11 مورد از خواص آووکادو که باید بدانید


آووکادو، یکی از میوه های پر طرفدار و شناخته شده در بین ورزشکاران است و در کنار وعده های اصلی و حتی میان وعده ها مصرف می شود. در ادامه ی مقاله شما را با تمامی خصوصیات این میوه ی محبوب آشنا خواهیم کرد و بیشتر به خواص آووکادو پی خواهیم برد.
ارزش غذایی یک آووکادو (100گرم)
کالری: 160
کربوهیدرات: 8.5 گرم
فیبر: 6.7 گرم
پروتئین: 2گرم
چربی: 14.7 گرم
قند: 0.7 گرم
سدیم: 7 میلی گرم
پتاسیم: 485 میلی گرم
منیزیوم: 29 میلی گرم
ویتامین ث: 10 میلی گرم
ویتامینK: بیست و یک میلی گرم
فولات: 81 میکروگرم

آووکادو کالری زیادی دارد و سرشار از چربی غیر اشباع است که به کاهش کلسترول بد کمک می کند اما تا زمانی که در حد اعتدال مصرف شود.
آووکادو قند کمی دارد و حاوی فیبر بوده که به شما کمک می کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید. در یک پژوهش انجام شده بر روی مصرف آووکادو، افرادی که نیمی از آووکادوی تازه را به ناهار خود اضافه کردند، نسبت به افرادی که این میوه را مصرف نکرده بودند، تمایل کمتری به غذا خوردن در طول 3 ساعت بعدی داشتند.

ارتباط بین آلرژی به لاتکس و آووکادو

خواص آووکادو

اگر آلرژی به لاتکس دارید، قبل از افزودن آووکادو به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. افراد مبتلا به آلرژی جدی به لاتکس نیز ممکن است پس از خوردن آووکادو علائمی مشابه داشته باشند که به آن سندرم لاتکس غذایی یا آلرژی به لاتکس میوه گفته می شود.
محصولات لاتکس از پروتئین موجود در شیره درخت لاستیک برزیلی (Heve brasiliensis) ساخته می شوند. آووکادو پروتئین بسیار مشابهی دارد که باعث واکنش آلرژیک می شود. علائم شما می تواند خفیف یا جدی باشد و بعد از چندین بار مصرف آووکادو بدتر شوند. در ادامه ی مقاله با بخشی از مهم ترین خواص آووکادو آشنا خواهید شد.

چند مورد از خواص آووکادو

خواص آووکادو

1. سرشار از مواد مغذی

آووکادو منبع ویتامین‌های C، E، K و B6 ، ریبوفلاوین، نیاسین، فولات، پانتوتنیک اسید، منیزیم و پتاسیم و حتی لوتئین، بتاکاروتن و اسیدهای چرب امگا 3 است.

آووکادو حاوی سطوح بالایی از چربی‌ های مفید و سالم است که می‌تواند به فرد کمک کند بین وعده‌های غذایی احساس سیری کند. خوردن چربی، تجزیه کربوهیدرات ها را کند می کند که منجر به ثابت ماندن قند خون می شود.
وجود چربی برای تک تک سلول های بدن ضروری است. خوردن چربی‌های سالم از سلامت پوست حمایت می‌کند، جذب ویتامین‌های محلول در چربی، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را افزایش می‌دهد و حتی به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

2. یکی از خواص آووکادو این است که به حفظ سلامت قلب کمک می کند

در هر 100 گرم آووکادو 76 میلی گرم از یک استرول گیاهی طبیعی به نام بتا سیتوسترول وجود دارد. مصرف منظم بتا سیتوسترول و سایر استرول های گیاهی ممکن است به حفظ سطح کلسترول سالم کمک کند، که برای سلامت قلب مهم است.
بیشتر چربی سالم موجود در آووکادو اسید اولئیک است که یک اسید چرب تک غیراشباع است. این چربی سالم به کاهش التهاب قلبی عروقی کمک می کند.

3. بهبود و حفظ بینایی

آووکادو حاوی لوتئین و زآگزانتین (دو ماده شیمیایی گیاهی موجود در بافت چشم) است، آنها یک محافظت آنتی اکسیدانی برای چشم ها در مقابل اشعه ی UV ایجاد می کنند و از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کنند.

4.جلوگیری از پوکی استخوان

نقش آووکادو در پوکی استخوان اغلب نادیده گرفته می شود اما مصرف آن برای سلامت استخوان بسیار اهمیت دارد. آووکادو حاوی ویتامین K می باشد و مصرف کافی ویتامین K می تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار، به حفظ سلامت استخوان ها کمک کند.

5. آووکادو میتواند به پیشگیری از سرطان کمک کند

مطالعات هنوز ارتباط مستقیمی بین مصرف آووکادو و کاهش خطر ابتلا به سرطان را ارزیابی نکرده اند. با این حال، آووکادو حاوی ترکیباتی است که ممکن است به جلوگیری از شروع برخی سرطان ها کمک کند.

تحقیقات مصرف بهینه فولات را با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های روده بزرگ، معده، پانکراس و گردن رحم مرتبط می دانند، با این حال مکانیسم پشت این ارتباط نامشخص است. مصرف نصف آووکادو می تواند فولات مورد نیاز بدن را تامین کند.

آووکادو همچنین حاوی سطوح بالایی از فیتوکمیکال ها و کاروتنوئیدها است که ممکن است دارای خواص ضد سرطانی باشند. مطالعات منابع معتبر نشان داده اند که کاروتنوئیدها، به طور ویژه ای ممکن است در برابر پیشرفت سرطان نقش محافظتی داشته باشند.

6.یکی از خواص آووکادو کاهش افسردگی است

پژوهش ها ارتباط بین افسردگی و سطوح پایین فولات را نشان داده اند. فولات به جلوگیری از تجمع ماده ای به نام هموسیستئین در خون شما کمک می کند. هموسیستئین جریان مواد مغذی به مغز را کند می کند و افسردگی را افزایش می دهد. سطوح بالای فولات موجود در آووکادو ممکن است به جلوگیری از علائم افسردگی کمک کند.
التهاب مزمن می تواند باعث بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری آلزایمر و آرتریت شود. ویتامین E موجود در آووکادو التهاب را در بدن شما کاهش می دهد.

7. بهبود هضم و رفع مشکلات گوارشی

خوردن غذاهای حاوی فیبر طبیعی می تواند به پیشگیری از یبوست، حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند. . آووکادو پر از فیبر است. آنها به خصوص سرشار از فیبر نامحلول هستند، که به حرکت مواد زائد در بدن شما کمک می کند. فیبر شما را منظم نگه می دارد و می تواند از یبوست جلوگیری کند.
فیبر کافی باعث حرکات منظم روده می شود که برای دفع سموم از طریق صفرا و مدفوع بسیار مهم است.

8. یکی از خواص آووکادو این است که به تسکین آرتروز کمک میکند

مطالعات انجام شده روی عصاره ی روغن آووکادو نشان می دهد که می تواند علائم آرتروز را کاهش دهد. ویتامین K موجود در آووکادو با کاهش سرعت تحلیل استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان، سلامت استخوان های شما را تقویت می کند.
آووکادو، سویا و برخی دیگر از غذاهای گیاهی حاوی ساپونین هستند. این مواد ممکن است تأثیر مثبتی بر علائم آرتروز زانو و لگن داشته باشند. با این حال، محققان هنوز اثرات طولانی مدت ساپونین ها را در افراد مبتلا به آرتروز تایید نکرده اند.

9. عمل ضد میکروبی

آووکادو و روغن آووکادو حاوی موادی هستند که خاصیت ضد میکروبی دارند. تحقیقات نشان می‌دهد که عصاره دانه آووکادو می‌تواند به دفاع از بدن در برابر عفونت‌های استرپتوکوک آگالاکتیه و استافیلوکوکوس اورئوس کمک کند.

10. محافظت از بیماری مزمن

اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در آووکادو ممکن است در پیشگیری از بیماری‌ های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی مفید باشد. همچنین تحقیق نشان داده اند که مصرف بهینه فیبر ممکن است خطر سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی بیماری‌های دستگاه گوارش را کاهش دهد.
آووکادو سرشار از پتاسیم است. پتاسیم با کاهش سطح سدیم در خون و کاهش تنش در دیواره رگ‌های خونی به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
علاوه بر این ها مصرف فیبر مناسب می‌تواند فشار خون و سطح کلسترول را کاهش دهد، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و کاهش وزن را برای افراد چاق افزایش دهد.

11. مناسب برای رژیم غذایی زنان باردار

برای کمک به جلوگیری از نقایص مادرزادی در مغز و ستون فقرات جنین، حداقل به 400 میکروگرم فولات در روز در دوران بارداری نیاز دارید. یک آووکادو حدود 41 درصد از آن را به شما می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید