اکثر مردم نمی دانند چقدر نوشیده اند و بسیاری از مردم حتی نصف مقدار مورد نیاز خود را نمی نوشند. آب در هر فرآیند سلولی در بدن شما دخیل است و هنگامی که بدن شما دچار کم آبی می شود ، همه آنها از جمله سوخت و ساز بدن شما به طور م lessثرتری کار می کنند. مانند خودروی خود به آن فکر کنید: اگر روغن و گاز کافی داشته باشید ، کارایی بیشتری خواهد داشت. این بدن شماست متابولیسم شما اساساً مجموعه ای از واکنش های شیمیایی است که در بدن شما رخ می دهد. هیدراته ماندن از این واکنشهای شیمیایی به آرامی جلوگیری می کند. حتی 1٪ کم آبی بدن می تواند باعث افت چشمگیر متابولیسم شود. شما دائماً آب را از طریق ادرار و عرق از دست می دهید. اگر می خواهید بدانید چرا هنگام ورزش عرق می کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن باید مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن هشت لیوان آب معادل حدود 2 لیتر توصیه می شود. با این حال ، برخی معتقدند که باید در طول روز به طور منظم آب بنوشید ، حتی زمانی که تشنه نیستید. در موارد دیگر ، بستگی به شخص دارد. عوامل زیادی (داخلی و خارجی) در نهایت بر نیاز آب شما تأثیر می گذارد.

عوامل موثر بر مصرف آب

وزن متغیری است که میزان آب مورد نیاز شما را تغییر می دهد. به طور خلاصه ، این معادله به شما می گوید نصف وزن بدن خود را بردارید و این مقدار را در یک اونس آب (25 میلی لیتر در هر اونس) بنوشید. تمرینات ورزشی شما همچنین بر میزان نوشیدن آب تأثیر می گذارد. شما باید هر 30 دقیقه که می خواهید ورزش کنید 300 میلی لیتر آب به میزان مصرف روزانه آب خود اضافه کنید. اگر در خارج از منزل ورزش می کنید و هوا بسیار گرم است ، ممکن است نیاز به مکمل داشته باشید. اگر آب کافی در دسترس باشد کلیه ها کارآمدتر عمل می کنند. اگر کلیه ها آب را حفظ کنند ، ادرار متراکم تری تولید می کنند ، انرژی بیشتری مصرف می کنند و بیشتر بافت های خود را فرسوده می کنند.

هنگام تهیه آب ، باید قوانین ساده ای را رعایت کنید

  • بخش مهمی از هیدراتاسیون نوشیدن آب قبل از شروع تشنگی یا قبل از هر گونه فعالیتی است.
  • قبل از دویدن چند لیوان آب بنوشید.
  • همچنین ، ادرار خود را کنترل کنید. اگر به خوبی هیدراته شده اید ، باید هر دو تا چهار ساعت یکبار ادرار کنید و ادرار شما باید بی رنگ یا بسیار زرد کم رنگ (یونجه یا روشن تر) باشد. اگر تیره تر از آن باشد ، مایعات کافی وجود ندارد. سردرد و سرگیجه یکی از نشانه های دیر کم آبی است. اگر این موارد را تجربه می کنید ، واقعاً باید آب خود را به سرعت افزایش دهید.
  • کم آبی بدن می تواند یک فعالیت تفریحی تابستانی را به یک تجربه ناخوشایند یا بدترین ، یک سفر اضطراری تبدیل کند.
  • منتظر نمانید تا دیر شود. یک بطری آب به همراه داشته باشید و در طول تفریح ​​تابستانی بدن خود و خانواده خود را به خوبی آب دهید!

از دو وب سایت زیر می توانید میزان آب مورد نیاز خود را محاسبه کنید

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://calculator-online.net/water-intake-calculator/

ارائه کننده

https://www.umsystem.edu/totalrewards/wellness/how-to-calculate-how-much-water-you-should-drinch

https://health.usnews.com/health-news/blogs/eat-run/2013/09/13/the-truth-about-how-much-water-you-should-really-drin

https://www.gigacalculator.com/calculators/water-intake-calculator.php

https://www.webmd.com/diet/features/water-for-weight-loss-diet#

https://www.healthline.com/ تغذیه/چقدر آب باید در روز بنوشید


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *