سبزیجات زرد تأثیرات زیادی بر سلامتی دارند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. هنگام تهیه یک غذای خوشمزه و سالم برای غذا ، بهتر است از گیاهان رنگارنگ غیر از سبزیجات سبز غافل نشوید.

به نظر می رسد سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر عناصر تقویت کننده سلامت هستند. در اینجا هفت گروه سبزیجات زرد وجود دارد که باید از آن ها در وعده های غذایی خود استفاده کنید تا از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید:

ذرت

این گیاه فوق العاده یکی از غذاهای اصلی بسیاری از کشورهای جهان است. سرشار از ویتامین A ، B ، E و بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه زرد سرشار از فیبر است که به بدن کمک می کند از مشکلات گوارشی یا بیماری هایی مانند یبوست ، بواسیر و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

دانه های ذرت کوچک زرد روی لپه نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می توانند از آلوده شدن سلول های سرطان زا جلوگیری کنند و مواد شیمیایی گیاهی می توانند به سلول ها در توقف و معکوس هرگونه تغییر شبیه به سرطان کمک کنند. هنگام پردازش ذرت ، به سادگی بخورید و از طعم خوشمزه ذرت روی لپه لذت ببرید.

سبزیجات زرد و کدو سبز

کدو زرد

کدو تنبل به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین های A ، B6 و C ، فولات ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در بین سبزیجات غنی از مواد مغذی دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی به ساخت استخوان های قوی کمک می کند و به بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

فلفل قرمز زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. فلفل زرد یک میوه است اما ما معمولاً آن را مانند یک سبزی می خوریم. این سبزی که عمدتا از آب تشکیل شده است ، حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است.

فلفل دلمه ای منبع عالی مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. آنها همچنین فولات را تأمین می کنند. فولات ماده ای است که عملکرد گلبول های قرمز خون را پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای لخته شدن بدن ضروری است.

فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C است که در عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، محافظت از بیماری ها و ترمیم زخم نقش دارد.

آنها را برای یک غذای خوشمزه با فلفل دلمه ای زرد خیس کنید. این فلفل ها به همراه سیر ، لیمو و پونه کوهی و مخلوط با روغن زیتون ، افزودنی خوبی برای هر نوع پیش غذا یا ساندویچ و پیش غذا هستند.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای مناسب است بلکه برای بدن بسیار مفید است. نکته اصلی این است که اجازه ندهید سیب زمینی هنگام خوردن بر کره ، خامه ترش یا پنیر غلبه کند.

یکی از بهترین چیزها در مورد سیب زمینی این است که کالری بالایی دارد و کالری ندارد. علاوه بر این ، سیب زمینی سرشار از مواد مغذی از جمله نیاسین ، پانتوتنیک اسید ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن ضروری است. حفظ ساختار غشای سلولی ضروری است. نه تنها این ، با کمک استخوان ها می توانید انرژی و کانی سازی را تولید کنید.

روغن ها و چربی هایی که به سیب زمینی اضافه می کنید را به حداقل برسانید تا بیشترین مزایای تغذیه ای را از خوردن آن دریافت کنید.
می توانید این کار را با جوشاندن سیب زمینی ، خردکردن و افزودن چاشنی انجام دهید تا از بیرون ترد و از داخل نرم شود.

سبزیجات زرد و تربچه زرد

تربچه زرد

این سبزی ریشه زرد شیرین تر از پسر عموی پیاز قرمز آن است ، اما بسیار مغذی است. تربچه برای سلامت قلب بسیار مفید است و همچنین به کلیه ها در دفع سموم ، کاهش کلسترول و فشار خون و حتی درمان خستگی کمک می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر سرشار از بتاکاروتن است. بتاکاروتن وقتی وارد بدن می شود به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری است که به محافظت از سلول های بدن در برابر آسیب کمک می کند.

تربچه سرخ شده با نمک لیمو کاملاً بو داده و با مواد تازه مخلوط می شود تا شیرینی طبیعی دلپذیری از این سبزی ایجاد شود.

کدو تنبل

فقط یک فنجان کدو تنبل پخته بیش از 200 درصد مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A را دارد. ویتامین A برای بدن انسان بسیار مفید است زیرا به تقویت بینایی کمک می کند.

همان فنجان کدو تنبل حاوی ویتامین C – حدود 11 میلی گرم – است که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند. پای کدو تنبل برای سلامتی و پیشگیری از سرماخوردگی ، به ویژه در فصل پاییز بسیار مفید است.

لوبیا زرد و سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این حبوبات شامل طیف گسترده ای از مواد شیمیایی گیاهی مبارزه کننده با سرطان از جمله ایزوفلاون ها است. آنها همچنین حاوی فیتواسترول ها هستند که مانع جذب کلسترول و کاهش سطح کلسترول خون می شوند. حبوبات همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

از طراوت ، تردی و رنگ لوبیا زرد با مقداری سرکه در سالاد لوبیا سبز لذت ببرید. رنگ سبز موجود در سبزیجات برای سلامتی بسیار مفید است ، اما هنگام پخت رنگ های دیگر سبزیجات را از دست نمی دهد.

سبزیجات با رنگ زرد روشن تر علاوه بر طعم خوشمزه و مزایای سلامتی فراوان دارای ارزش غذایی و مزایای قابل توجهی هستند.

اولین مرکز پرستاری سلامت دارا بودن مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت از منزل و پرستاری ، آماده خدمت رسانی شبانه روزی با تیمی از کادر مجرب و واجد شرایط. حرفه ای.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همیشه با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت و پرستاری به ارائه خدمات پرداخته اند و آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *