رژیم لاغری شکم
رژیم لاغری شکم

رژیم لاغری شکم

امروزه اکثر افراد دارای چربی شکمی هستند ، چربی دور شکم و باسن نسبتاً طبیعی است و برای بدن مضر نیست ، اما اگر بیشتر از مقدار مجاز باشد ، آسیب های زیادی به بدن وارد می کند و خطر بسیار خطرناکی را به دنبال دارد.

مقداری چربی درست زیر پوست قرار دارد. سایر چربی ها در اعماق قلب ، ریه ها ، کبد و سایر اندام ها قرار دارند و در بین چربی های زیر پوستی پنهان شده اند.

این چربی چربی احشایی است که باعث کشیدگی و نفخ شکم می شود.

لگن اغلب همراه با ناحیه شکم شروع به چاق شدن می کند و مشکلات ما را دوچندان می کند. بنابراین ، قبل از نیاز به روشهای سریع برای از بین بردن چربی شکم بدون ورزش یا ورزش یا قرص های مضر شیمیایی و جلوگیری از چاقی ، باید دلیل چربی شکم را بدانیم ، زیرا در هر صورت ، پیشگیری بهتر از درمان است.

رژیم غذایی برای از بین بردن چربی شکم

البته ، غذاهای رژیم غذایی کاهش وزن شما نباید شما را از هرگونه مواد مغذی مورد نیاز بدن محروم کند.

بهترین رژیم غذایی برای از بین بردن چربی شکم و لگن مصرف همه مواد مفید و جایگزینی غذاهای مفید با غذاهای فرآوری شده مضر و مصرف کم است.

در اینجا ، ما غذاهایی را معرفی می کنیم که به کاهش چربی شکم کمک می کند

انواع چربی ها

  • تری گلیسیریدها در خون گردش می کنند.
  • چربی زیر جلدی که همانطور که از نامش پیداست زیر پوست است.
  • چربی احشایی چربی شکمی خطرناکی است و در زیر ماهیچه های شکم قرار دارد.

علل چربی شکم

چربی شکم دلایل زیادی دارد ، از جمله موارد زیر:

  • دود
  • شام دیروقت
  • از غذاهای پر چرب استفاده کنید
  • کمبود ویتامین
  • مشکلات هورمونی
  • مقدار زیادی تنقلات پر انرژی بخورید
  • رژیم غذایی بدون پروبیوتیک
  • افسردگی
  • نوشیدنی های گازدار بخورید
  • وعده های غذایی زیاد
  • اعتیاد به شبکه های اجتماعی
  • استرس جدی در زندگی

برای کاهش وزن چکار کنیم؟

بسیاری از افراد به چاق شدن اهمیتی نمی دهند و آن را زیبا می دانند و به خود می گویند من به خواسته هایم اهمیت می دهم و مردم مرا جدی نمی گیرند ، اما این نظریه اشتباه است زیرا چاقی خوب است ، مادامی که هیچ ضرری برای بدن نداشته باشد. بدن ، در غیر این صورت هزینه زیادی خواهد داشت فقط وزن خود را کاهش دهید ، نه افزایش وزن.

چربی احشایی بسیار خطرناک تر از چربی زیر جلدی است و نیاز به مراقبت شدید دارد زیرا چربی احشایی موجود در ناحیه شکم می تواند از طریق هورمون ها و مواد شیمیایی به هر اندامی مهاجرت کرده و تهدیدی جدی برای سلامتی باشد.

ساده ترین راه برای کاهش وزن تغییر سبک زندگی است.

یک شیوه زندگی سالم که همه ما انجام می دهیم و انجام نمی دهیم شامل رژیم غذایی مناسب ، ورزش و حرکت و همچنین پیروی از دستورالعمل های عملی است.

جنسیت نیز عامل مهمی در کاهش چربی شکم است زیرا مردان بیشتر از زنان چربی احشایی را در شکم و پهلو جذب می کنند.

ورزش کنید تا چربی شکم از بین برود

انواع مختلفی از تمرینات چربی شکمی وجود دارد که می توانید با انجام روزانه این تمرینات و رعایت رژیم غذایی برای سوزاندن چربی شکم انجام دهید.

بسیاری از تمرینات مانند شنا ، پیاده روی یا دویدن ، دوچرخه سواری یا کوه نوردی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند.

اما امروزه به دلیل مشغله زیاد افراد ، بنابراین زمان کمی برای ورزش دارند ، ما چند تمرین ساده برای کاهش وزن در خانه را به شما راهنمایی می کنیم که می توانید در هر کجا و بدون تجهیزات زیاد تمرین کنید.

پیاده روی روزانه

اگر برنامه ورزشی خاصی ندارید ، پیاده روی مکان خوبی برای همه است. هر روز 20 دقیقه پیاده روی کنید.

پیاده روی همچنین به بهبود متابولیسم بدن کمک می کند ، در این فرایند متابولیسم بهتری خواهید داشت ، شکم شما به مرور زمان کوچک می شود.

کاهش چربی شکم با تردمیل مانند راه رفتن است ، فقط کافی است روزی 20 تا 30 دقیقه روی تردمیل راه بروید کافی است.

یک مطالعه کوچک که در NCBI منتشر شد نشان داد که زنان چاقی که سه روز در هفته حدود 60 دقیقه پیاده روی می کردند ، در 12 هفته کاهش قابل توجهی در چربی احشایی خود تجربه کردند.

بنابراین شما باید پیاده روی را در برنامه خود قرار دهید تا به نتایج دلخواه برسید.

اگر می خواهید چربی خود را از دست بدهید ، باید تا حد امکان عضلات را تمرین دهید.

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

رژیم ها و نوشیدنی های زیادی برای سوزاندن چربی شکم وجود دارد ، از جمله:

چای سبز

چای سبز برای کاهش وزن مفید است و غدد عروقی بدن را فعال کرده و چربی سوزی صورت می گیرد.

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز ماده ای به نام کاتچین است که با آزادسازی سلول های چربی شکم به ساده ترین شکل به کاهش چربی شکم کمک می کند.

صبحانه بنوشید تا بدون ورزش سریع وزن کم کنید

هرچه میزان مصرف منیزیم ، پتاسیم و کلسیم را افزایش دهید ، وزن بیشتری کاهش خواهید یافت. اکنون ما با یک ماده مغذی سروکار داریم که هر سه را می خورد ، یعنی شیر.

بیایید صبحانه را با شیر شروع کنیم تا در ابتدای روز کلسیم کافی برای بدن تامین شود. دریافت مقدار کافی کلسیم ، متابولیسم شما را برای سوزاندن کالری بیشتر و کاهش وزن افزایش می دهد.

فراموش نکنید که در طول روز شیر بخورید ، حتی می توانید میان وعده ها را از چای به شیر تغییر دهید ، علاوه بر سلامتی ، کاهش وزن مثر است.

با زنجبیل چربی و پهلوهای شکم را کاهش دهید

زنجبیل گیاهی گرم است که از ریشه آن برای لاغر شدن شکم استفاده می شود.

یکی از خواص زنجبیل برای کاهش وزن ، کاهش اشتها است. زنجبیل کالری محدودی دارد و می توان آن را با غذا یا نوشیدنی مصرف کرد.

زنجبیل متابولیسم را افزایش می دهد ، برای افزایش متابولیسم می توانید زنجبیل را با چای ، لیمو و عسل بنوشید.زنجبیل علاوه بر نقش آنتی اکسیدان ها ، نقش عمده ای در کاهش وزن دارد.

غذاهای شور را کاهش دهید

نمک به حفظ آب در بدن کمک می کند و معده شما را متورم می کند ، بنابراین از نمک و غذاهای پر نمک در رژیم غذایی خود اجتناب کنید.

غذای تند بخورید

خوردن غذاهای تند متابولیسم را افزایش می دهد و باعث می شود چربی و کالری بیشتری بسوزانید و وزن کم کنید.

گرسنه نباشید

رژیم غذایی پایه یک رژیم غذایی است که در آن فرد گرسنه نمی ماند. اگر برای مدت طولانی گرسنه هستید ، بدن شما فکر می کند زمان گرسنگی رسیده است بنابراین کالری ذخیره کرده و نمی سوزاند و باعث چاقی می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب قند خون را تنظیم کرده و با تحریک آنزیم های چربی سوز احساس گرسنگی و سیری را کاهش می دهد.

معمولاً باید روز خود را با سرکه سیب شروع کنید تا در طول روز به طور مساوی هضم شود.

سرکه سیب یک محرک بزرگ صفراوی است و سطح pH معده را متعادل نگه می دارد ، که می تواند به شما کمک کند شکمی صاف داشته باشید.

سرکه سیب باعث افزایش سیری و سرکوب اشتها می شود. باید هر روز صبح با معده خالی یک قاشق چای خوری سرکه سیب با آب گرم بنوشید.

میوه

تحقیقات نشان داده افرادی که مقدار زیادی ویتامین C مصرف می کنند 30 درصد بیشتر از سایرین چربی می سوزانند.

فلفل قرمز و کیوی از جمله میوه هایی هستند که سرشار از آنتی اکسیدان مانند پنی سیلین (ترکیبی است که تولید چربی را متوقف می کند) هستند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون در بدن می شود که تعادل بدن و عادات غذایی را بر هم می زند و میل به خوردن شیرین یا شور را افزایش می دهد.

اع

نعناع به هضم سریع غذا کمک می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

این ماده به خلاص شدن از شر نفخ ناشی از غذایی که به درستی هضم نشده و باعث تجمع چربی در شکم می شود ، کمک می کند.

گیاهانی مانند نعناع یک سم زدای قوی هستند و به ویژه برای مقابله و از بین بردن چربی در معده مفید هستند.

گودوسر

خوردن بلغور جو دوسر در وعده صبحانه شما را تا ناهار پر انرژی نگه می دارد و نمی خواهید غذاهای پرکالری بخورید. در نتیجه ، متابولیسم شما را تسریع کرده و وزن خود را کاهش می دهید.

کنجد

کنجد دارای خواص گرم است ، به سوزاندن چربی شکم و کاهش وزن کمک می کند.به

سیاه دانه ها

دانه های سیاه دارای خواص زیادی هستند که به سوزاندن چربی شکم و از بین بردن چربی کمک می کند ، بنابراین آن را نادیده نگیرید.

چوب میخک

چوب میخک تاثیر بسیار خوبی در کاهش وزن دارد ، بنابراین باید با غذاهایی که برای سلامتی مضر هستند جایگزین شود.

زردچوبه

از زردچوبه برای ارتقاء سلامت و افزایش توانایی جذب و هضم چربی ها استفاده کنید.

آجیل

آجیل سرشار از فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش کلسترول و کاهش وزن کمک می کند.

باید بدانید که همه غذاهای کاهش وزن شکم نباید چربی روزانه ما را کاهش دهند زیرا بدن به چربی حیاتی احتیاج دارد.

آجیل ها چربی های خوب و خوبی هستند و مصرف 28 گرم آجیل مانند بادام ، پسته یا فندق در روز و هر آجیل می تواند باعث کاهش بیشتر چربی شکم و لگن شود.

دارچین

دارچین گرم است و برای افراد لاغر با شخصیت سرد بسیار مفید است زیرا متابولیسم را افزایش داده و چربی ها را می سوزاند.

اب

برای کاهش وزن همیشه آب بنوشید زیرا آب اشتها را کاهش می دهد و متابولیسم و ​​تصفیه بدن را تسریع می کند ، بنابراین همیشه 8 لیوان آب در روز بنوشید و به یاد داشته باشید که قبل از غذا آب گرم بنوشید تا ماهیچه های شما گرم شوند.کالری بیشتری برای سوزاندن و کاهش وزن.

فواید نوشیدن آب برای همه آشکار است. آب کالری ندارد ، اما به شما احساس سیری می دهد. نوشیدن مقدار زیادی آب سرد حتی کالری می سوزاند. این به این دلیل است که یخ هنگام ورود به بدن که نیاز به انرژی دارد باید تا دمای بدن گرم شود. مصرف 2 لیتر آب سرد در روز می تواند 70 کالری بسوزاند.

علاوه بر این ، نوشیدن آب باعث می شود کلیه ها به جای کبد کار کنند و در نتیجه مواد زائد را از بدن خارج کنند. یکی از وظایف اصلی کبد تبدیل چربی بدن به انرژی است. اگر کبد برای حذف مواد زائد کاهش یابد ، کبد چربی بدن را می سوزاند و آن را به انرژی تبدیل می کند.

انجام دادن

هل به دلیل داشتن خواص چربی سوزی به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

سوزاندن 3500 کالری

برای از دست دادن نیم پوند چربی بدن ، باید 3500 کالری بسوزانید ، به این معنی که باید 500 کالری در هفته کاهش دهید.

از بین بردن چربی شکم در محل

این روزها ما تبلیغات زیادی برای دستگاه های لاغری و حتی جراحی می بینیم که به افراد قول می دهد بدون ورزش سریع وزن خود را کاهش دهند ، اما همیشه کار نمی کنند.

با ابزارها و ژل های لاغری چربی شکم را کاهش دهید

اول از همه ، باید گفت که کاهش چربی شکم و لگن بدون رژیم غذایی مناسب و رژیم ورزشی امکان پذیر نیست ، حتی گاهی خطرناک است.

با از بین بردن چربی موضعی در شکم با دستگاه هایی مانند دستگاه های لاغری شکم و یا کاهش چربی شکم با دستگاه های مخصوص متصل به شکم و سوزاندن آب و چربی بدن با حرارت زیاد تا حدی و با رعایت رژیم غذایی مناسب و مقدار زیاد از ورزش درخواست کرد

کرم ها و ژل های لاغری شکم نیز همینطور است.

عمل جراحي

جراحی چاقی برای افرادی است که اضافه وزن و چاقی دارند.

جراحی همیشه آخرین راه حل برای سلامتی است و اگر روشهای دیگر م workثر واقع نشد ، به جراحی مراجعه کنید.

این جراحی ها ممکن است سریعترین راه برای از بین بردن چربی شکم باشد ، اما عواقب و مضرات و خطرات آن نیز باید سنجیده شود.

جراحی چاقی بیشتر بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد و مقدار کمی غذا وارد معده می شود و بیمار وزن کم می کند.

برخی از جراحی های دیگر چربی را مستقیماً از بدن خارج می کنند.

انواع جراحی های لاغری

دور زدن معده Roux-en-Y

دور کمر (قابل تنظیم)

تزریق چربی

آستین


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *