کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم دنبال می شود و برخی از افراد نیز می خواهند ماهیچه های بیشتری افزایش دهند ، هر چند که وزن کمی ندارند. این که آیا شخص قصد دارد به طور داوطلبانه وزن خود را افزایش دهد یا به دلیل کمبود وزن ، یکسان است. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن مناسب برای بدن شما ارائه شده است.

افزایش وزن سالم

شاید ما هنوز معنای واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این برآورد به معنی توده بدن پایین برای حفظ سلامت مطلوب است. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این معیار وجود دارد ، از جمله این واقعیت که فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و نه توده عضلانی. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و ممکن است این سطح برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل مختلف برای کم وزن آره. دلایل پزشکی زیادی می تواند باعث کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلال خوردن: شامل بی اشتهایی عصبی ، که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • اختلالات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماریها لیاک : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از آن بی اطلاع هستند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (بیشتر نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • سرطانتومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش شدید وزن شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ویروس ایدز.

بنابراین ، بسیار مهم است که بدانید چگونه کاهش وزن رخ می دهد و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، به پزشک مراجعه کنید.

راه سالم برای افزایش وزن

چاقی و مواد مفید آن

اولینکالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، خوردن کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون اضافه کردن کالری اضافی نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- غذاهای پروتئینی زیادی بخورید. پروتئین مهمترین ماده مغذی برای افزایش وزن سالم است. ماهیچه ها از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین ، افرادی که فقط در رژیم چاق کالری زیادی مصرف می کنند در حالی که رژیم غذایی آنها پروتئین ندارد ، بدن آنها در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای غنی از پروتئین شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- کربوهیدرات و چربی زیاد مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در رژیم غذایی شما مصرف شوند. بسیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. فقط استفاده از این گروه غذایی برای افراد دارای اضافه وزن ایده خوبی نیست و بهتر است برای افزایش وزن سالم به هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

از غذاهای غنی از انرژی زیاد استفاده کنید و از سس ، ادویه و ادویه استفاده کنید. خوردن انواع غذاها در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر می کنند و از پرخوری جلوگیری می کنند ، برای حل این مشکل می توانید از ادویه جات ، سس ها و چاشنی های ترش برای افزایش اشتها استفاده کنید. میل به خوردن زیاد.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پرانرژی که به شما در افزایش وزن کمک می کنند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و….
  • محصولات لبنی پرچرب: شیر ، ماست پرچرب ، پنیر ، بستنی و…
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی حیوانی
  • غلات: غلات مانند جو و برنج قهوه ای ، حبوبات و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و سریع سیر می شوند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن مجبور به خوردن بیشتر می شوید. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی بسیار مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین بسیار مهم و موثر است تا اطمینان حاصل شود که کالری دریافتی بدن به ماهیچه تبدیل می شود نه چربی. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. همچنین انجام برخی تمرینات هوازی می تواند برای افزایش وزن مفید باشد ، فقط به خاطر داشته باشید که تمام کالری دریافتی باید سوزانده شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر برای افزایش وزن سالم

ترکیب کالری زیاد با ورزش شدید دو عامل مهم در افزایش وزن است. برخی نکات برای کاهش سریع وزن عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این باعث می شود که معده پر از آب شود و فضای کافی برای دریافت کالری اضافی نداشته باشد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که دوست داشتید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • نوشیدن شیر. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر داشتن پروتئین می تواند کالری بیشتری برای بدن تأمین کند.
  • برای غذا خوردن از ظرف بزرگتری استفاده کنید. غذا برای خوردن در ظروف بزرگ ریخته می شود و مطمئناً فردی که سعی می کند وعده غذایی خود را تمام کند کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه ساده برای دریافت کالری اضافی ، افزودن خامه به قهوه در حین مزه آن است.
  • به اندازه کافی خوابیدن خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: آرگا

کارت:
رژیم چاقی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *