از زمان های قدیم روش های مختلفی برای کاهش وزن وجود داشته است. برخی از افراد از روشهای سنتی استفاده می کنند. اما امروزه روشهای بسیار علمی و عجیبی مانند “رژیم کتوژنیک” پیشنهاد شده است. امروز می خواهیم شما را با این حالت آشنا کنیم. در نهایت ، ما در مورد نقش لبنیات در رژیم کتوژنیک به شما خواهیم گفت.

رژیم کتوژنیک چیست؟

در رژیم کتوژنیک ، شما چربی می خورید و وزن خود را کاهش می دهید! این ممکن است در نگاه اول عجیب به نظر برسد. اما واقعاً واقعی است. در وهله اول ، این رژیم غذایی مصرف کربوهیدرات شما را محدود می کند. این بدان معناست که تنها حدود 5 درصد رژیم غذایی شما شامل کربوهیدرات است. 75 درصد رژیم غذایی شما شامل پروتئین و چربی خواهد بود. البته استفاده از چربی های سالم را نیز فراموش نکنید. به عنوان مثال ، می توانید برای صبحانه مقداری ماهی قزل آلا را در روغن زیتون سرخ کنید. این رژیم محدودیت کالری ندارد.

عملکرد رژیم کتوژنیک متناسب با نوع عملکرد بدن است. بدن ما به طور طبیعی دوست دارد ابتدا کربوهیدرات ها را بسوزاند و سپس به سوزاندن چربی ادامه دهد. هنگامی که مصرف کربوهیدرات شما محدود است ، ناگزیر پس از مدتی ، بدن به پردازش آن از شیر روی می آورد. به این ترتیب بدن باید به جای کربوهیدرات از چربی برای تامین انرژی استفاده کند. در دراز مدت ، بر بدن شما نیز تأثیر می گذارد. حتی پس از اتمام رژیم غذایی ، بدن شما همچنان از چربی برای انرژی به طور معمول استفاده می کند.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

مصرف لبنیات را در رژیم کتوژنیک تشویق کنید. محصولات لبنی حاوی کازئین و پروتئین he هستند. محصولات لبنی سرشار از پروتئین هستند. چربی های لبنی همچنین می توانند به رژیم کتوژنیک کمک کنند. از سوی دیگر ، محصولات لبنی نیز می توانند در تهیه غذاهای رژیمی مختلف کمک کنند. می توانید ماست میوه ای ، ماست لوکس ، ماست کشک تهیه کنید یا ماست را با آجیل ترکیب کنید. به این ترتیب ، شما می توانید شیر را به هر طریق ممکن در رژیم غذایی خود بگنجانید. یکی از بهترین محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک ، ماست یونانی است. با مصرف ماست یونانی ، می توانید به افزایش متابولیسم بدن خود در طول رژیم غذایی نیز کمک کنید.

محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک

ارزش غذایی محصولات لبنی

اگر ارزش غذایی محصولات لبنی را بررسی کنید ، می بینید که مقداری کربوهیدرات ، نمک و قند نیز در محصولات لبنی وجود دارد. این مقدار در انواع مختلف شیر متفاوت است. به عنوان مثال ، شیر کم چرب یا پنیرهای نرم تر کربوهیدرات بیشتری دارند. بنابراین ، قبل از انتخاب محصولات لبنی در رژیم کتوژنیک خود ، حتما نمودار ارزش غذایی آن را مطالعه کنید. اینطور نیست که بتوانید بدون محدودیت محصولات لبنی مصرف کنید. بنابراین ، به یاد داشته باشید که به جدول ارزش غذایی توجه کنید.

بچه ها ، نظر شما در مورد مصرف لبنیات در رژیم کتوژنیک چیست؟ آیا تا به حال رژیم کتوژنیک داشته اید؟ اگر بله ، نتایج این رژیم برای شما چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همسفران به اشتراک بگذارید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *