بی نام - خواص پسته: سه ویژگی شگفت انگیز پسته برای سلامتی

خواص پسته: سه ویژگی فوق العاده پسته برای سلامتی

پسته سرشار از فیبر ، پروتئین ، ویتامین ، چربی های سالم و آنتی اکسیدان است. تحقیقات نشان می دهد که پسته ممکن است برای کاهش وزن و تنظیم قند خون موثر باشد. هر 28 گرم پسته حاوی مقدار قابل قبولی فیبر ، پروتئین ، پتاسیم ، روی ، فسفر ، ویتامین B6 و منگنز است. پسته دارای بیشترین میزان آنتی اکسیدان در بین انواع آجیل است. همه اینها به طرق مختلف برای سلامت انسان مفید است. بیایید با سایر خواص پسته آشنا شویم.

خواص پسته: 1. کاهش وزن

پسته حاوی فیبر است. تحقیقات نشان می دهد که مصرف فیبر باعث سیری می شود و بنابراین به کاهش وزن کمک می کند. پروتئین یکی دیگر از مواد مغذی موجود در پسته است که می تواند گرسنگی را کاهش دهد. پسته همچنین تأثیر مفیدی بر تری گلیسیریدها دارد. می توانید از آن به عنوان یک میان وعده سالم برای کاهش وزن بدون نگرانی در مورد میزان چربی پسته استفاده کنید. بر اساس یک مطالعه ، میزان چربی موجود در پسته به طور کامل جذب بدن نمی شود و این میزان چربی بدن را کاهش می دهد.

خواص پسته: 2درمان دیابت

تحقیقات نشان داده است که میزان قند خون با مصرف پسته کاهش می یابد. پسته همچنین سطح پپتید 1 را افزایش می دهد ، هورمونی که سطح گلوکز را در افراد دیابتی تنظیم می کند. یک مطالعه ایرانی به این نتیجه رسید که مصرف پسته تأثیر مثبتی بر بیماران دیابتی دارد.

خواص پسته: 3سلامت بینایی را بهبود می بخشد

پسته منبع خوبی از لوتئین و زاکسانتین است که هر دو در قرنیه چشم انسان یافت می شوند. مصرف کافی این آنتی اکسیدان ها از مشکلاتی مانند آب مروارید ناشی از افزایش سن جلوگیری می کند. اسیدهای چرب سالم موجود در پسته برای سلامت چشم نیز مثر است. توجه داشته باشید که اگر مقدار زیادی پسته مصرف کنید ، می توانید به فشار خون بالا مبتلا شوید. این به این دلیل است که برخی از پسته ها سدیم بالایی دارند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *