از بین بردن چربی شکم با 5 ماده مغذی

چندین ماده غذایی و مواد مغذی به سوزاندن چربی شکم کمک می کند که برخی از آنها جزء منظم رژیم مدیترانه ای هستند. در قسمت بعدی این مقاله ، از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که به طور منظم مصرف می شوند می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا خواهیم شد.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است و منبع خوبی از چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم است که از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ماده مغذی مفید ادرار عمل می کند.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 بزرگسال حاضر به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از وعده غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم به همان میزان بدون آووکادو کالری دریافت کردند. پس از سه ماه ، آووکادو خورها چربی احشایی را کاهش داده بودند ، که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر روزانه آووکادو کامل نمی خورید ، افزودن این میوه به رژیم غذایی و مصرف هرچه بیشتر راهکاری هوشمندانه برای محافظت از سلامت شما است.

2. مغز قابل خوردن است

آجیل های خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای هستند که چربی های سالم را به همراه پروتئین گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی تأمین می کنند. در میان آنها ، مواد مغذی زیادی وجود دارد که ممکن است بزرگسالان از آن ها کم باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

مشخص شد که بزرگسالان به طور متوسط ​​حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل ، از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام زمینی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و سگ گردو ، دارای شاخص توده بدنی و شمارش خون هستند. فشار کمتر از کسانی بود که از این غذاها استفاده نمی کردند. اندازه کمر آنها نیز کوچکتر بود که نشانه تجمع چربی شکم است.

اگر به آجیل های خوراکی حساسیت یا حساسیت ندارید ، آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید یا به عنوان میان وعده بخورید.

3

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما اغلب از آن غافل می شویم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک گزینه مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و فوق العاده مغذی است. عدس سرشار از پروتئین گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که بیش از 5 سال چربی شکم بزرگسالان را دنبال کرد. نشان داده شده است که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduces کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته دارای 14 گرم فیبر است که تقریبا نیمی از آن محلول است و همچنین به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول کمک می کند.

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم کتو و پالو باعث شده است که بسیاری از مردم از دانه ها خودداری کنند. اما غلات کامل می توانند فواید زیادی برای سلامتی از جمله کاهش چربی شکم داشته باشند. یک مطالعه روی 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، مصرف مقادیر متوسط ​​غلات کامل که با نیازهای انرژی شما مطابقت دارد را در نظر بگیرید ، این بدان معناست که هنگام کم تحرکی وعده های غذایی کم حجم تر و هنگام فعالیت بیشتر بخورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای تعدادی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم تراکم استخوان و سلامت روان مهم است. مطالعات نشان داده اند که مصرف کم ویتامین D با افزایش چربی کل بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی قزل آلا یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده 4 اونسی (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش ویتامین D را تأمین کند. شما می توانید ماهی قزل آلا را به اشکال مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا مورد علاقه شما نیست ، مانند برخی از شیرهای گیاهی غذاهای غنی شده با ویتامین D بخورید یا مکمل ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی را تامین می کند.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه رویکردهای اساسی در مورد تغذیه ، کمیت و الگوهای غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ثبت شده در اصفهان کلیک کنید.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب توصیه شده:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

با رژیم غذایی از شر بوی بد دهان خلاص شوید

لاغری نامناسب و پوکی استخوان




0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *