بسیاری از زنانی که در حال کاهش وزن هستند از مرحله وزن خود شکایت دارند !! آنها گفتند ما همه کار می کردیم ، اما چند کیلویی که باقی می ماند نمی میرد. اغلب هنگام بررسی ، متوجه می شویم که آنها نوعی مشکل هورمونی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ما می توانیم 4 هورمون را دچار عدم تعادل کنیم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول و آدیپونکتین. امروز بیایید در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

عدم تعادل و استروژن بالا در خون به دلیل تأثیر بر اندام ها از کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع حتی نوع چاقی در زنان (گلابی شکل) نیز مربوط به این هورمون شناخته شده است. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه هورمون ها را متعادل می کنیم. یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات فراتحلیلی بزرگ نگاه کردیم. ما دریافتیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد و حتی از سرطان هایی مانند سینه ، آندومتر و سرطان جلوگیری کند. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، استروژن را در بدن با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه ما می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و حبوبات هستند ، به ویژه کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) که بسیار محبوب من هستند.)

باشه! برای زنان ، 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، از کپسول های کربوژل استفاده کنید و آب کافی بنوشید. برای این مورد ممکن است مناسب باشد!)

برای عملی کردن این ایده ، من میان وعده ای را پیشنهاد می کنم که خوشمزه است و می تواند مقدار تقریبی فیبر مورد نیاز شما را تامین کند:

کلم بروکلی (2 فنجان): 5 گرم

گل کلم (2 فنجان): 4.5 گرم

جوانه بروکسل (2 فنجان): 8 گرم

دانه چیا (2 قاشق غذاخوری): 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری): 8 گرم

توت یا تمشک (1 فنجان): 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید…

حالا به ما بگویید ، آیا به میزان فیبر موجود در بدن خود در روز فکر کرده اید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه روزانه آن را دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *