برنج
برنج

سیب زمینی

سیب زمینی
سیب زمینی

نمره سیب زمینی درست در بالای شاخص سیری قرار دارد. اما نحوه پخت سیب زمینی نیز مهم است: روش جوشاندن باعث می شود احساس سیری طولانی تری داشته باشید. اما پخته شده ، با یک غذای جانبی سالم مانند کلم بروکلی کبابی ، یکی دیگر از گزینه های خوشمزه است. سیب زمینی فاقد گلوتن است ، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و منبع خوبی از ویتامین B6 و ویتامین C است.

پاستا

پاستا
پاستا

مطالعات روی افرادی که از رژیم غذایی با شاخص گلیسمی پایین (غذاهایی که قند خون شما را در مدت زمان طولانی بالا می برند) پیروی می کنند ، نشان می دهد که مقادیر متوسط ​​پاستا مضر نیست. در حقیقت ، شرکت کنندگان همچنان می توانستند هنگام خوردن ماکارونی وزن خود را کاهش دهند. مقدار زیادی پاستای سبوس دار بخورید. هرچه ماکارونی بیشتری استنشاق کنید ، قند خون شما افزایش می یابد.

مغز

مغز
مغز

آجیل ها می توانند چربی و کالری بالایی داشته باشند ، اما برای کاهش وزن مجبور نیستید آنها را رها کنید. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد زنانی که یک وعده آجیل دو بار یا بیشتر در هفته مصرف می کنند ، حدود 25 درصد کمتر از کسانی که از آجیل اجتناب می کنند ، چاق و کم وزن هستند.

پنیر

پنیر
پنیر

یک مطالعه نشان داد که گنجاندن محصولات لبنی کم چرب غنی از کلسیم در رژیم غذایی کم چرب شما می تواند به شما در کاهش وزن و حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

قهوه

قهوه
قهوه

یک فنجان قهوه در روز شما را از کاهش وزن باز نمی دارد. در واقع ، محققان پیشنهاد می کنند که کافئین موجود در قهوه باعث می شود احساس گرسنگی کمتری داشته باشید و کالری بیشتری بسوزانید. اما افزودن شکر و خامه به قهوه شما ممکن است فواید آن را کاهش دهد. حتی ممکن است با گذشت زمان وزن خود را افزایش دهید.

برنج

برنج
برنج

رژیم غذایی غنی از غلات کامل ، مانند برنج قهوه ای ، در واقع می تواند به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. علاوه بر فیبر سیری ، ویتامین B1 و B6 ، منیزیم ، سلنیوم ، فسفر و منگنز نیز دریافت خواهید کرد. و با وجود اینکه برنج سفید این فواید را ندارد ، اما با مصرف مقدار معقول و محدود ، می توانید بدون نگرانی در مورد افزایش وزن از آن لذت ببرید.

شکلات

شکلات
شکلات

نکته مهم این است که شکلات را به مقدار کم و تلخ مصرف کنید. شکلات تلخ مملو از آنتی اکسیدان است و مطالعات نشان می دهد که به انسولین در بدن کمک می کند در حالی که گرسنگی را کنترل می کند. این باعث می شود یک دسر ایده آل برای کنار گذاشتن یک وعده غذایی سالم باشد.

ذرت بو داده

ذرت بو داده
ذرت بو داده

پاپ کورن منبع خوبی از فیبر است و به رفع سریع گرسنگی کمک می کند ، بنابراین احتمال زیاد پرخوری وجود ندارد ، به شرطی که با روغن و نمک کمتری تهیه شود.

شیر خام

شیر خام
شیر کامل

برای کاهش وزن شیر کامل بنوشید؟ ممکن است عجیب به نظر برسد ، اما کارشناسان می گویند ممکن است اینطور باشد. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن منظم یک لیوان شیر کامل باعث افزایش وزن نمی شود و حتی ممکن است به کاهش وزن شما کمک کند. در جاهای دیگر پرخوری نکنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *