برای کسانی که در خانه خود را در برابر ویروس کرونا پناه داده ایم و نمی توانیم به ورزشگاه برویم یا وزنه بزنیم – که در حال حاضر ، اکثر ما – یک مطالعه جدید در مورد عملکرد داخلی ماهیچه های ما بازسازی می شود. مشخص شد که اگر ماهیچه ها در گذشته تمرین کرده اند ، به نظر می رسد که آنها یک حافظه مولکولی از فعالیت را ایجاد می کنند که در مدت طولانی بی تحرکی باقی می ماند و هنگامی که دوباره تمرین را شروع می کنیم ، این “حافظه ماهیچه ای” می تواند فرایندی را که ما دوباره به دست می آوریم ، تسریع کند. قدرت و اندازه عضلات قبلی ما

در واقع ، یافته ها نشان می دهد که کنار گذاشتن تمرینات در حال حاضر بازگشت بعدی را تضمین نمی کند و اگر فراموش کنیم که قبلاً آمادگی جسمانی چگونه بود ، ماهیچه های ما اینطور نیستند.

بسیاری از ما احتمالاً فکر می کنیم که حافظه عضلانی به توانایی مستند ما در حفظ مهارت های بدنی حتی بدون ورزش اشاره دارد. دوچرخه سواری را بیاموزید و هرگز فراموش نمی کنید. به طور کلی ، Ditto برای پرتاب های آزاد ، اسکی یا شروع به راه رفتن در سنین پایین. دانشمندان بر این باورند که به نظر می رسد این حرکات تکراری نورون های حرکتی ما را به خود می سوزاند و هنوز برای بهبودی بعدی مغز و سیستم های عصبی در دسترس است ، صرف نظر از هر زمان که مورد نیاز است.

اما هنوز مشخص نیست که آیا خاطرات تمرینات گذشته در ماهیچه های ما وجود دارد یا خیر و بر نحوه واکنش ما به تمرینات آینده تأثیر می گذارد. مطالعات قبلی روی حیوانات و انسانها نشان می دهد که آنها می توانند. به عنوان مثال ، در یک مطالعه نمایندگی اخیر ، مردان مسن کم تحرک که 12 هفته تمرینات وزنه ای را پشت سر گذاشتند ، قدرت و اندازه عضلانی خود را بدست آوردند ، که اکثریت آنها را در 12 هفته از دست دادند. پس از آن ، همه آنها ظرف هشت هفته پس از بازگشت به باشگاه بازگشتند.

با این وجود ، تمرینات گذشته برای عضلات ما برای رشد آینده مبهم است. در آزمایشات روی حیوانات ، سلول های عضلانی داخل موش ها و موش ها هنگام آموزش حیوانات بیشتر رشد کردند و این قسمت های تخصصی سلول حتی زمانی که حیوانات تمرینات خود را متوقف کرده و دراز کشیده بودند ، باقی ماند. تصور می شود که هسته های اضافه شده ماهیچه ها را برای افزایش سریع قدرت و اندازه هنگام آماده شدن حیوان آماده می کند.

اما چند آزمایش کوچک با مردم نشان می دهد که سلول های عضلانی ما ممکن است هنگام بلند کردن وزنه ، هسته های اضافی را جمع نکنند. بنابراین ، تیمی از محققان سوئدی اخیراً شروع به تعجب کردند که آیا تغییرات در فعالیت ژن ها و پروتئین ها در داخل ماهیچه های ما می تواند به توضیح اینکه آیا عضلات ما قوی هستند یا نه کمک کند.

برای پی بردن به این موضوع ، آنها شروع به جذب 19 مرد و زن جوان کردند که هرگز ورزش نکرده و یا به طور رسمی ورزش نکرده بودند ، تا عضلات جدید خود را در وزنه برداری رسمی تقویت کنند. آنها قدرت و اندازه عضلات فعلی داوطلبان را آزمایش کردند ، سپس از آنها خواستند که روی یک پا شروع به کار کنند.

برای انجام این کار ، مردان و زنان جوان فشارها و کشش های شدید پا را فقط با استفاده از پای راست یا چپ انجام دادند ، در حالی که اندام دیگر به پهلو خوابیده بود. یک طرف. این تمرینات یک پا به مدت 10 هفته ادامه داشت ، در این هنگام محققان توده عضلانی را مجددا اندازه گیری کردند و سپس داوطلبان به مدت 20 هفته به طور کلی تمرین را متوقف کردند.

پس از این استراحت ، آنها به آزمایشگاه بازگشتند ، جایی که دانشمندان وضعیت فعلی ماهیچه های پای آنها را بررسی کردند ، بیوپسی عضلات هر دو پا را گرفتند و از آنها خواستند که تمرین را تکمیل کنند. سپس محققان مجدداً از ماهیچه ها نمونه برداری کردند. آنها سپس سطوح طیف وسیعی از نشانگرهای ژنی و سیگنال های بیوشیمیایی را در سلول های عضلانی داوطلبان مورد بررسی قرار دادند که تصور می شود در سلامت و رشد ماهیچه ها نقش دارند.

آنها بین پاهای آموزش دیده و بدون تمرین ، چه قبل و چه بعد از یک جلسه ، تفاوت پیدا کردند. به عنوان یک نکته ، پای قبلاً آموزش دیده هنوز محکم تر بود ، زیرا در طول 20 هفته بدون تمرین ، حدود 50 درصد از قدرت خود را حفظ کرده بود.

تمایز مولکولی از پا به پا پیچیده تر است ، به طوری که برخی از ژنها فعالیت بیشتری در پای آموزش دیده نشان می دهند و برخی دیگر کمتر ، و برخی از مواد شیمیایی بیوشیمیایی فراوان تر است و سایر ژنها در مقایسه با پای آموزش ندیده ، رایج تر نیستند. برخی از این تفاوت ها قبل از تمرین در هر پا ظاهر شد و نشان می دهد که ماهیچه های تمرین شده حتی پس از 20 هفته بدون تمرین ، تفاوت های ظریفی داشته اند و باقی می مانند. تغییرات مولکولی دیگری پس از تمرین رخ داد ، با پاسخ دادن هر پا به تمرینات متفاوت.

به طور کلی ، دانشمندان نتیجه می گیرند ، فعالیت ژنتیکی پای آموزش دیده نشان می دهد که سلول های عضلانی آن از نظر ژنتیکی و متابولیکی آماده تقویت و رشد شده اند.

مارکوس موبرگ ، استادیار دانشکده ورزش و علوم بهداشتی سوئد در استکهلم که رهبری مطالعه جدید را بر عهده داشت ، گفت که یافته ها “این ایده را تأیید می کند که حافظه ماهیچه ای می تواند در سطح حافظه ماهیچه ای رخ دهد.” ژن ها و پروتئین ها.

با این حال ، دانشمندان داوطلبان را از طریق تمرینات پیگیری برای این مطالعه دنبال نکردند و نمی توانند بگویند که چگونه قدرت و جرم می تواند به سرعت بازگردد. آنها همچنین تمرینات با وزنه را مطالعه کردند ، نه تمرینات استقامتی و فقط در جوانانی که هیچ مشکل سلامتی نداشتند.

اما نتایج هنوز دلگرم کننده است ، مخصوصاً برای همه کسانی که اکنون در خانه هستند. دکتر موبرگ می گوید ، وقتی سالن های ورزشی دوباره باز شوند ، ماهیچه های ما به سرعت بهبود می یابند.

در عین حال ، می توانید اطلاعات مفیدی در مورد چگونگی شروع وزنه برداری و تقویت قدرت در خانه در اینجا و اینجا پیدا کنید.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *