کمبود منیزیم و 5 هشدار جدی برای بدن!

مصرف کافی منیزیم برای عملکرد مغز ، قلب و ماهیچه ها مهم است و ترکیب آن با ویتامین K و D باعث سلامت استخوان ها می شود. کمبود منیزیم دارای 5 علامت هشداردهنده جدی است:

کاهش شنوایی و وزوز گوش:

تحقیقات نشان داده است که مصرف کافی منیزیم به مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث کاهش شنوایی می شوند ، کمک می کند. در واقع کمبود منیزیم یکی از عوامل اصلی کاهش شنوایی و وزوز گوش مداوم است.

گرفتگی یا لرزش عضلات:

منیزیم برای حفظ سلامت ماهیچه ها لازم است و به حفظ ماهیچه های قوی کمک می کند و با تحریک جذب مجدد کلسیم از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. منیزیم همچنین جذب پتاسیم را افزایش می دهد ، که برای عملکرد مناسب ماهیچه ها ضروری است. علاوه بر این ، منیزیم با مسدود کردن گیرنده های درد در مغز و سیستم عصبی به تسکین درد ماهیچه ها کمک می کند. اگر گرفتگی عضلات زیادی دارید ، حتماً سطح منیزیم خود را بررسی کنید. فشار مکرر عضلات ، به ویژه خستگی چشم ، می تواند ناشی از کمبود منیزیم باشد.

افسردگی:

سالهاست که ارتباط بین سطح پایین منیزیم و افسردگی ثابت شده است. علم مدرن نیز این ارتباط را تأیید کرده است. مطالعات محققان اروپایی نشان داده است که میزان بسیار کم منیزیم در بیمارانی که اقدام به خودکشی می کنند مشاهده می شود. اگر به طور ناگهانی احساس افسردگی ، بی حالی ، بیقراری و تحریک پذیری می کنید ، ممکن است به دلیل کمبود تغذیه ای مانند کمبود منیزیم باشد. منیزیم به حفظ آرامش و خنکی کمک می کند.

عملکرد غیرطبیعی قلب:

همانطور که گفته شد مصرف کم منیزیم بر عملکرد ماهیچه ها در سراسر بدن از جمله ماهیچه قلب تأثیر می گذارد. منیزیم کافی باعث ایجاد شرایطی به نام آریتمی می شود و خطر عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش می دهد.

سنگ کلیه:

بسیاری از مردم معتقدند که سنگ کلیه در اثر تجمع کلسیم در کلیه ها ایجاد می شود ، در حالی که کمبود منیزیم علت اصلی سنگ کلیه است. منیزیم با مهار اتصال کلسیم به اگزالات از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. دو ترکیب باعث ایجاد سنگ کلیه می شوند. در حقیقت ، دریافت منیزیم کافی یکی از راه های جلوگیری از سنگ کلیه است.

فراموش نکنید که منابع غذایی مانند لوبیا ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، بادام ، لوبیا ، سویا ، حبوبات و اسفناج منابع طبیعی منیزیم هستند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر رویا خادمیان ، روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه غذایی


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *