هرگز 9 نوع کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف نکنید!

برخی افراد به دلایل مختلف از جمله کاهش وزن ، کربوهیدرات ها را از رژیم غذایی خود حذف یا به حداقل می رسانند. با این حال ، برخی از کربوهیدرات ها تحت هیچ شرایطی نباید از رژیم غذایی حذف شوند.

وقتی کربوهیدرات ها را از طریق منابع گیاهی دریافت می کنیم ، دسته ای از مواد مغذی مهم و ارزشمند را دریافت می کنیم. میوه ها و سبزیجات منابع خوبی از کربوهیدرات ها هستند که حاوی فیتونوترینت های مهم مانند بتاکاروتن و لیکوپن هستند که نمی توانید از منابع کربوهیدرات دیگر مانند غلات یا لبنیات دریافت کنید.

مواد مغذی گیاهی نقش مهمی در تقویت سیستم دفاعی بدن و مبارزه با التهاب و همچنین کاهش سطح قند خون دارند.

در اینجا بهترین منابع کربوهیدرات است که هرگز نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید:

سیب زمینی شیرین:

یک سیب زمینی شیرین سرخ شده قند خون را 30 درصد کمتر از یک سیب زمینی معمولی افزایش می دهد زیرا دارای فیبر و ریزمغذی های بالایی است که 40 درصد از آنها حلال هستند ، کلسترول را کاهش داده و کلسترول را کاهش می دهند. هضم کند. علاوه بر این ، سیب زمینی شیرین سرشار از کاروتنوئیدها و رنگدانه های زرد و نارنجی است که بدن را قادر می سازد در برابر انسولین واکنش نشان دهد. سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از کتوژنیک اسید است. این ترکیب گیاهی طبیعی ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند.

لوبیا:

مصرف حبوبات با کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب ، خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. لوبیا حاوی ترکیب آلفا آمیلاز است که از جذب و تجزیه نشاسته جلوگیری کرده و منجر به کاهش وزن می شود. هر 184 گرم لوبیا حاوی 113 گرم کربوهیدرات است.

موز:

هر 225 گرم موز حاوی 51 گرم کربوهیدرات است. موز منبع عالی انرژی است و مصرف آنها قبل از ورزش به تقویت عضلات کمک می کند. موز سرشار از پتاسیم است و برای سلامت قلب ضروری است.

نارنجی:

هر 180 گرم از این میوه دارای 21 گرم کربوهیدرات است. پرتقال منبع عالی ویتامین C است و 130 درصد نیاز روزانه شما به این ویتامین را تامین می کند. مصرف پرتقال از سرطان جلوگیری می کند و سلامت قلب را افزایش می دهد. بهبود سلامت پوست نتیجه مصرف منظم این میوه است.

گریپ فروت:

در هر 230 گرم 19 گرم کربوهیدرات دارد. گریپ فروت کالری کمی دارد و ارزش ویتامین C بسیار بالایی دارد. خوردن گریپ فروت سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد و فیبر موجود در آن به کاهش وزن کمک می کند. این میوه از مقاومت به انسولین جلوگیری کرده و از دیابت جلوگیری می کند. گریپ فروت حاوی اسید سیتریک است که می تواند از سنگ کلیه جلوگیری کند.

سیب:

حاوی 17 گرم کربوهیدرات در 125 گرم است و سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است. خوردن منظم سیب از سلامت مغز محافظت می کند و از بیماری های جدی مغز مانند زوال عقل و سکته جلوگیری می کند. خوردن سیب در پیشگیری از سرطان سینه نقش دارد.

چغندر قند:

هر 136 گرم حاوی 13 گرم کربوهیدرات و حاوی نیترات است و مصرف آن باعث افزایش قدرت ماهیچه ها می شود. به ویژه در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی. نیترات همچنین عملکرد ورزشی را افزایش می دهد و ممکن است از زوال عقل جلوگیری کند.

هویج:

به ازای هر 128 گرم ، 12 گرم کربوهیدرات وجود دارد. هویج سرشار از آنتی اکسیدان ها ، به ویژه بتاکاروتن است که به جلوگیری از بسیاری از انواع سرطان کمک می کند. خوردن هویج خام یا بخارپز دارای بیشترین مزایای تغذیه ای است.

زغال اخته:

این میوه همچنین منبع خوبی از کربوهیدراتهای سالم است. ذغال سنگ دارای اثر قند خون است و ممکن است تغییرات بافت پانکراس را در دیابت بهبود بخشد ، که ممکن است به دلیل وجود آنتوسیانین ها و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی در میوه باشد.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *