رژیم ورزشکاران

رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، افرادی که از برنامه ورزشی استفاده می کنند باید رژیم غذایی بهتری داشته باشند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و باید این انرژی را با مصرف غذا جبران کنیم.

ورزشکاران رژیم غذایی

با افزایش آگاهی جامعه ، علاقه به فعالیت های ورزشی در حال افزایش است ، بنابراین توجه به تغذیه ورزشکاران نیز بسیار مهم است. اگر بدنسازی را به صورت حرفه ای دنبال کرده اید ، تمرینات بدنی روزانه باید یکی از اولویت های زندگی شما باشد و قطعاً برای سالم ماندن به تغذیه مناسب ورزشکاران نیاز دارید. در این امر موفق باشید. از سوی دیگر ، در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی مورد توجه باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها قرار گرفته است. با این حال ، علاوه بر استفاده از مکمل های ورزشی گران قیمت ، همیشه خطر تقلبی و کیفیت پایین وجود دارد ، استفاده از مکمل های ورزشی می تواند عواقب جبران ناپذیری در دراز مدت ایجاد کند.

اساساً ، به خاطر داشته باشید که با کیفیت ترین مکمل های ورزشی را فقط برای یک دوره سه تا چهار ماه قبل از تمرینات فشار قوی مصرف کنید و نیازی به مصرف مداوم و بدون شکست نیست. توصیه می شود از این مکمل ها به طور مداوم استفاده کنید. به بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در صفحه وزن من ، به روزترین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران مناسب ورزشکاران برای دستیابی به توده عضلانی دلخواه را با اطلاع متخصصان و پزشکان به شما ارائه می دهیم.متخصص تغذیه و همچنین مربیان باشگاه پیشکسوتان و اساتید تربیت بدنی. با ما بمان.

همانطور که توسط بسیاری از متخصصان دنیای پزشکی ورزشی توصیه شده است ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در هر سطحی از تمرین ، از جمله آماتورها ، نیمه حرفه ای و حرفه ای با یا بدون رقابت برآورده کند. عدم اطلاع صحیح از رژیم غذایی ورزشکار در حین مسابقه یا تمرین ، علاوه بر افزایش هزینه ها ، می تواند خطرات زیادی برای سلامتی نیز به همراه داشته باشد. بنابراین ، برای برنامه رژیم غذایی ورزشی و همچنین رژیم غذایی برای کاهش چاقی یا افزایش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی در رژیم غذایی ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید قرار دارند ، میزان متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی بدن را در حین فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین ، جایگزینی مواد مغذی از دست رفته تنها با داشتن رژیم غذایی مناسب ورزشکاران بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد امکان پذیر خواهد بود. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم تغذیه باشد. اما بسته به مرحله عضله سازی شما ، میزان مصرف هر ماده باید مطابق رژیم ورزشکار مدیریت شود.
ویژگی های رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این توانایی را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانواده تطبیق دهند تا علاوه بر حفظ رژیم ورزشی سالم ، برای رژیم خانواده نیز مناسب باشد.
رژیم غذایی یک ورزشکار با رژیم معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول طراحی رژیم غذایی ورزشکاران ، افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی آنها است ، به طوری که به طور متوسط ​​هر فرد تقریباً 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن دارد ، اما در برنامه ورزشی ، مصرف پروتئین رژیم غذایی 1.5 است. تا 2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی یک ورزشکار بسته به نوع ورزش ، شدت و شدت آن متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم ورزشکار ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین ها برای عضله سازی باید در رژیم غذایی گنجانده شود. بنابراین ورزشکاران باید یک مشاور تغذیه مناسب داشته باشند و رژیم غذایی خود را مطابق با شرایط ورزشکار به صورت هفتگی یا ماهانه به روز کنند ، وزن را به طور مداوم کنترل کنند و همچنین سلامت منظم را بررسی کنند.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید از بهترین شیوه های ورزشی و شیوه های تغذیه سالم برای ورزشکاران با تهیه آنلاین برنامه رژیم غذایی ورزشکاران با کمک متخصصان و پزشکان بهره مند شوید. سالها تجربه متخصص تغذیه به همراه دریافت مشاوره دو طرفه از مرکز خدمات درمانی “وزن من”.
اهمیت محاسبه کالری در رژیم غذایی ورزشکاران

معمولاً هنگام طراحی یک برنامه تمرینی ، باید نوع ورزش ، مدت و تعداد دفعات در هفته را در نظر گرفت تا میزان علمی و دقیق انرژی مورد نیاز کودکان در حین ورزش و مسابقات ورزشی فراهم شود. به

بسیاری از مردم هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به تناسب اندام و سالم ماندن کمک می کند ، در حالی که بسیاری از قهرمانان بدنسازی و ورزشی از رژیم غذایی ورزشکار متناسب با نیازهای خود استفاده می کنند.علاوه بر فعالیت های ورزشی اصولی و اصولی.

مرکز بهداشت “وزن من” با استفاده از تجربیات متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی ، برنامه رژیم غذایی ورزشکار را به گونه ای کاربردی ، ساده و البته 100٪ برای مراجعه کنندگان محترم که از رژیم استاندارد ورزشی در ورزش پیروی می کنند ، ارائه می دهد. انجمن. داخلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم؟

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای شام یا ناهار به تأمین پروتئین بدن ورزشکار کمک زیادی می کند.
ماهی: ماهی و غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و انرژی لازم برای ورزش ورزشکاران را تأمین می کنند.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان مصرف کنید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر معمولی استفاده نکنید
استفاده از گوشت گاو بهترین گوشت برای خوردن است
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز ، آتل و آب استفاده نکنید
از غذاهای آب پز ، کبابی ، بخارپز استفاده کنید و غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
بدون مشورت با متخصصان و مشاوران در زمینه رژیم غذایی ورزشکاران مکمل مصرف نکنید.
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی در عین تأمین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن باعث افزایش قند خون و بازیابی انرژی در بدن ورزشکاران می شود.

آنچه نباید در رژیم غذایی ورزشکاران مصرف شود

محرک سیستم عصبی مرکزی: از غذاهای حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها که باعث می شود ورزشکاران سخت کار کنند ، اجتناب کنید.
مسکن های مخدر: برخی از داروهای مسکن درد مانند هروئین ، مورفین و کراکین به دلیل اثرات مخرب آنها کاملاً ممنوع است.

رژیم غذایی ورزشکاران قبل از مسابقه

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی آماده کرده و از کاهش ذخایر گلیکوژن ماهیچه ها و همچنین تامین آب کافی جلوگیری کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکار ، در روز مسابقه باید از مصرف غذاهای چرب و پر پروتئین به دلیل هضم دیر خودداری کنید ، زیرا بر عملکرد ورزشی ورزشکار تأثیر منفی می گذارد.

رژیم ورزشکاران توصیه می کند غذاهای غنی از کربوهیدرات سریعتر از غذاهای چرب و پروتئینی هضم و جذب شوند. اطمینان حاصل کنید که ورزشکاران 3 تا 4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات مصرف می کنند.

به عنوان مثال ، پس از رژیم غذایی ورزشکاران یک روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان با کره ، مربا ، عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای انجام برخی تمرینات سنگین مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، جایی که بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته می شود ، میزان کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 درصد (حدود 612 گرم کربوهیدرات) باشد. ) برای بازسازی گلیکوژن. بنابراین می توانید فرنی ، تخم مرغ عسل ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و موارد دیگر میل کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقه و تمرین غذاهای غنی از کربوهیدرات بخورید (مناسب برای مسابقات هفتگی)
رژیم غذایی 6 روزه ورزشکاران: در سه روز اول قبل از مسابقه ، رژیم ورزشکار شامل غذاهای غنی از کربوهیدرات علاوه بر ورزش سبک و سه روز آخر شامل غذاهای کم کربوهیدرات است. در رژیم ورزشکار همراه با تمرینات سنگین (ورزشکار برنامه رژیم غذایی مناسب برای مسابقات قهرمانی ملی و بین المللی)

راههای ارتباط با خانم بهار هند

شماره تماس مستقیم: 09031313119

نشانی : خیابان کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشک بهار ، پلاک 340 ، طبقه 2 ، واحد 12


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *