پوکی استخوان یکی از بیماریهایی است که امروزه بسیاری از مردم نگران آن هستند. در این مقاله می خواهیم خوانندگان را به طور کامل با این بیماری آشنا کنیم. پس لطفا به ما بپیوندید

چه چیزی باعث پوکی استخوان می شود؟

  • افزایش سن ؛
  • ژنتیک ؛
  • استفاده از الکل و دخانیات ؛
  • عدم فعالیت بدنی کافی ؛
  • کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ؛
  • بیماریهای مختلف مانند دیابت ، پرکاری تیروئید ، هیپوگنادیسم ، … ؛
  • مصرف طولانی مدت داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها.

علائم پوکی استخوان چیست؟

متأسفانه پوکی استخوان یا پوکی استخوان یک بیماری کاملاً خاموش است. وقتی می توانید پوکی استخوان را تشخیص دهید ، راه دیگری برای جلوگیری از آن وجود ندارد. پوکی استخوان باعث می شود که قدرت استخوان به شدت کاهش یابد. پوکی استخوان با شکستگی های حاد رخ می دهد. افراد مبتلا به این عارضه می توانند با فشار بسیار ملایم مانند عطسه ، خم شدن و بلند کردن استخوان ها دچار شکستگی شوند. این نشان دهنده پوکی استخوان یا پوکی استخوان است.

پوکی استخوان چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

چه کسی بیشتر بیمار می شود؟

پوکی استخوان در زنان قبل از یائسگی شایع تر است. به همین دلیل است که زنان یائسه باید مراقب سلامت استخوان های خود باشند. در این مدت ، سطح استروژن آنها به طور چشمگیری کاهش می یابد. در این سن ، پوکی استخوان بیشتر در زنانی که شکستگی لگن دارند دیده می شود. اگر در این سن از اندازه گیری تراکم معدنی استخوان استفاده کنیم ، متوجه می شویم که زنان این سن کاهش چشمگیر توده استخوانی در استخوان ران ، لگن و گردن خواهند داشت.

از سوی دیگر ، پوکی استخوان با مصرف و جذب کلسیم ارتباط مستقیم دارد. این بدان معناست که اگر فردی کلسیم کافی دریافت نکند یا بدن کلسیم کافی را جذب نکند ، در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار می گیرد. کلسیم در رقابت با فسفر جذب می شود. این بدان معناست که وقتی فسفر در بدن شما وجود دارد ، از جذب کلسیم جلوگیری می کند. همه نوشابه های گازدار حاوی مقدار زیادی فسفر هستند. بنابراین ، با مصرف فسفر ، جذب کلسیم به مدت طولانی قطع می شود. بنابراین ، افراد الکلی مستعد پوکی استخوان هستند.

پوکی استخوان چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

درمان پوکی استخوان

متأسفانه وقتی فردی دچار پوکی استخوان می شود ، درمان خاصی برای او وجود ندارد. با این حال ، می توان از بیماری پیشگیری و کند کرد. زنان قبل از یائسگی باید تحت نظر جراح ارتوپد باشند. از سوی دیگر ، بهتر است مصرف نوشیدنی های گازدار حاوی فسفر ، از جمله نوشیدنی ها را کاهش دهید. گنجاندن لبنیات در رژیم غذایی روزانه شما می تواند در به تعویق انداختن پوکی استخوان کمک بزرگی کند. به گفته پزشکان ، هر فرد باید 1 تا 2 لیوان شیر در روز مصرف کند. به یاد داشته باشید که کلسیم به تنهایی برای سلامتی کافی نیست. همچنین باید به اندازه کافی منیزیم و ویتامین D دریافت کنید تا 85 تا 90 درصد کلسیم استخوان ها را جذب کند. بهترین گزینه برای این نوشیدن شیر غنی شده با ویتامین D است.

دوستان عزیز ، نظر شما در مورد پیشگیری از پوکی استخوان چیست؟ نظر خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *