چقدر “بستنی” بخوریم؟

بستنی کالری زیادی دارد و قند چربی آن کم نیست ، بنابراین باید در مصرف بستنی ، هوای گرم و عرق زیاد به نکات زیر توجه کنیم و میزان شکر که منجر به مصرف خامه ما می شود را کاهش دهیم. یک غذای خوب دارای رنگ ها و طعم های زیادی است ، اما س theال این است که آیا می توانیم به اندازه دلخواه بستنی بخوریم؟ در اینجا چند نکته وجود دارد:

موقعیت منحصر به فرد هر فرد

به طور کلی میزان مصرف بستنی توسط هر فرد متفاوت است زیرا برای سلامتی مضر نیست ، میزان مصرف بستنی روزانه بستگی به رژیم غذایی و کالری دریافتی از سایر منابع غذایی دارد.

ارزش غذایی بستنی

بستنی با شیر ، شکر و سایر افزودنی ها تهیه می شود ، بنابراین منبع خوبی از پروتئین ، کلسیم ، ویتامین B12 ، ریبوفلاوین و سایر ریزمغذی ها است. اگر یک لیوان شیر از 3 تا 150 کیلوکالری انرژی بدن انسان را تامین کند ، همین مقدار بستنی می تواند دو برابر کالری بیشتری تأمین کند.

مناسب برای کودکان و افراد لاغر

بستنی یک انتخاب خوب برای کودکان کم وزن یا کسانی است که به دنبال افزایش وزن هستند ، اما دیگران باید توجه داشته باشند که بستنی پر کالری می تواند باعث چاقی شود. از آنجا که بستنی سرشار از چربی است ، خوردن آن برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، چربی خون بالا و کبد چرب توصیه نمی شود.

برنامه ریزی برای بیماران دیابتی

افراد مبتلا به دیابت نباید بستنی را رها کنند ، اما با تنظیم دقیق رژیم غذایی توسط متخصص تغذیه می توانند از بستنی لذت ببرند.

خوردن بستنی در کودکان

کودکان تا سه سال فاقد آنزیم مسئول متابولیسم چربی ها هستند که منجر به تولید کلسترول می شود ، بنابراین والدین نباید نگران خوردن بستنی زیاد از کودکان باشند ، اما باید مراقب باشند که بستنی را قبل از غذا نخورند. اشتهای کودک را سرکوب می کند.

مواد افزودنی بستنی

کاکائو ، قهوه و شکلات که به برخی از کرم ها اضافه می شوند ، می توانند بر جذب مواد مغذی تأثیر منفی بگذارند. مواد نگهدارنده و رنگ موجود در کرم ها می توانند بیش فعالی را در کودکان بدتر کنند. بنابراین بستنی صنعتی با مواد افزودنی و نگهدارنده باید کمتر مصرف شود.

علل سردرد بعد از خوردن بستنی

یک متخصص تغذیه می گوید: خوردن بستنی بر ترشح انتقال دهنده های عصبی تأثیر می گذارد و می تواند عروق خونی را تنگ یا گشاد کرده و باعث سردرد شود. گرمای بستنی در ایجاد این سردردها بسیار مثر است ، بنابراین افراد مبتلا به این مشکل بهتر است اجازه دهند بافت کمی نرم شود ، سپس مصرف شود. »

بستنی و چیدمان غذا

بستنی با شیر و خامه ای سرشار از چربی و کالری بالا تهیه می شود ، بنابراین غذای بعدی شما باید تنها به یک قاشق غذاخوری چربی کاهش یابد. افراد همچنین باید میزان قند مصرفی در وعده های غذایی خود را پس از خوردن بستنی کاهش دهند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *