چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای آن چیست؟ آیا با خواص دانه های چیا آشنا هستید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. این دانه های گیاهی دارای مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی ضروری هستند. اگر می خواهید با خواص دانه های چیا در کاهش وزن و ارتقاء سلامتی آشنا شوید ، انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

چگونه از دانه چیا برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا کوچک هستند ، اما انبار بسیاری از مواد مغذی هستند که آنها را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و ارتقاء سلامت تبدیل می کند.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی مقدار زیادی فیبر هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما ماهیت آن با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر متفاوت است. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، ژله لوبیا را تشکیل می دهند. این باعث می شود دیرتر گرسنه شوید و مدت بیشتری احساس سیری کنید.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کمی

یکی دیگر از فواید دانه های چیا برای کاهش وزن این است که کالری بسیار کمی دارند. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین آجیل های کم کالری هستند. با وجود سیری زیاد ، این کالری ها بسیار ناچیز هستند.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن ، از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و. ، به طور غیر مستقیم سیری را افزایش می دهد.

دانههای چیا؛ متابولیسم را افزایش دهید

دانه های چیا منبع عالی چربی های خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهند. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیرید را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ قند خون را کنترل کنید

مقادیر بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش سطح قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانههای چیا؛ فشار خون را کنترل کنید

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک می کند

فیبر موجود در دانه های چیا باعث بهبود هضم و بهبود روند هضم می شود. هضم بهتر غذا به معنی نفخ کمتر ، احتباس آب کمتر و کاهش وزن است.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش چربی و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای موجود در دانه های چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا غلات نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام فواید تغذیه ای آن در رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، انتخاب خوبی برای بهبود و مقابله با گلوتن هستند.

4. سرشار از آنتی اکسیدان ها

یکی دیگر از خواص دانه های چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان آنها است. آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا از اکسید شدن چربی های موجود در دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مفید بودن مکمل های آنتی اکسیدانی بحث برانگیز است ، اما محققان تأیید کرده اند که مصرف آنتی اکسیدان ها از طریق غذا ممکن است فوایدی برای سلامتی داشته باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تولید می شود. دانه های چیا که سرشار از تریپتوفان هستند به خواب و آرامش کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزایش HDL یا کلسترول خوب در بدن ، طبیعی است که سلامت قلب شما نیز حفظ شود. بنابراین ، اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید از دانه های چیا در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید.

7. جایگزین تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا وقتی با مایع مخلوط می شود منبسط می شود و در اطراف آن ژله ای ایجاد می شود. می توانید از تخم مرغ به جای تخم مرغ برای کاهش کلسترول و افزایش میزان مواد مغذی در میان وعده ها و کیک ها و کلوچه ها استفاده کنید. برای جایگزینی تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و 15 دقیقه بگذارید.

8. افزایش جذب ویتامین E در بدن.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. بدن شما می تواند جذب ویتامین E خود را با خوردن روزانه دانه های چیا افزایش دهد زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. میزان سلنیوم در هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. محافظت در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این دانه های کوچک بسیار آسان است ، اما مطمئناً نمی توانید به این غذاهای فوق العاده تکیه کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین های گروه B ، تیامین و نیاسین مواد غذایی موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت های روزانه و سرزندگی شما را افزایش می دهد

10- جوانسازی پوست و رشد مو و ناخن

پروتئین ها و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث ایجاد کلاژن در پوست می شوند و در نتیجه پوست را جوان می کنند. کلاژن پروتئینی است که در بدن یافت می شود و جزء اصلی غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که به کاهش التهاب و در نتیجه بهبود رشد مو و ناخن کمک می کند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *