میزان خواب افراد بالای ۴۰ سال


به گفته محققان دانشگاه کمبریج و دانشگاه فودان در چین، ۷ ساعت خواب شبانه برای افراد ۴۰ ساله و بالاتر مفید است.

میزان خواب افراد بالای 40 سال

به گزارش مدیکال اکسپرس، خواب نقش مهمی در عملکرد ذهنی و حفظ سلامت روان دارد. همچنین با حذف مواد زائد از مغز به حفظ سلامت این اندام کمک می کند.

تاثیر پیری بر خواب

به گفته دانشمندان، با افزایش سن، اغلب شاهد تغییراتی در الگوی خواب خود از جمله مشکل در خوابیدن و کاهش میزان و کیفیت خواب هستیم. این اختلالات خواب می تواند منجر به زوال عقل و زوال عقل در افراد میانسال و مسن شود.

۷ ساعت خواب در شبانه روز وجود دارد

در مطالعه ای که در شماره ۲۸ آوریل مجله Nature Aging منتشر شد، دانشمندان بریتانیایی و چینی داده های حدود ۵۰۰۰۰۰ بزرگسال بین ۳۸ تا ۷۳ سال را بررسی کردند. از شرکت کنندگان در مورد الگوهای خواب و سلامت روانی آنها سؤال شد و در یک سری آزمایشات سلامت روان شرکت کردند.

با تجزیه و تحلیل داده ها، محققان دریافتند که خواب ناکافی یا بیش از حد با اختلالات شناختی مرتبط است. ۷ ساعت خواب شبانه بهترین میزان خواب برای فعالیت ذهنی و همچنین سلامت روان است، بنابراین افراد با خواب طولانی یا کوتاه، علائم اضطراب و افسردگی را بیشتر می کنند.

کم خوابی و تاثیر آن بر مغز

محققان می گویند یکی از دلایل ارتباط بین کم خوابی و عقب ماندگی ذهنی ممکن است اختلالات خواب عمیق باشد.

مطالعات نشان داده‌اند که اختلال در این نوع خواب می‌تواند باعث ایجاد «اختلال» در مغز (به معنای انواع خاصی از خواسته‌ها) شود. علاوه بر این، کمبود خواب می تواند توانایی مغز برای دفع سموم را مختل کند.

پروفسور باربارا ساهاکیان از دپارتمان روانپزشکی دانشگاه کمبریج و نویسنده این مطالعه گفت: «خواب خوب در تمام مراحل زندگی مهم است، به ویژه با افزایش سن. یافتن راه هایی برای بهبود خواب امکان پذیر است
میانسالی در حفظ سلامت روان و پیشگیری از بیماری های روانی به ویژه برای بیماران مبتلا به مشکلات روانی و زوال عقل بسیار مهم است.