با رژیم غذایی خاص عوارض بارداری را کاهش دهید

در یک مطالعه علمی مشخص شد که با رژیم غذایی خاص و سالم می توان عوارض بارداری را کاهش داد.

محققان دانشگاه کندی ، ایالات متحده دریافتند که زنان بارداری که در هر سه معیار تغذیه سالم نمره بالایی دارند ، کمتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری ، اختلال فشار خون حاملگی و زایمان زودرس هستند.

دانشمندان رژیم غذایی افراد در دوران بارداری را تجزیه و تحلیل کردند. 1900 زن از هفته 8 تا 13 بارداری تحت پیگیری قرار گرفتند و تمام مواردی را که در سه ماهه سوم مشاهده کردند گزارش کردند. در هفته های 16 تا 22 و هفته های 24 تا 29 ، زنان گزارش دادند که در 24 ساعت گذشته چه خورده اند.

پاسخ آنها بر اساس سه عادت غذایی سالم بود: شاخص تغذیه سالم جایگزین (AHEI) ، رژیم جایگزین مدیترانه ای (AMED) و رویکرد رژیم غذایی برای پیشگیری از فشار خون بالا. (DASH). هر سه رژیم غذایی ضمن محدود کردن گوشت قرمز و فرآوری شده ، بر مصرف میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، آجیل و حبوبات تأکید کردند.

محققان تأکید می کنند که پیروی از هرگونه رژیم غذایی از قبل از بارداری تا سه ماهه دوم با کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری ، فشار خون بالا ، پره اکلامپسی و پره اکلامپسی ، زایمان زودرس همراه است.

خطر ابتلا به دیابت بارداری در زنانی که در هفته های 16 تا 22 در شاخص تغذیه جایگزین نمره بالایی کسب کرده بودند ، 32 درصد کاهش یافته بود.

زنانی که در هفته های 19 تا 12 و هفته های 16 تا 22 از استراتژی های غذایی بالایی برای جلوگیری از فشار خون بالا استفاده کردند ، کمتر در معرض ابتلا به اختلال استرس مرتبط با بارداری بودند.٪.

نمره بالا در رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین در هفته های 24 تا 29 یا امتیاز بالا در روش های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا در هفته های 24 تا 29 خطر زایمان زودرس را تا 50 درصد کاهش می دهد.

اینها نتایجی است که دانشمندان آمریکایی در مطالعات خود به دست آورده اند و به رژیم غذایی مناسب و سالم توجه زیادی دارند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *