tasvir shakhes20 - فواید نوشیدن شیر بعد از ورزش

فواید نوشیدن شیر بعد از ورزش

به گفته محققان ، نوشیدن دو لیوان شیر بعد از ورزش به سوزاندن چربی بیشتر و افزایش حجم عضلات کمک می کند.

محققان دانشگاه مک مستر در همیلتون ، انتاریو ، به 56 مرد 18 تا 30 ساله برنامه تمرینی وزنه برداری 12 هفته ای ، 5 روز در هفته ارائه کردند. شرکت کنندگان به سه گروه تقسیم شدند:

گروه 1: بعد از ورزش دو لیوان شیر کم چرب بنوشید.

گروه دوم بعد از ورزش یک نوشیدنی سویا (که دارای مقدار پروتئین و انرژی یکسانی در شیر است) مصرف کردند.

گروه سوم: مصرف نوشیدنی های کربوهیدرات دار بعد از ورزش.

در پایان دوره مشخص شد که گروه لبنیات حدود یک کیلوگرم چربی و گروه کربوهیدرات ها نیم کیلوگرم چربی از دست داده اند.

افرادی که از نوشیدنی های سویا استفاده می کردند چربی خود را از دست ندادند. در مقایسه با گروه نوشیدن سویا ، گروه شیرخوار 40٪ یا 1135 گرم افزایش در حجم ماهیچه داشتند.

علاوه بر این ، گروهی که شیر مصرف می کردند ، 36 درصد توده عضلانی یا 1500 گرم بیشتر از گروه مصرف کننده کربوهیدرات داشتند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *