1421786032390 - نکات عملی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

نکات کاربردی برای جلوگیری از اضافه وزن کودکان

همانطور که همه اعضای خانواده از انتخاب شیوه زندگی سالم و فعالیت های خود سود خواهند برد ، کودکان نیز می توانند با کمک والدین و خانواده خود به وزن و رشد سالم دست یابند. خوردن غذاهای سالم ، پرهیز از غذاهای فرآوری شده و افزایش فعالیت بدنی از جمله مواردی است که می تواند در رسیدن به این هدف مفید باشد.

چاقی و اضافه وزن در دوران کودکی معمولاً در دبستان شروع می شود. این یک نگرانی عمده است زیرا بسیاری از کودکان دارای اضافه وزن این کار را تا بزرگسالی ادامه می دهند. والدین تأثیر قابل توجهی بر رژیم غذایی و شیوه زندگی فرزندان خود در سنین دبستان دارند. البته ، تکنیک های ساده در خانه نیز بی تاثیر نیستند. برای آگاهی از نحوه کنترل چاقی و کنترل وزن در کودکان ، این مقاله را از دست ندهید.

عادات غذایی خانواده را تغییر دهید

انتخاب غذاهای سالم و فعالیت بیشتر برای تمام اعضای خانواده مفید است ، بنابراین سعی کنید به جز کودکان ، سایر اعضای خانواده را نیز درگیر کنید. در این صورت ، اگر سایر اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن مطلوب سالم دست یابند.

در این راستا ، تنقلات سالم تهیه کنید ؛ از شیر گرفتن بخش مهمی از عادات غذایی کودک است و نباید از آن غافل شد. میان وعده های کم کالری را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال ، می توان از میوه ها و سبزیجات استفاده کرد.

از نوشیدنی های ناسالم خودداری کنید و از نوشیدنی های گازدار و شیرین خودداری کنید. سعی کنید کودک خود را به نوشیدن آب و شیر کم چرب تشویق کنید.

با کودک خود ورزش کنید و فعال باشید

با بچه های خود قدم بزنید ، بازی کنید ، دوچرخه سواری کنید ، ورزش کنید. کودکان مدرسه ای روزانه حداقل به 60 دقیقه فعالیت احتیاج دارند. تماشای تلویزیون و بازی های رایانه ای را به کمتر از دو ساعت در روز برای کودکان مدرسه ای و کمتر از یک ساعت در روز برای کودکان پیش دبستانی و کودکان نوپا کاهش دهید.

البته رعایت برخی نکات در رژیم غذایی کودک مدرسه ای ضروری است (اگر کودک به مدرسه می رود).:

از معلم یا مدیر فرزند خود در مورد برنامه آموزش شیوه زندگی سالم که در مدرسه ارائه می شود بپرسید.

تنقلات پرچرب (مانند چیپس) را در غذای کودک قرار ندهید.

کودک خود را به نوشیدن آب به عنوان اصلی ترین نوشیدنی در مدرسه تشویق کنید.

در مورد انتخاب های سالمتر در وعده های غذایی به فرزند خود بیاموزید.

یاد آوردن:

والدین نقش مهمی در کمک به کودکان در ایجاد عادات غذایی سالم دارند. زمان تماشای تلویزیون یا بازی های رایانه ای را برای فرزند خود محدود کنید و او را تشویق کنید تا در فعالیت های بدنی شرکت کند.

اگر تمام اعضای خانواده اضافه وزن یا چاقی داشته باشند ، می توانند به راحتی به وزن سالم برسند ، به شرطی که سبک زندگی سالم تری داشته باشند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *