رژیم چاقی یک هفته ای مجموعه ای از عادات غذایی خاص برای افزایش وزن در مدت زمان کوتاه است که معمولاً بر اساس افزایش کالری دریافتی است.

چگونه در یک هفته وزن اضافه کنیم؟

اگرچه اکثر مردم در دنیای امروز به دنبال راه های سریع برای کاهش وزن هستند ، اما بسیاری از مردم به فکر افزایش وزن در کوتاه مدت هستند. خوشبختانه برنامه ها و روش های رژیم غذایی م toثری برای کاهش چاقی برای این گروه از افراد وجود دارد. نوجوانان و کسانی که وزن اضافی خود را کاهش می دهند از طرفداران اصلی برنامه ضد چاقی هستند.

بنابراین ، در این مقاله ، نگاهی به رژیم 1 هفته ای افراد چاق ، غذاها و روشهای م toثر برای افزایش وزن در کوتاه مدت می اندازیم.

مطالعه: رژیم کتوژنیک

افزایش وزن در یک هفته می تواند برای بدن بسیار سنگین باشد و فشار زیادی را بر نقاط مختلف بدن وارد کند. بنابراین ، این فرایند باید زیر نظر پزشک انجام شود تا آسیب های جانبی به اندام های مختلف بدن وارد نشود. برای افزایش وزن در کوتاه مدت ، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

افزایش میزان کالری دریافتی از طریق رژیم غذایی باید با در نظر گرفتن ویژگی های منحصر به فرد هر فرد انجام شود. متخصصان تغذیه معتقدند کاهش 20 درصدی کالری به کاهش وزن شما کمک می کند ، اما اگر سعی در افزایش وزن دارید ، باید 20 درصد کالری بیشتری در طول روز برای افزایش وزن مصرف کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما به طور معمول 2000 کالری دریافت می کنید ، برای افزایش وزن 2400 کالری دریافت خواهید کرد.

می توانید از داروهای پرکالری به عنوان منبع انرژی بیشتر استفاده کنید. در رژیم افزایش وزن ، جذب کربوهیدراتها و پروتئینهای پیچیده باید در نظر گرفته شود. برای تهیه برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

مصرف تدریجی غذا (معمولاً 6 وعده) در طول روز از نکات مهم دیگری است که هنگام افزایش وزن باید به آن توجه کرد. این کار فشار بر دیواره معده را کاهش می دهد. رژیم غذایی افراد چاق باید شامل چهار وعده غذایی استاندارد و دو میان وعده در هفته باشد. غذاهای اصلی باید کالری بالایی داشته باشند و از این نظر خوردن میوه ، آجیل و دانه ها انتخاب بهتری است. ر

در کنار رژیم غذایی ، فعالیت های بدنی مانند تمرینات قدرتی برای عضله سازی را فراموش نکنید. همچنین می توانید بعد از تمرین از شیک های پروتئینی و غذاهای پروتئینی استفاده کنید.

علاوه بر رژیم غذایی ، پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند در کاهش یا افزایش وزن موثر باشد. به عنوان مثال ، تحت تأثیر استرس و کمبود خواب ، وزن بدن به شدت کاهش می یابد. بنابراین هشت ساعت خواب با کیفیت و اجتناب از شرایط استرس زا می تواند به شما در افزایش وزن قابل توجهی کمک کند.

بیشتر بیاموزید: حالت سوئدی

برنامه یک هفته ای رژیم چاقی

لیست غذاهای چاق
ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، شاه ماهی و آنچوی
• گوشت هایی مانند بوقلمون ، مرغ ، گوشت گاو بدون چربی و گوسفند
• حبوبات شامل نخود فرنگی ، لوبیا سیاه ، عدس ، لوبیا کانولا و حمص
• تخم مرغ
آووکادو و آجیل مانند بادام زمینی ، بادام زمینی ، بادام ، گردو و هل هندی
غلات کامل مانند نان گندم کامل ، ماکارونی ، گندم کامل ، برنج قهوه ای و کینوا
میوه ها و سبزیجات پر کالری مانند آووکادو ، نارگیل ، موز ، انبه و میوه های خشک
• محصولات لبنی پرچرب شامل شیر ، ماست و پنیر

قرصهای چاق کننده سریع

قرصهای چاق کننده سریع

برای یک برنامه چاقی یک هفته ای ، مصرف قرص های چربی سوز مانند اسموتی های پروتئینی می تواند راه موثری برای افزایش وزن در کوتاه مدت باشد. ساخت فلاسک های چاق کننده خانگی گزینه بهتری نسبت به مدل های تجاری آنها است. نسخه های تجاری این معجون ها اغلب حاوی قند بیشتر و فاقد مواد مغذی هستند. با تهیه قرص های چاق کننده خانگی خود ، کنترل بیشتری بر مواد مورد استفاده ، طعم و ارزش غذایی آنها خواهید داشت. برخی از داروهای چاق کننده عبارتند از:

• انواع اسموتی ها: اسموتی شامل ترکیبی از میوه های مختلف ، عسل ، شیر ، پروتئین ساده و طعم دار با وی و ماست است. در صورت نیاز به اطلاعات رژیم غذایی ، روی پیوند کلیک کنید ، می توانید با توجه به ترجیحات خود از این غذاهای پرکالری و ترکیبات خوشمزه استفاده کنید.

شیر موز: موز یکی از میوه های مغذی و مفید برای افزایش وزن است. این میوه سرشار از کالری ، پتاسیم و کربوهیدرات است. ترکیب شیر ، موز ، عسل یا دارچین می تواند معجونی بسیار قوی ، خوشمزه و مناسب برای افزایش وزن باشد.

شیر را با نارگیل و عسل ترکیب کنید: نارگیل دارای کالری بالا و چربی های سالم است. ترکیب این میوه با شیر و عسل می تواند یک دستور بسیار مفید و خوشمزه برای افزایش وزن باشد.

آیا رژیم دانمارکی می تواند بر چاقی تأثیر بگذارد؟

رژیم چاقی به مدت یک هفته

برای هر ویال ارائه شده ، می توانید از 470 میلی لیتر (دو فنجان) شیر کامل یا شیر سویا (برای افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند) استفاده کنید. همه معجون های بالا به همراه مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی بین 400 تا 600 کالری دارند.

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

روز اول
صبحانه: بوریتو سبزیجات منجمد ؛ 1 فنجان توت فرنگی
میان وعده اول: 1 عدد بادام شکلاتی و عسل
ناهار: 2 سالاد ماهی تن با سبزیجات ، 1 فنجان انبه
بعد از ظهر: 1 سیب بزرگ ، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
شام: سیخ خردل و هویج ، برنج قهوه ای و نیم به شکل گربه

روز دوم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 1 تخم مرغ آب پز
میان وعده اول: 15 هویج کوچک ، 3 قاشق غذاخوری بوکوی ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل پخته با گل کلم ، 1 قرص نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: ذرت بوداده خانگی ، 1 عدد موز بزرگ ، 8 عدد بادام بدون نمک
شام: 2 وعده استیک فیلادلفیا ، 2 فنجان اسفناج تازه و 1 فنجان هویج رنده شده با نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

رز سوم:
صبحانه: 2 وعده آجیل آسیاب شده با آب انگور ، 1 لیوان شیر
میان وعده: 1 تکه پنیر سوئیسی ، 8 عدد کراکر با هفت دانه
ناهار: 1 قسمت کدو تنبل با گل کلم و سبزیجات ، 1 قرص نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 6 اونس ماست یونانی ، 1 فنجان توت فرنگی ، 1 قاشق غذاخوری عسل
شام: 2 وعده پاستای مرغ ، کلم بروکسل و قارچ خامه ای

برای افراد تنبل: رژیم لاغری خانگی

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

چهارم:
صبحانه: 2 وعده آجیل آسیاب شده با آب انگور ، 1 لیوان شیر
میان وعده: 15 هویج کوچک ، 1/4 فنجان حمام ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل پخته با گل کلم ، 1 قرص نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 4 عدد کراکر گراهام ، 1 عدد سیب متوسط
شام: 1 قسمت مرغ سرخ شده ، 1 قسمت سالاد سیب زمینی یونانی ، 1 قسمت نخود با سیر

روز 5:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز
میان وعده: دو شکلات پرانرژی ، عسل و بادام
ناهار: کدو تنبل سرخ شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 قرص نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 2 شکلات ، بادام و عسل
شام: 2 سالاد مرغ سبز ، 1 قرص نان تست هفت دانه

ششم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز ، 2 پرتقال متوسط
میان وعده: 1 عدد سیب متوسط ​​، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
ناهار: 2 وعده لوبیا سفید پیچیده و کره خامه ای ، 1 فنجان توت فرنگی
بعد از ظهر: 4 ترقه گراهام
شام: 2 عدد تورتیلا با سالاد لوبیا سیاه

شنبه :
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت ، 1 عدد موز متوسط
میان وعده: 6 اونس ماست یونانی ، نصف فنجان زغال اخته ، 1 قاشق غذاخوری عسل
ناهار: 2 وعده لوبیا سفید پیچیده و کره خامه ای
بعد از ظهر: 1 عدد بادام شکلاتی و عسل
شام: 1 وعده ماهی قزل آلا پر از خامه اسفناج ، 2 وعده نخود با سیر ، 3/4 فنجان برنج قهوه ای به شکل گربه

چاقی در پاها در یک هفته

چاقی در پاها در یک هفته

افزایش وزن با کمک برنامه رژیم غذایی امکان پذیر است. در این قسمت به بررسی غذاهایی می پردازیم که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. برخی از غذاهایی که برای پا مفید هستند عبارتند از:
پروتئین: مانند سینه مرغ ، تیلاپیا ، استیک و فیله
محصولات لبنی کم چرب مانند شیر ، ماست و پنیر
• غلات سبوس دار و نان
میوه های سرشار از انرژی و آنتی اکسیدان ها مانند انگور ، توت ، هندوانه و موز
• سبزیجات نشاسته ای شامل سیب زمینی و سبزیجات معمولی مانند قارچ ، کدو سبز و خیار
آجیل و دانه های مغذی مانند گردو
تخم کتان و چیا
• لوبیا
آووکادو و روغن زیتون

در رژیم چاقی به مدت یک هفته از الکل ، فست فود و غذاهای سرخ شده و همچنین شکر مصنوعی خودداری کنید. خوردن این غذاها می تواند به سیستم گوارشی شما آسیب برساند و روند عضله سازی را مختل کند. همچنین بهتر است از گل کلم و کلم بروکلی اجتناب کنید. زیرا این مواد سرشار از فیبر هستند و می توانند روند افزایش وزن شما را تغییر دهند.

چاقی با داروهای گیاهی

چاقی با داروهای گیاهی

برای رژیم چاقی یک هفته ای ، برخی از داروهای گیاهی می توانند کمک زیادی برای افزایش وزن ، به ویژه در کوتاه مدت ، انجام دهند. برخی از درمان های گیاهی چاقی عبارتند از:
• گل داودی: گل داودی گیاهی اشتها آور است. مصرف روزانه این ماده اشتهای شما را بهبود می بخشد و باعث افزایش وزن طبیعی شما می شود.

تشکر: ریشه های گیاه شکر دهها سال است که برای درمان افرادی که دچار کاهش وزن ناخواسته و کاهش اشتها هستند مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع گل به بدن کمک می کند تا غذا را به درستی جذب کند. این باعث افزایش اشتها و جریان صفرا می شود. گل متشکرم یک گیاه بسیار تلخ و اغلب یک سبزی تلخ است که به شما کمک می کند بهتر غذا بخورید.

زنجبیل: در طب سنتی از زنجبیل برای درمان اختلالات روده ای استفاده می شود. زنجبیل بهترین داروی گیاهی برای معده درد ، حالت تهوع و سوء هاضمه است. این گیاه بی اشتهایی را درمان می کند و به شما کمک می کند از وعده های غذایی خود بیشتر لذت ببرید.

خلاصه مقاله

نوجوانان ، افرادی که وزن اضافی خود را از دست می دهند و بازیگرانی که باید در مدت زمان کوتاهی وزن خود را افزایش دهند از طرفداران رژیم چاقی یک هفته ای هستند. برنامه هفتگی چاقی باید توسط متخصص تغذیه یا پزشک بر اساس ویژگی های بدنی ، وزن هدف ، میزان متابولیسم و ​​فعالیت های روزانه فرد تنظیم شود.

عدم رعایت اصولی این برنامه به مدت یک هفته می تواند آسیب جدی به دستگاه گوارش ، به ویژه دیواره معده وارد کند. یک برنامه هفتگی بی انضباط ضد چاقی نیز می تواند با ایجاد فشار زیاد بر بدن منجر به عوارض طولانی مدت دیگری مانند فشار خون بالا شود.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *