک کند.

طبق قوانین هر برنامه ، هر وعده غذایی باید حاوی 40٪ کربوهیدرات ، 30٪ پروتئین و 30٪ چربی باشد. به عنوان بخشی از این برنامه ، کربوهیدرات ها باید شاخص گلیسمی پایینی داشته باشند.

به عبارت دیگر ، شما باید کربوهیدرات هایی مصرف کنید که به آرامی قند را به جریان خون بدن شما اضافه می کنند و در نتیجه احساس سیری طولانی مدت را در بدن شما حفظ می کنند. پروتئین موجود در برنامه باید فاقد چربی باشد و از چربی های اشباع نشده نیز باید استفاده شود.

مطالعه: نمونه رژیم کتوژنیک

متخصصان تغذیه و همچنین محققانی که برنامه را طراحی کرده اند ، معتقدند که با کاهش تورم بدن ، افراد چربی بیشتری را از دست می دهند. روند پیری در این افراد کند می شود. خطر بیماری های قلبی کاهش می یابد و عملکرد بدنی بهبود می یابد.

رژیم غذایی سی سال پیش توسط دکتر بری سیرز برای کاهش التهاب ناشی از سوء تغذیه ایجاد شد. یک برنامه رژیم غذایی منطقه ای به شما کمک می کند وزن اضافی خود را از دست داده و شرایط جسمی و روحی بهتری را تجربه کنید. این برنامه یک برنامه تغذیه طولانی مدت است که بر اساس مشاهدات و تحقیقات دکتر سیرز در مورد نحوه عملکرد غذاهای مختلف بر روی سیستم های هورمونی و ژنتیکی بدن است. برای مشاهده برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

نمونه رژیم غذایی

قالب رژیم لاغری با یک کلیک در روش منطقه ای ، شما باید هر پنج ساعت یک وعده غذا بخورید و هرگز پنج ساعت متوالی گرسنه نمانید. شما می توانید از روش های مختلف برای شناسایی وعده های غذایی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در اینجا ما دو روش رایج برای برنامه ریزی وعده های غذایی در این برنامه رژیم غذایی را بررسی خواهیم کرد. آیا رژیم غذایی بخشی از رژیم پاک کننده است؟

روشهای بصری برای برنامه ریزی وعده غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه ای:

روش بصری برای طراحی وعده غذایی در رژیم های غذایی منطقه ای:

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای شروع رژیم غذایی منطقه ای و ایجاد عادات غذایی بر اساس استانداردهای این رژیم است. همانطور که از نامش پیداست ، دست و چشم تنها ابزار مورد نیاز برای شروع رژیم غذایی است.

طبق این روش ، از اندازه کف دست برای تعیین اندازه هر وعده غذایی استفاده می شود. می توانید بصورت تصویری این کار را برای تقسیم هر وعده غذایی انجام دهید. می توانید دیسک خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید:

پروتئین خالص: یک سوم بشقاب خود را صرف پروتئین خالص کنید. مقدار مواد پروتئینی باید به اندازه کف دست شما باشد و ضخامت آن متناسب با ضخامت کف دست شما باشد. این بخش می تواند شامل سفیده تخم مرغ ، ماهی ، گوشت بدون چربی و لبنیات کم چرب باشد.

حتما بخوانید: شکر رژیمی چیست؟

کربوهیدرات ها: 2/3 بشقاب خود را صرف کربوهیدرات کنید. می توانید از سبزیجات رنگارنگ و مقداری میوه استفاده کنید. بهتر است از سبزیجات و میوه های دارای درصد بالای قند طبیعی خودداری کنید. سبزیجاتی مانند سیب زمینی و ذرت و میوه هایی مانند موز و انگور متعلق به گروه کربوهیدرات های دارای قند بالا هستند.

چربی: می توانید مقدار کمی چربی اشباع نشده را به وعده های غذایی خود اضافه کنید. این بخش می تواند شامل آووکادو ، روغن زیتون و بادام باشد.

روش جراحی چشم آسان است و می تواند برای کسانی که تازه رژیم را شروع کرده اند مناسب باشد. این روش همچنین بسیار انعطاف پذیر است و شما را به برنامه رستوران ، سفر و پیک نیک وفادار نگه می دارد.

روش واحد غذایی در برنامه رژیم غذایی منطقه ای:

این روش به شما کمک می کند تا رژیم غذایی خود را با توجه به بدن خود طراحی کرده و به راحتی میزان پروتئین ، کربوهیدرات و چربی بدن مورد نیاز خود را برای هر روز محاسبه کنید. تعداد واحدهای غذایی که باید هر روز مصرف کنید بستگی به وزن ، قد ، دور کمر و دور باسن شما دارد. یک مرد بالغ به طور متوسط ​​به 14 واحد غذا در روز نیاز دارد.

این در حالی است که هر زن بالغ به طور متوسط ​​به 11 واحد غذا در روز نیاز دارد. وعده های غذایی اصلی مانند صبحانه ، ناهار و شام شامل سه تا پنج وعده است و میان وعده ها تنها شامل یک وعده غذایی است.

هر واحد غذایی منطقه ای به تنهایی دارای یک واحد پروتئین ، یک واحد چربی و یک واحد کربوهیدرات است. هر واحد پروتئین حاوی 7 گرم پروتئین ، هر واحد کربوهیدرات حاوی 9 گرم کربوهیدرات و هر واحد چربی حاوی 1.5 گرم چربی است.

در تصویر زیر هرم غذایی نمایش را مشاهده می کنید. می توانید از اطلاعات موجود در این هرم برای طراحی وعده های غذایی خود استفاده کنید. با محدود کردن مصرف غلات و نشاسته و افزایش مصرف میوه و سبزیجات ، می توانید به بهبود سیستم هورمونی و کاهش التهاب کمک کنید.

عوارض جانبی و فواید رژیم غذایی

عوارض جانبی و فواید رژیم غذایی

مزایای اصلی تیم برنامه عبارتند از:
• کاهش چربی اضافی بدن در سریع ترین زمان ممکن
• برای مدت طولانی تری سالم بمانید
• فعالیت بدنی و ذهنی بهتر
• بهبود عملکرد مغز

علاوه بر موارد ذکر شده ، توجه به کاهش التهاب در قسمت های مختلف بدن مهم است. این برآمدگی ها می توانند ارتباطات هورمونی بین قسمت های مختلف بدن را کنترل کرده و از حداکثر عملکرد سلول ها در بدن جلوگیری کنند. با رعایت رژیم غذایی می توانید عملکرد سیستم هورمونی بدن خود را به نحو قابل قبولی بهبود بخشید.

اگرچه رژیم غذایی مزایای زیادی دارد ، اما می تواند عوارض جانبی نیز داشته باشد. عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

کمبود کلسیم: محصولات لبنی و منابع کلسیم در این برنامه اهمیت چندانی ندارند و پیگیری طولانی مدت این برنامه و صرف نظر از مشکل می تواند به ذخایر کلسیم بدن آسیب جدی برساند.

کمبود ویتامین: محدود کردن مصرف شما همچنین می تواند بر جذب ویتامین هایی مانند ویتامین C و اسید فولیک تأثیر بگذارد.
بیماری کلیوی: رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند فشار زیادی را بر کلیه ها وارد کرده و خطر بیماری های کلیوی را افزایش دهد.

هزینه: پیروی از استانداردهای برنامه می تواند گران باشد.

چه کسی رژیم منطقه ویژه را اجرا کرد؟

چه کسی رژیم منطقه ویژه را اجرا کرد؟

رژیم منطقه ای یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم غذایی در سراسر جهان است و رعایت آن با افرادی که تمایلات و تمایلات غذایی متفاوتی دارند آسان است. افراد مشهوری مانند مدونا ، جنیفر آنیستون ، ساندرا بلوک و سارا جسیکا پارکر از جمله افرادی هستند که از این رژیم استفاده کرده اند.

رژیم گرفتن برای گیاهخواران یا کسانی که به نوشیدنی های کافئین دار عادت دارند آسان نیست. از آنجا که هر وعده غذایی حاوی 30 protein پروتئین است ، افرادی که از برنامه گیاهخواری یا گیاهخواری استفاده می کنند ممکن است در دریافت این بخش از واحدهای غذایی با مشکل مواجه شوند.

از سوی دیگر ، بسیاری از گیاهخواران و گیاهخواران برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز خود به دانه های گیاه تکیه می کنند. از آنجا که رژیم غذایی مصرف این غذاها را محدود می کند ، ممکن است دریافت میزان پروتئین مورد نیاز برای این افراد دشوار باشد.

کافئین ، نوشیدنی های تجاری و برخی چای ها می توانند بر سطح انسولین خون شما تأثیر بگذارند. به عنوان بخش مهمی از رژیم غذایی ، تعیین سطح انسولین در بدن این نوشیدنی ها در طول رژیم توصیه نمی شود. می توانید حداکثر یک بار در روز کافئین مصرف کنید.

شاید به همین دلیل باشد که رعایت این رژیم برای افرادی که در فعالیت های روزانه خود به کافئین وابسته هستند دشوار است.
رژیم غذایی همچنین برای افراد مبتلا به دیابت و بیماری سلیاک انتخاب خوبی است.

خلاصه مقاله

برنامه رژیم غذایی یک دقیقه ای به شما امکان می دهد کربوهیدرات های ساده ، پروتئین ها و چربی های اشباع نشده را در واحدهای خاصی جذب بدن خود کنید.

به این ترتیب ، می توانید سطح انسولین بدن و فعل و انفعالات هورمونی بدن خود را در سطح اندام کنترل کنید ، در حالی که وزن خود را کاهش می دهید ، عملکرد را بهبود می بخشید و زندگی سالم تری را دنبال می کنید. برای پیروی از رژیم غذایی ، می توانید با روشهای ساده مانند روش چشم شروع کنید و پس از مدتی به سراغ روشهای پیشرفته تری مانند روش واحد بروید.

در حالی که رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن و بهبود عملکرد اندام های مختلف بدن شما کمک کند ، توجه نکردن به سایر ویتامین ها و کلسیم در مواردی مشکلاتی را ایجاد می کند. بهتر است علاوه بر رعایت رژیم از ویتامین ها و مکمل های دیگر نیز استفاده کنید. این برنامه برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و دیابت مناسب است.

پیروی از این برنامه غذایی می تواند برای گیاهخواران ، گیاهخواران و کسانی که به طور منظم نوشیدنی های کافئین دار مصرف می کنند کمی دشوار باشد.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *