همه ما نام کلسیم را شنیده ایم. ما می دانیم که کلسیم به سلامت استخوان ها کمک می کند. اما آیا این تنها عملکرد کلسیم برای حفظ سلامت استخوان است؟ در این مقاله در مورد نقش کلسیم در بدن صحبت خواهیم کرد. بنابراین اجازه دهید نقش این ماده معدنی مهم را بهتر درک کنیم.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

  • بدن ضربان قلب را تنظیم می کند ؛
  • کاهش بی خوابی ؛
  • اثرات مهم بر متابولیسم آهن در بدن ؛
  • سیستم عصبی بدن ، به ویژه انتقال محرک های عصبی را تنظیم می کند.
  • استحکام استخوان ؛
  • عملکرد بهتر ماهیچه ها ؛
  • انتقال پیام عصبی ؛
  • به لخته شدن خون کمک می کند ؛
  • به سلامت دهان و دندان کمک کنید.

علائم کمبود کلسیم در بدن چیست؟

  • پوکی استخوان؛
  • پوکی استخوان؛
  • راشیتیسم ؛
  • ناخن ها و دندان های شکننده ؛
  • در عضلات ؛
  • ضعف عضلانی؛
  • عفونت های مکرر ؛
  • کاهش وزن.

بهترین منابع کلسیم کدامند؟

  • انواع محصولات لبنی ؛
  • بذر ؛
  • ساردین و ماهی ؛
  • بادام ها؛
  • درخت ریواس ؛
  • غلات ؛
  • تصویر

چرا ما کلسیم مصرف می کنیم و هنوز علائم کمبود کلسیم را داریم؟

جالب است بدانید که دریافت کلسیم کافی نه تنها به بدن شما در تامین کلسیم کمک نمی کند. در واقع بدن شما باید بتواند کلسیم کافی را جذب کند. مهمترین عامل جذب کلسیم در بدن ، ویتامین D است. هنگامی که ویتامین D کمبود داشته باشد ، بدن شما فقط 10 تا 15 درصد کلسیم دریافتی خود را جذب می کند. به این ترتیب بقیه کلسیم از بین می رود. این دو مشکل اصلی را ایجاد می کند. از همان ابتدا ، شما می خواهید سیستم بدن شما به درستی کار کند و کلسیم کافی دریافت کند. اما این مطلقا چنین نیست. دوم ، 85 تا 90 درصد کلسیم دفع می شود. دفع کلسیم در کلیه ها اتفاق می افتد. این امر همچنین باعث تجمع کلسیم در کلیه ها می شود. این بدان معناست که شما همچنین مشکلات جدی کلیوی خواهید داشت. علاوه بر ویتامین D ، باید مکمل منیزیم نیز برای جذب بهتر کلسیم مصرف کنید.

نقش کلسیم در بدن چیست؟

بهترین منبع کلسیم چیست؟

بسیاری از سبزیجات حاوی کلسیم هستند. برای مثال ، می توانید با خوردن انواع کلم و اسفناج مقداری کلسیم دریافت کنید. اما قطعاً شیر بهترین منبع کلسیم است. طبق توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه ، هر فرد بالغ باید روزانه 1 تا 2 لیوان شیر مصرف کند. همچنین مصرف 1 لیوان ماست توصیه می شود. اگر رژیم کم چربی دارید ، می توانید از انواع محصولات لبنی کم چرب استفاده کنید. حتی اگر با محصولات لبنی مشکل گوارشی دارید ، می توانید محصولات لبنی بدون لاکتوز را جایگزین کنید.

برای سلامتی بیشتر ، می توانید از محصولات پروبیوتیک استفاده کنید. این محصولات حاوی طیف گسترده ای از باکتری های مفید هستند. بنابراین آنها می توانند میکروبیوم بدن شما را متعادل کنند.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد نقش کلسیم در بدن چیست؟ آیا تا به حال از نقش کلسیم در بدن مطلع شده اید؟ چگونه کلسیم خود را دریافت می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان همراه خود به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که همه ما منتظر دیدن نظرات و تجربیات شما عزیزان هستیم.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *