در طول هاله چه غذاهایی بخوریم؟

در این قرنطینه ، ما باید تمام اقدامات لازم را برای حفظ سلامت خود انجام دهیم.

اما چگونه می توانیم سالم بمانیم اگر نتوانیم غذای مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟ بسیاری از مردم غذای اشتباهی را خریداری کردند و مجبور شدند برای خرید کالاهای مورد نیاز خود به فروشگاه مواد غذایی بازگردند.

نکاتی که هنگام نگهداری غذا باید به آنها توجه کنید

شما باید لیستی از غذاهایی تهیه کنید که تا پایان قرنطینه برای شما قابل مشاهده باشد. قبل از تصمیم گیری در مورد غذاهای مورد نیاز خود باید از دو معیار استفاده کنید.

غذا باید دارای ارزش غذایی بالایی باشد.
غذا باید دست نخورده باشد تا حداقل 2-3 هفته دوام بیاورد.

برای کمک به شما در تهیه لیست خرید ، لیستی از 7 ماده غذایی که باید در حال حاضر ذخیره کنید ، آورده شده است.

خوردن غذاها برای قرنطینه کرونا

1. غلات

تا جایی که می توانید از این دانه ها خریداری کنید –

گندم
برنج
ارزن
گندم یا رزماری شکسته
جو یا ساتو
گندم سیاه
مروارید ساگو یا سابودانا

غلات غذای اصلی ایران است. علاوه بر این ، غلات کامل فواید زیادی برای سلامتی دارند.

آنها منبع بسیار خوبی برای ما هستند.
غلات کامل از قند خون بالا جلوگیری می کند.

2. غلات

لوبیا یکی از غذاهای محبوب غنی از پروتئین در جهان است. در اینجا چند لوبیای مغذی وجود دارد –

  • نخود فرنگی
  • ماه آبی
  • اوراد
  • زندانی
  • شبکه
  • ماتار
  • لوبیا سبز

بیشتر بخوانید:

3. کراکر گندم سبوس دار

این که ما در میانه یک بیماری همه گیر هستیم به این معنی نیست که ما باید تنقلات را کنار بگذاریم! چند بسته کراکر گندم کامل تهیه کنید. این ترقه ها طعم خوبی دارند و خوردن آنها می تواند لحظات شادی را در این زمانهای تلخ برای ما به ارمغان بیاورد. بعلاوه ، آنها برای سلامتی شما مفید هستند –

آنها شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارند و از پرخوری جلوگیری می کنند.
کراکر گندم سبوس دار ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد

4- سبزیجات می توانند برای مدت طولانی تازه بمانند

یک خبر خوب برای دوستداران سبزیجات و معجزه های سلامتی! برخی از سبزیجات وجود دارد که می توانید آنها را برای مدت طولانی ذخیره کنید. بنابراین پیش بروید و خرید کنید –

  • هویج
  • سیب زمینیها
  • چغندر
  • کلم
  • زنجبیل
  • اسکواش
  • تربچه
  • پیاز

شما باید برخی از سبزیجات مانند تربچه ، هویج ، تربچه را در یخچال قرار دهید. اما به راحتی دو هفته دوام می آورند. آنها سبزیجات می خواهند –

ایمنی خود را افزایش دهید.
سطح هورمون خود را ثابت نگه دارید.

5. پودر شیر

شما در حال حاضر به شیر مایع نیاز دارید. به همین دلیل است که شما نیاز به خرید چند بسته شیر خشک (1-2 سال ماندگاری در صورت باز نشدن) دارید. می توانید از آن به عنوان افزودنی چای یا قهوه خود استفاده کنید یا به سادگی آن را در آب گرم رقیق کرده و مانند شیر بنوشید. شیر خشک تمام فواید شیر مایع را دارد

ماهیچه های خود را سالم نگه دارید.
ویتامین D مصرف کنید ، زیرا ممکن است در این مدت نور خورشید به اندازه کافی دریافت نکنید.

6. آجیل

در زمان کرونا چه غذاهایی بخوریم؟

اینها میان وعده هایی هستند که ماه ها می توان آنها را خورد. آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام ، بادام زمینی

کلیه ها و کبد خود را سالم نگه دارید.
چربی های سالم را برای بدن تامین می کند.

7. روغن نباتی و کره

اگر فشار زیاد است و سبزیجات و لوبیا سفت شده است ، می توانید چپاتیس یا برنج را با گوشت چرخ کرده بخورید. روغن های گیاهی و کره فواید زیادی دارند –

آنها منبع خوبی از ریز مغذی های مهم مانند ویتامین K هستند.
ویتامین A موجود در آنها می تواند ایمنی شما را تقویت کند.

برای خرید غذای مورد نیاز خود بارها بیرون نروید. لیستی تهیه کنید و هوشمندانه خرید کنید. با غذاهایی که ذکر کردیم ، می توانید در دوران قرنطینه سالم بمانید. در خانه بمانید ، دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید تا از راه بحران COVID-19 به شیوه ای ایمن و سالم خارج شویدبه


بیشتر بدانید:

آیا خستگی مکرر می تواند نشانه بیماری کرونر قلب باشد؟
آیا کرونا خطری برای سلامت دهان و دندان دارد؟
چگونه می توان واکسن جعلی کرونا را تشخیص داد؟
کمبود ویتامین چگونه می تواند بر شدت بیماری عروق کرونر قلب تأثیر بگذارد؟


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *