باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار دقیق و دقیق ، بدترین دشمن آنها هستند ، زیرا آنها همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و فکر می کنند تناسب اندام چیزی از ارزش و قیمت آنها کم نمی کند. چنین افرادی فکر می کنند ارزش آنها بستگی به مقیاسی دارد که در آن قدم می زنند یا به آینه ای که نگاه می کنند. در حالی که ارزش آنها در آنچه برای آنها واقع بینانه است یا آنچه انجام می دهند نهفته است.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس برآوردی خود مشکل دارند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن ارزش و تشویق می شود ، جای تعجب نیست که افراد دارای اضافه وزن یا چاق از بدن خود راضی نباشند.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعیت” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

ناراضی ترین اعضای بدن معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن است. نارضایتی از اندازه و قد بدن اغلب با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه درک نادرست از اندازه بدن برای تعداد کمی از افراد مشکل ساز است و اغلب با افرادی که قصد دارند وزن زیادی از دست بدهند یا اندامی متناسب و سالم داشته باشند ، در ارتباط است.

نارضایتی شدید از شکل ، شکل و اندازه بدن یک عارضه بالینی است که به اختلال بدشکلی بدن (BDD) معروف است و در درصد کمی از زنان چاق رخ می دهد.

افرادی که دارای تصویر بدنی منفی هستند در برنامه های کاهش وزن موفق تر از افرادی هستند که دارای تصویر بدنی مثبت هستند. مطالعه بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و کسانی که از فرم بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی بودند ، دو واحد خود را از دست دادند. در حالی که این رقم در گروه مقابل 63 درصد است.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند اغلب پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر اصلاح رژیم غذایی و دستیابی به سلامتی تمرکز دارد بیشتر دنبال می شود ، کسانی که از این برنامه ها پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبت و مثبتی از خود نشان می دهند.

مشکلات اندازه و وزن بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان یک برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بوده است) می تواند منجر به اقدامات و اشتباهات شدید در مورد افزایش وزن شود.

رژیم گیرندگان سخت گیر اغلب از شکل و اندازه بدن خود ناراضی تر از افرادی هستند که با رژیم غذایی خود مطابقت دارند.

افرادی که سابقه رژیم های سختگیرانه را دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را نشان می دهند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن از آنچه برای داشتن یک زندگی سالم انجام می دهند مهمتر است. این می تواند به یک چرخه نادرست و منفی تبدیل شود. تصویر نادرست از بدن منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با تأیید اندازه بدن شروع شود.

تفاوت زیادی بین اصطلاحات “ظاهر” (به معنی ظاهر یک فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) وجود دارد.

مردم اغلب از برخی جنبه های بدن خود ناراضی هستند. اما اگر این نارضایتی با تصور فرد از خود و ارزش و ارزشی که برای خود قائل است تداخل داشته باشد و تعاملات اجتماعی او را مختل کند ، باید اصلاح شود.درمان و مشاوره.

در اینجا چند پیشنهاد برای نحوه معاینه یا قرار ملاقات برای درمان آکنه وجود دارد ، مانند:

  • لیستی از ویژگیهای خوب یک فرد در زندگی که می تواند به آنها افتخار کند تهیه کنید. از آنجا که اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که شخص از بدن خود دارد یا عددی که مقیاسها نشان می دهند.
  • برای یک لحظه تصور کنید که به دلیل کارمای ارل به جهان منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. کنترل روزانه بدن را متوقف کنید مانند نگه داشتن پاها با انگشتان دست یا دقیقاً روی ران ، باسن و شکم در مقابل آینه. (این منجر به درک نادرست و منفی بدن می شود.)
  • در عوض ، از تمرکز روی یک نقطه تماس و سرنگونی کل بدن خودداری کنید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل نادرست است و باعث تخیلات کاذب بعدی می شود.
  • سعی کنید بدن خود را زیر نظر داشته باشید و آن را جلوی آینه کج کنید.
  • مثبت اندیشی. نظرات انتقادی درباره ظاهر شما مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط درک منفی بدن شما را ارتقا می بخشد. این مکالمات منفی را به مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، ادراک و واقعیت بازآفرینی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. انتقاد اغلب بیان می شود. آنها باورپذیرتر می شوند و آثار آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید به جای این که بگویید بدن من مانند یک توده چربی است ، مانند 90 کیلوگرم ، یا بگویید که همیشه تمیز می پوشم و لباس های مرتب و امیدوارم لباس های شیک تر و شیک تری بپوشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. تعامل اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید و ایجاد روابط جدید همه اهداف مهمی برای افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف گذاری آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات مثبت و برجسته در ظاهر خود مانند مدل موهای جدید ، آرایش ، لباس های زیبا و غیره توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی فکر کنید که قبلاً دوست داشتید و اکنون آنها را ناتمام گذاشته اید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن شما کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، شرکت در کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و … بدن خوب.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *