رژیم قلیایی برای کاهش وزن

پرهیز از کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در بین بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و داشتن تناسب اندام است. رژیم قلیایی به شما کمک می کند تا با مصرف بیشتر غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی خود به کاهش وزن و اثرات فیزیکی دلخواه خود برسید.

رژیم های قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شوند. به این ترتیب ، هر چه میزان اسیدیته در بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی برای کاهش وزن PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین عواملی که بدن در تعادل حفظ می کند میزان اسیدیته و قلیائیت است که با pH اندازه گیری می شود. سطح pH خون بر فشار خون ، عروق خونی ، تنفس و متابولیسم تأثیر مستقیم دارد. بنابراین ، اگر رژیم غذایی شما مملو از غذاهای اسیدی باشد ، قطعاً شما را بیمار می کند.

سطح مناسب pH خون باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی شود ، اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد ، اسیدی می شود. PH استاندارد خون 7.365 است ، کمی خنثی به قلیایی است. اما اگر این عدد کمتر از 7 2 220 باشد ، ممکن است فرد به کما برود.

فواید قلیائیت pH خون

وقتی pH خون قلیایی می شود ، خطر بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین تا حد زیادی کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که از مواد معدنی ضروری برای کاهش التهاب در بدن هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، اسپاسم عضلانی و درد مفاصل می شود.

  • جلوگیری از سرطان

باکتریها و سلولهای سرطانی در بدن اسیدی راحت تر رشد می کنند و در محیط قلیایی نمی توانند زنده بمانند. بنابراین رژیم قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را از انواع سرطان محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن را در برابر انواع بیماری ها و باکتری ها مقاوم تر می کند. رژیم قلیایی به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجات دارای آنتی اکسیدان ، علاوه بر قلیایی شدن بدن ، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت اسید معده و مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم غذایی برای دستگاه گوارش مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و معده را شل می کند.

  • قلب خود را سالم نگه دارید

رژیم قلیایی شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات غنی از پلی فنول ها و عوامل ضد التهابی است. التهاب یکی از عوامل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل پلاک در عروق و لخته شدن خون را که برای سلامت قلب ضروری است ، کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین مانع جذب کلسترول بد می شوند. کاهش سطح کلسترول در رگ های خونی به کاهش فشار خون و کاهش خطر حملات قلبی کمک می کند.

  • مواد مغذی بدن را تامین می کند

رژیم قلیایی برای کاهش وزن فاقد مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز بدن است. این چهار ماده معدنی به تعادل سطح pH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی سرشار از این مواد معدنی هستند.

  • به کاهش وزن کمک کنید

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و مصرف آنها شاخص توده بدنی را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، رژیم قلیایی نیز در روند سم زدایی نقش دارد و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند. مواد زائد می تواند اندام ها را مسدود کرده و همچنین میزان سوخت و ساز بدن را که منجر به افزایش وزن می شود کاهش دهد.

غذاهایی که قلیایی ، اسیدی و خنثی هستند

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه ها

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر به تعادل اسیدیته بدن کمک کرده و با قلیایی کردن سطح pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال ، pH موز 5 و pH آووکادو 7 است.

سبزیجات: فلفل دلمه ای ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، نخود ، کاسنی ، کرفس ، چغندر و قارچ از جمله سبزیجاتی هستند که حرارت را افزایش می دهند. قلیایی.

مغز

بادام ، همه آجیل

لوبیا

لوبیا دریایی ، عدس و سایر حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی 6 تا 11 دقیقه است و فقط آب مقطر قابل نوشیدن است ، آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است اما همچنان انتخاب بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب بطری تصفیه شده است. افزودن مقداری آهک یا آهک خرد شده یا جوش شیرین به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذاهای اسیدی

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که PH خون را اسیدی کرده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک سفره ، غذاهای فرآوری شده ، محصولات جو و گندم ، بادام زمینی ، گردو ، ماکارونی و الکل

شیر نر

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند ، زیرا در بدن اسید تولید می کنند.

هنگامی که جریان خون شما بیش از حد اسیدی می شود ، کلسیم (ماده قلیایی دیگر) را از استخوان ها برای تنظیم سطح pH می گیرد ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن سبزیجات برگ سبز قلیایی بیشتر است.

غذای خنثی

نشاسته طبیعی ، قندها و چربی ها

کلمات اخر

یکی از ویژگی های خوب رژیم قلیایی برای کاهش وزن ، استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کمک به کاهش وزن ، سلامتی خوبی را نیز به همراه دارد.

برخی از عاداتی که باعث اسیدی شدن می شوند عبارتند از مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، فقدان فیبر غذایی ، ورزش نکردن. آموزش ، خوردن بیش از حد گوشت حیوانات ، استفاده زیاد از لوازم آرایشی ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، رنگ ها و نگهدارنده های غذایی همگی برای سلامتی مضر شناخته شده اند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *