تاثیر کمبود ویتامین بر هاله

موج دیگری از تاجگذاری ها رو به پایان است ، اگرچه برخی از شهرهای ایران شاهد افزایش مرگ و میر هستند. موج دوم کشور را ویران کرد و از نظر مالی یا احساسی یا هر دو ، همه را تحت تأثیر قرار داد.

اما اکنون تقریباً به مرحله ای رسیده ایم که موارد کمی وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که ما هنوز ایمن هستیم. نبرد هنوز تمام نشده است. MHA و بسیاری از دانشمندان هشدار داده اند که موج هاله سوم می تواند در اکتبر برسد. مشخص نیست این موج چگونه خواهد بود ، آیا از موج دوم خطرناک تر است و چه مدت طول خواهد کشید.

هنوز وقت آن نرسیده است که تدبیر را کنار بگذاریم و مانند قبل از شیوع کووید -19 زندگی کنیم. در واقع وقت آن است که خودتان را آماده کنید و برای جلوگیری از موج سوم هر کاری که می توانید انجام دهید.

ارتباط بین بیماری عروق کرونر و کمبود ویتامین

با پیشرفت بیماری همه گیر ، بسیاری از موارد جدید آشکار شد. نشان داده شده است که بین شدت COVID-19 و میزان ویتامین D رابطه مستقیمی وجود دارد. ویتامین D معمولاً در غذا یافت نمی شود و منبع اصلی این ویتامین نور خورشید است.

اما متأسفانه این همه گیری همه ما را مجبور کرده است که در خانه بمانیم. مردم فقط می توانند برای خرید وسایل خانه بیرون بروند و نه همیشه در طول روز. این بدان معناست که اکثر ما در مواجهه با نور خورشید مشکل داریم. این منجر به کاهش سریع سطح ویتامین D در بسیاری از افراد می شود.

افراد مبتلا به کمبود ویتامین D نیز علائم شدیدتری از COVID دارند. یکی از دلایل این امر می تواند این واقعیت باشد که ویتامین D برای ایمنی بدن بسیار مهم است و بدون ویتامین D کافی ، بدن نمی تواند به شدت به کرونا واکنش نشان دهد.

به طور مشابه ، کمبود ویتامین B12 با عفونت های شدیدتر COVID-19 مرتبط است. کمبود ویتامین B12 می تواند باعث کم خونی ، ضعف و مشکلات عصبی شود.

برخی از محققان همچنین پیشنهاد می کنند که ویتامین B12 می تواند به پروتئین های ویروسی متصل شود و سرعت تکثیر ویروس را کند کند.

بنابراین ، اگر به اندازه کافی این ویتامین را در سیستم خود نداشته باشید ، می توانید به شدت بیمار شوید. افرادی که از داروهای ضد تشنج ، دیابت یا سوزش سر دل استفاده می کنند ، ویتامین B12 پایینی دارند.

کمبود ویتامین D و B12 به ویژه باعث افزایش نارسایی تنفسی در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب می شود.

چگونه ویتامین D و ویتامین B12 خود را افزایش دهیم؟

خبر خوب این است که افزایش سطح این دو ویتامین واقعاً آسان است.

شما هنوز نمی توانید با خیال راحت از خانه خارج شوید مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار داشته باشید. اما شما هنوز هم می توانید به اندازه کافی نور خورشید دریافت کرده و ذخایر ویتامین D خود را دوباره پر کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز صبح به تراس خانه یا آپارتمان خود بروید و حدود سی دقیقه زیر نور آفتاب بمانید.

آیا ویتامین D می تواند روند تاجگذاری را متوقف کند؟

سه منبع اصلی ویتامین D عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • پنیر
  • غلات غنی شده با ویتامین D
  • ماهی چرب

همچنین ممکن است لازم باشد مکمل ویتامین D مصرف کنید.

مواد غذایی حاوی ویتامین B12 عبارتند از:

  • شیر نر
  • پنیر
  • ماهی
  • گوشت

اکثر مردم با علائمی مانند خستگی ، مشکلات حافظه ، اضطراب ، افسردگی ، آرتروز و گرفتگی عضلات پا دست و پنجه نرم می کنند ، اما هیچ سرنخی در مورد کمبود اصلی ویتامین وجود ندارد. شما می توانید از یک آزمایش خون ساده برای بررسی میزان نرمال بودن میزان ویتامین خود استفاده کنید.

برای ایمن ماندن چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟

علاوه بر افزایش سطح ویتامین D و ویتامین B12 ، باید موارد زیر را نیز انجام دهید تا از موج سوم COVID-19 در امان باشید

  • واکسیناسیون
  • پروتکل COVID را دنبال کنید
  • مدیریت دیابت
  • مصونیت خود را افزایش دهید

فقط به دلیل موارد کمتر گزارش شده ، نمی توانیم تصور کنیم که همه گیری تمام شده است. امواج بعدی ممکن است در راه باشند. نحوه رفتار ما در حال حاضر تعیین می کند که چقدر خطرناک است. همه ما باید مراقب خود و شادی عزیزانمان باشیمبه


بیشتر بدانید:

فشار خون بالا و واکسن کرونا ، خطرناک یا بی ضرر
آیا ماساژ محل واکسن کرونا خوب است؟
سه نقطه برجسته دلتا رودخانه کرونا را درک کنید


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *