گوشت بخورید یا نخورید

آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که در حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟ در این مقاله از وب سایت دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه ثبت شده در اصفهان ، مروری بر پاسخ این س getال خواهیم داشت و تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامتی شما را بررسی می کنیم. با سلامتی انسان ، بر اساس آن بنیاد و پایه. ما همچنین تأثیرات خوردن یا نخوردن گوشت را در نظر خواهیم گرفت ، نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم. یعنی گوشت شامل انواع غذاها از جمله گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، دانه ها و سایر احشام ، مرغ ، مرغ و سایر طیور و انواع ماهی های دریایی و پرورشی است.

اما اگر گوشت می خورید!

یکی از موضوعات داغ این روزهای بازار ، مصرف گوشت است. بسیاری از مردم در مورد خوردن گوشت قوی و مصمم هستند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی افراد نیز به دلیل شنیدن اخبار متفاوت در مورد آن ، در تصمیم خوردن یا نخوردن گوشت دچار سردرگمی و گیر افتادن می شوند.

پاسخ درست چیست؟

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. آیا باید دقیقاً منظورمان از نوع گوشت را مشخص کنیم؟

زیرا خواص تغذیه ای گوشت ها می تواند متفاوت باشد. اگرچه انواع مختلف گوشت دارای بسیاری از مواد مغذی مشابه هستند. اما ویژگی هایی در انواع وجود دارد که می تواند ارزش غذایی آنها را تغییر دهد ، حتی در برخی از گونه ها باعث آسیب می شود ، و در برخی دیگر ، اثرات مفید و اثرات مفید دارد. برای سلامتی انسان مثبت است.

گوشت ؛ منبع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است در مورد خواص تغذیه ای گوشت ها تحقیق کنید و ببینید آیا این گروه غذایی سیر کننده است یا فاقد ارزش غذایی مناسب است. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است ، پروتئین موجود در آنها پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است ، همچنین در بدن انسان بسیار مفید است ، این به معنی درصد بالایی از پروتئین است. در گوشت ، مورد استفاده سلول ها. این به این دلیل است که همه گوشت ها حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری هستند. اسیدهای آمینه ضروری که پروتئین ها را تشکیل می دهند در بدن ساخته نشده اند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند ، بنابراین باید از طریق غذا به دست آید.

این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند ، در رشد م repairثر هستند ، سلول های فرسوده را ترمیم می کنند ، ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (مسئول محافظت از بدن در برابر باکتری ها) و دفع اندام ها را تولید می کنند. هنگامی که اسیدهای آمینه ضروری وجود ندارد ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای بالا به خوبی انجام نمی شود. بنابراین ، سلامت انسان به طور جدی تهدید می شود ، علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها ایفا می کنند ، پس از آب ، بیشتر بلوک های سازنده سلول ها پروتئین هستند. گوشت منبع غنی از پروتئین تغذیه ای با کیفیت بالا است. به این ترتیب ، می بینیم که گوشت ها دارای کیفیت پروتئین خوبی هستند. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی پروتئین زیادی نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر در حد متعادل مصرف شود. آنها می توانند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کنند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سلامت سیستم عصبی و عملکرد سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از مشکلات عمده ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی ناشی از صنعت است. بنابراین هر نوع تغذیه ای به حفظ سلامت اعصاب کمک می کند و آرامش را در فرد ایجاد می کند. این می تواند گامی م effectiveثر در حفظ سلامت و رفاه انسان باشد.
ویتامین B در مراقبت از سلامت پوست نیز مثر است. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی موجود در گوشت در مقادیر خوب و کیفیت بسیار خوب آهن است. آهن عمدتا در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت ظرفیت جذب بالاتری نسبت به منابع آهن گیاهی دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ مقاومت بدن تأثیر دارد.

تحقیقات همچنین نشان داده است که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن توانایی یادگیری و حافظه را کاهش می دهند که به نوبه خود منجر به شکست یادگیری می شود.
گوشت منبع غنی روی است. روی یک نمک بسیار م forثر برای رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ در نوجوانان ، حفظ سلامت پوست ، مو و ناخن ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به جلوگیری از بیماری است.

ماهی

ماهی یکی از گوشت ها (به ویژه ماهی های دریایی) است که یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است ، علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی ید نیز برای سلامت انسان قابل توجه است. و پیشگیری موثر از گواتر
علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی مهم است.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

متخصص تغذیه اصفهان گوشت بخورید یا نخورید

با بررسی بالا ، متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی افراد اجازه استفاده از آن را نمی دهند. گوشت قرمز و همچنین مرغ با چربی یا پوست حاوی چربی های حیوانی است که میزان چربی های ناخواسته در خون (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) را افزایش می دهد. مطمئناً این س inال در ذهن خوانندگان عزیز مجله ایجاد می شود که در چند سطر گفته ایم که چربی موجود در گوشت حاوی تعدادی اسیدهای چرب مفید است که تأثیر آنها در کاهش چربی های ناخواسته در خون است ، اما در اینجا مقابل


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست از یک سو منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع شده هستند که برای سلامت قلب مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی برخی اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی تأثیر محافظتی دارند. آسیب دیده بودن به

لازم به ذکر است که در فیبرهای گوشت قرمز مقداری چربی وجود دارد که با چشم غیر مسلح نمی توانیم آنها را مشاهده کنیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از تخریب این اسیدها چربی اشباع شده در گوشت به و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آثار مضر این اسید چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، از پوست مرغ با دقت جدا شود و همچنین چربی مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات هیچ ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش ناخواسته چربی خون پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.
مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

ادامه هید…

می توانید بقیه این مقاله (خوردن یا نخوردن گوشت) را در مقاله بعدی بخوانید. دوستان عزیز ، می توانید از طریق کادر زیر با ما تماس بگیرید (نظرات خود را ارسال کنید) و سوالات ، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید. از حمایت شما متشکرم.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه رویکردهای اساسی در مورد تغذیه ، کمیت و الگوهای غذایی ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی ثبت شده در اصفهان کلیک کنید.


محتوای توصیه شده:

بررسی اثرات مضر مواد قندی

غذاهای دودی پرخطر

اهمیت غذاهای گرم و سرد

6 راه برای دریافت امگا 3




0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *