رژیم های گیاهی خام در قرن نوزدهم در بین بسیاری از مردم رایج شد و به شرح زیر در نظر گرفته می شود.

همه چیز در مورد رژیم خام گیاهخواری برای پاکسازی بدن

گیاهخواری خام رژیم جدیدی نیست ، اما در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این برنامه رژیم غذایی ، که شامل قوانین این برنامه و همچنین برنامه غذای خام است ، فواید زیادی برای بدن دارد. شاید بتوان رژیم مدیترانه ای را نیز اینگونه در نظر گرفت.

در حالی که برخی افراد این رژیم را با هدف کمک به محیط زیست و نجات کره زمین انتخاب می کنند ، برخی دیگر بر استفاده از مزایای این رژیم تمرکز می کنند. این مزایا شامل کاهش وزن ، بهبود عملکرد قلب ، کاهش خطر ابتلا به دیابت و پاکسازی بدن است. در این مقاله با ویژگی ها ، مزایا و معایب این برنامه آشنا می شویم ، برای داشتن رژیم لاغری کلیک کنید.

قوانین این رژیم غذایی

این شاخه ای از برنامه گیاهخواری است و طبق اسناد تاریخی از اواسط قرن نوزدهم انجام می شده است. مصرف هرگونه غذای با منشاء حیوانی را ممنوع می کند.

همچنین در این برنامه غذایی ، مصرف گیاهان پخته شده ، سبزیجات و میوه ها با دمای بالاتر از 48 درجه سانتیگراد ممنوع است. این برنامه بر اساس خوردن مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، آجیل ، دانه ها و حبوبات است. این برنامه غذایی از سایر روش های تهیه غذا مانند آب میوه گیری ، مخلوط کردن ، خیساندن و خشک کردن میوه استفاده می کند.

پیروان این رژیم معتقدند که غذاهای پخته دارای خواص کمتری نسبت به غذاهای خام هستند. به همین دلیل ، مردم اغلب این برنامه را با هدف بهره مندی از مزایای رژیم غذایی سالم تر انتخاب می کنند. استفاده از مکمل های غذایی در این برنامه چندان رایج نیست.

مطالعه: استویا در رژیم کتوژنیک

فواید

این برنامه فواید زیادی برای بدن دارد. این رژیم غذایی ممکن است با کاهش فشار خون خطر بیماری های قلبی و سکته را کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان داده است که گیاهخواران 75 درصد کمتر در معرض فشار خون بالا و 42 درصد کمتر در خطر حمله قلبی قرار دارند. این رژیم همچنین خطر ابتلا به دیابت و مشکلات گوارشی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

با وجود تمام مزایایی که در بالا ذکر شد ، بهتر است از برنامه خام گیاهخواری زیر نظر پزشک متخصص پیروی کنید. عدم تعادل در مصرف مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند تعادل آنها را بر هم زده و منجر به عوارض جدی مانند کم خونی ، پوکی استخوان و ضعف عضلانی شود. اگر از برنامه استاندارد پیروی نکنید ، کمبود غذا نیز می تواند باعث ناباروری و قاعدگی نامنظم شود.

غذای خام گیاهی

غذاهایی که مجاز به خوردن آنها در برنامه خام گیاهخواری هستید:
• میوه های تازه و خشک و آب میوه های طبیعی
• سبزیجات تازه و خشک
• مغزها و مغزهای خام
• حبوبات نپخته

همچنین:

• شیر گیاهی (رژیم کم چرب با لبنیات)
• کره سبزیجات خام
• روغن سبزیجات
• گیاهان دریایی

شیرین کننده های گیاهی ، مانند آرد نارگیل خام یا شیره افرا
چاشنی ها از جمله سرکه و سس سویا
غذاهایی که در رژیم خام گیاهخواری نمی توانید بخورید:
• میوه ها ، سبزیجات ، لوبیا و آجیل پخته شده

دانه ها و آجیل بو داده
• نمک
• شکر و آرد
• آب میوه های صنعتی
• قهوه و چای

• الکل
غذاهای فرآوری شده و تنقلات ، مانند چیپس و شیرینی

بیشتر بدانید: لاغری ران و پاها

صبحانه گیاهی

صبحانه گیاهی

صبحانه در این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• کیک شکلاتی بلک بری
• اسموتی شکلاتی انرژی زا
• اسموتی توت با دانه های چیا و شکلات
• اسموتی زمستانی

• اسموتی میوه سبز
• کیک موز تازه با کره بادام
• اسموتی آبی اسپیرولینا
روزه خام و تصفیه بدن
ناهار خام گیاهخواری

یک ناهار خام گیاهخواری ممکن است شامل موارد زیر باشد:

سالاد گلابی
• پرتقال تازه با قارچ
• سوپ گلابی تازه ، نعناع و آووکادو
• سالاد رنگین کمان

• قارچ شیتاکه با سوپ کره خام سبزیجات
• ماکارونی پستو و بادمجان با ریحان

شام خام گیاهخواری

شام این برنامه ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• رشته فرنگی بادمجان با سس گوجه فرنگی و ریحان
آنچوی سبزیجات با پنیر ، سالسا و آجیل
• اسپاگتی خام با بادمجان و گوجه فرنگی با سس پنیر و آجیل
• لازانیا خام با سبزیجات طعم دار و سس گوجه فرنگی و پستو

سم زدایی 40 روزه: رژیم سم زدایی چیست؟

با روزه داری چقدر وزن کم می کنیم؟

برنامه خام گیاهخواری در کاهش وزن و ثبات بسیار قوی بوده است. مطالعات نشان داده است که این برنامه می تواند ذخیره چربی بدن را حدود 7 تا 9.4 درصد کاهش دهد. مطالعه اخیر روی گروهی از گیاهخواران نشان داد که آنها در عرض 3.5 سال 10 تا 12 کیلوگرم وزن کم کردند.

در این موارد:

کاهش وزن 8 کیلوگرمی نیز در دوره هفت روزه برنامه مشاهده شد. این مطالعات همچنین نشان می دهد افرادی که بیشترین غذاهای خام را در برنامه روزانه خود مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی پایین تری هستند. البته باید توجه داشت که میزان کاهش وزن در این برنامه به عوامل مختلفی از جمله فعالیت بدنی ، پارامترهای ژنتیکی و میزان متابولیسم بدن بستگی دارد.

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

انواع رژیم های خام گیاهخواری برای کاهش سریع وزن

این برنامه به معنای پیروی از عادات غذایی خاص در طول یک دوره زمانی است. برنامه های روزه داری خام معمولاً به دوره های هفت روزه ، 15 روزه ، 21 روزه و چهل روزه تقسیم می شوند. در هر یک از این مراحل ، افراد از غذاهای با منشاء حیوانی اجتناب می کنند و تا آنجا که ممکن است از غذاهای پخته خودداری می کنند.

اجتناب از پرخوری در حالت استراحت می تواند نتایج نهایی را بهبود بخشد و کاهش وزن را تثبیت کند. برنامه های خام گیاهخواری اغلب باید زیر نظر درمانگر انجام شود ، زیرا کمبود مواد مغذی و ویتامین یک خطر معمول برای گیاهخواران است. تحت نظارت متخصص تغذیه ، این کمبودها جبران می شود و عوارض جانبی برنامه کاهش می یابد.

اگر به این برنامه علاقه دارید اما سابقه خوردن غذای خام را ندارید ، بهتر است دوره های کوتاه را زیر نظر درمانگر شروع کرده و به تدریج دوره های کاهش وزن را تمدید کنید.

غذای خام به مدت 40 روز

رژیم غذایی خام به مدت 40 روز

روشهای زیادی برای نزدیک شدن به غذاهای خام و دنبال کردن این برنامه به مدت چهل روز وجود دارد. سه روش اصلی عبارتند از:

علوفه به مدت 40 روز – 50٪ علوفه: پيروي از يك برنامه غذايي در ابتدا براي بسياري از افراد دشوار است. یک راه آسان برای شروع این برنامه این است که 50 درصد از غذای دریافتی روزانه خود را به غذاهای خامه ای تبدیل کنید. در این استراتژی ، می توانید تمام محصولات حیوانی را از برنامه خود حذف کرده و 50 درصد از خوراک روزانه خود را به مواد اولیه اختصاص دهید.

برای تبدیل رژیم غذایی خود به 100 رژیم خام گیاهخواری ، بهتر است با اقدامات کوچکتر شروع کنید تا با عادت دادن بدن به رژیم جدید از بروز شوک یا مشکلات گوارشی جلوگیری کنید. روش 50-50 را می توان به دو صورت انجام داد: 50٪ وگان خام و 50٪ غذای فرآوری شده.

این استراتژی توصیه نمی شود ، زیرا مواد فرآوری شده مانند چیپس و شیرینی ها ارزش غذایی زیادی ندارند و کالری زیادی به بدن شما می افزایند. این می تواند کاهش وزن را دشوار کند. روش دوم این است که 50٪ خام مصرف شود و 50٪ غذاهای سالم پخته مصرف شود. استراتژی دوم این است که برای پیروی از این برنامه گزینه سالم تری را انتخاب کرده و به تدریج عادات غذایی خود را تغییر دهید

در این موارد:

این برنامه 40 روزه – 80٪ خام: این استراتژی می تواند گام دوم در تبدیل عادت گیاهخواری به یک گیاهخوار خام باشد. بدیهی است که پیروی از این روش می تواند فواید زیادی برای بدن به همراه داشته و سرعت کاهش وزن را تسریع کند ، اما بهتر است در مورد 20 درصد باقیمانده از این برنامه مراقب باشید.

انتخاب غذاهای سالم پخته شده در این بخش مهم است زیرا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از ورود کالری و سموم اضافی به بدن شما جلوگیری کند.

برنامه 40 روزه غذای خام – 100٪ غذاهای خام: در این روش ، تمام غذاهای پخته شده از رژیم غذایی حذف می شوند. اگر 40 روز برای پیروی از چنین رژیمی مشکل دارید ، می توانید از روشهای کوتاهتر یا رژیم های 50-50 و 80-20-20 استفاده کنید تا بدن خود را به عدم خوردن عادت دهید. غذای پخته بخورید.

در اینجا ، منوی 100٪ غذای خام را به مدت 10 روز مرور می کنیم:

روز 1 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سالاد و یک فنجان سوپ خام ؛ شام: همبرگر با سبزیجات خام پیچیده در کاهو ؛ دسر: پودینگ دانه چیا

روز 2 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سبزیجات با سس و میوه ؛ شام: پاستا و سالاد آلفردو خام ؛ دسر: کیک تازه

روز 3 – صبحانه: گرانولای خام ؛ ناهار: سوپ خام و ساندویچ ؛ شام: سالاد بزرگ ؛ دسر: ماکارون خام

روز 4 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: ماکارونی با سس پستو خام ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: سالاد میوه

روز 5 – صبحانه: اسموتی میوه ای ؛ ناهار: سالاد بزرگ با سوپ خام ؛ سبزیجات خام و سالاد ؛ دسر: اسموتی توت فرنگی

روز 6 – صبحانه: بلغور جو دوسر خام ؛ ناهار: سالاد بزرگ ؛ شام: تاکو ؛ دسر: ماکارون خام

روز 7 – صبحانه: سالاد صبحانه ؛ ناهار: کتلت سبزیجات خام با سالاد ؛ شام: ماکارونی خام با سس آلفردو ؛ دسر: پودینگ دانه چیا

روز 8 – صبحانه: اسموتی سبز ؛ ناهار: سبزیجات با سس مخصوص ؛ شام: لازانیا خام ؛ دسر: سالاد میوه

روز 9 – صبحانه: پنکیک ؛ ناهار: ماکارونی خام با سس پستو ؛ شام: ماکارونی خام با پنیر و سالاد ؛ دسر: کیک شکلاتی خالص

روز دهم – صبحانه: املت خام ؛ ناهار: سالاد ؛ شام: پیتزای خام ؛ دسر: کیک تازه
گیاهخواری خام و تصفیه بدن

غذای خام به مدت 15 روز

رژیم غذایی خام به مدت 15 روز

برنامه خام 15 روزه می تواند در مدت زمان کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد. این برنامه می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند ، خواب شما را تنظیم کند ، سموم را از بدن شما خارج کرده و بین 3 تا 6 کیلوگرم وزن کم کند. می توانید این برنامه را به صورت 50-50 ، 20-80 یا 100٪ غذای خام دنبال کنید.

روزه داری 21 روز

یکی از استراتژی های رایج در زمینه کاهش وزن و پاکسازی بدن ، پیگیری یک برنامه 21 روزه با 7 روز استراحت است. این روند این برنامه ، مانند نمونه هایی که تا کنون بررسی شده است ، می تواند در مدت کوتاهی تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما بگذارد.

در طول 21 روز ، می توانید سموم را از بدن ، روح سبک و شاد از بین ببرید ، حدود 4-6 کیلوگرم وزن کم کنید. همچنین می توانید این روش گیاهخواری خام را همانطور که در قسمتهای قبل ذکر شد ، 100 or یا در ترکیب با غذای پخته انجام دهید.

خلاصه مقاله

این نمایش یک غذای نوظهور نیست اما در سالهای اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در طول این برنامه ، مردم مصرف غذاهای با منشاء حیوانی و همچنین غذاهای پخته را محدود می کنند. این برنامه بر اساس مصرف سبزیجات خام ، میوه ها و حبوبات است. این رژیم غذایی می تواند به کاهش سریع وزن ، دفع سموم از بدن ، بهبود سیستم قلبی عروقی ، تقویت سیستم گوارش و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *