رژیم کتوژنیک – 10 مزیت رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سال ها بحث برانگیز بوده است. برخی پیشنهاد کرده اند که این رژیم ها به دلیل داشتن چربی زیاد باعث افزایش کلسترول و ایجاد بیماری قلبی می شوند. با این حال ، در اکثر مطالعات علمی ، رژیم های کم کربوهیدرات برای سلامت مفید و مفید بوده است.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش بیشتر وزن شد ، بلکه منجر به بهبود اساسی در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کلسترول شد.

این مقاله 10 فایده ثابت شده برای رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک را برای سلامتی ارائه می دهد.

  1. رژیم کم کربوهیدرات اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه رژیم گرفتن است. این یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد در طول رژیم دشوار رژیم احساس ناتوانی کنند و در نهایت تسلیم شوند. با این حال ، خوردن کربوهیدرات کمتر به طور خودکار هوس را کاهش می دهد. مطالعات مستمر نشان می دهد وقتی افراد کربوهیدرات خود را کاهش داده و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم اولیه کم کربوهیدرات منجر به کاهش بیشتر وزن می شود

متوقف کردن کربوهیدرات ها یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش های کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند نسبت به افرادی که رژیم کم چربی را رعایت می کنند در مدت زمان کمتری وزن کم می کنند ، اگرچه رژیم کم چربی به طور فعال کالری را تأمین می کند.

این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات شروع به حذف آب اضافی از بدن می کنند ، که سطح انسولین را کاهش می دهد و این منجر به کاهش سریع وزن در یکی دو هفته اول می شود.

در مطالعاتی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه می کردند ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کردند ، گاهی اوقات 2-3 بار بیشتر وزن خود را کاهش می دادند ، که بدون گرسنگی اتفاق افتاد.

در مطالعه ای که بر روی بزرگسالان چاق انجام شد ، نتایج نشان داد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات در کاهش وزن تا 6 ماه موثرتر از رژیم معمولی است.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از شکم شما خواهد بود

چربی در قسمت های مختلف بدن شما یکسان نیست. محل ذخیره چربی تعیین می کند که چگونه بر سلامت و خطر بیماری شما تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی ذخیره چربی در بدن وجود دارد ، نوع اول چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی و دیگری چربی احشایی ذخیره شده در حفره شکم است که اکثر افراد دارای اضافه وزن دارای آن هستند.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی منجر به التهاب و مقاومت به انسولین می شود و می تواند عملکرد متابولیک بدن را مختل کند. رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش این چربی های مضر در این ناحیه شکم بسیار مثر است. در حقیقت ، بیشتر چربی هایی که افراد در رژیم کم کربوهیدرات از دست می دهند به نظر می رسد از حفره شکمی است. با گذشت زمان ، این منجر به کاهش قابل توجهی در خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

  1. تری گلیسیریدها به شدت کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی موجود در خون شما هستند. به خوبی ثابت شده است که سطح بالای تری گلیسیرید ناشتا یک عامل بسیار خطرناک در ایجاد بیماری های قلبی عروقی است. یکی از عوامل اصلی افزایش تری گلیسیرید در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

هنگامی که افراد از خوردن کربوهیدرات خودداری کردند ، به وضوح می توانند شاهد کاهش قابل توجه تری گلیسیرید خون باشند. از سوی دیگر ، رژیم های کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. صعود به بالا HDL (کلسترول خوب)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه سطح HDL نسبت به LDL یا “کلسترول بد” بیشتر باشد ، خطر بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL ، خوردن چربی و رژیم کم کربوهیدرات با چربی بالا است.

بنابراین تعجب آور نیست که سطح HDL در رژیم غذایی سالم و کم کربوهیدرات به میزان قابل توجهی افزایش می یابد ، در حالی که در رژیم کم چربی معمولاً فقط به طور متوسط ​​افزایش یا کاهش می یابد یا حتی کاهش می یابد.

  1. سطح قند خون و انسولین را کاهش می دهد

میلیون ها نفر در سراسر جهان به دیابت و مقاومت به انسولین مبتلا هستند و رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به ویژه مفید باشد. مطالعات علمی نشان داده است که کاهش کربوهیدرات ها قند خون و مقاومت به انسولین را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

برخی از افراد دیابتی ممکن است بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، میزان مصرف خود را تا 50 درصد کاهش دهند. در مطالعه ای که بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد از افراد بعد از 6 ماه مصرف داروهای کاهنده قند خون خود را متوقف یا متوقف کردند.

اگر دیابت دارید و داروهای قند خون مصرف می کنید ، قبل از تغییر مصرف کربوهیدرات خود با پزشک خود مشورت کنید.

  1. توانایی کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم های کم کربوهیدرات یک روش م toثر برای کاهش فشار خون است که می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری است که با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت همراه است. در واقع ، سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • شکم چاق
  • فشار خون بالا
  • قند خون ناشتا زیاد است
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم های کم کربوهیدرات در درمان هر پنج مورد از این علائم بسیار مثر است. به دنبال چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریباً از بین رفت.

  1. برای بهبود اوضاع LDL کلسترول بد

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. آنچه اهمیت دارد اندازه ذرات LDL است. ذرات کوچکتر بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر خطر کمتری دارند. به نظر می رسد رژیم کم کربوهیدرات اندازه ذرات LDL را افزایش می دهد در حالی که تعداد کل ذرات LDL را در خون کاهش می دهد. به همین ترتیب ، کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان برخی از اختلالات مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتهای آن فقط می تواند آن قند را بسوزاند. به همین دلیل ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کند. در عین حال ، بیشتر مغز شما می تواند کتون ها را بسوزاند ، که هنگام گرسنگی یا خوردن کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم کتوژنیک برای دهه ها برای درمان صرع در کودکانی که به دارو پاسخ نداده اند مورد استفاده قرار گرفته است. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند صرع را در کودکان درمان کند. در یک مطالعه علمی ، بیش از نیمی از کودکانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند ، بیش از 50 reduction کاهش تشنج را تجربه کردند ، در حالی که 16 had هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر اختلالات مغزی از جمله بیماری آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

تا انتها

در علم تغذیه ، موارد متعددی از مزایای بی نظیر رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای سلامتی گزارش شده است. این رژیم ها نه تنها می توانند کلسترول ، فشار خون و سطح قند خون شما را بهبود بخشند ، بلکه اشتهای شما را کاهش داده ، کاهش وزن شما را بهبود بخشیده و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. اگر به دنبال بهبود سلامت خود هستید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *