نکات رژیم غذایی سالم

در قسمت اول ، 8 نکته برای داشتن رژیم غذایی سالم را مورد بررسی قرار دادیم و در این مقاله به 8 روش بعدی برای داشتن رژیم غذایی سالم می پردازیم.

  1. رستوران فست فود مورد علاقه خود را جایگزین کنید

غذا خوردن در خارج لزوما شامل خوردن غذاهای ناسالم نیست.

رستوران فست فود مورد علاقه خود را با یک رستوران سالم جایگزین کنید.

بسیاری از فست فودهای سالم و رستوران های ترکیبی وجود دارند که غذاهای خوشمزه و سالم را ارائه می دهند.

آنها می توانند جایگزین خوبی برای همبرگر یا پیتزای مورد علاقه شما باشند. علاوه بر این ، به طور کلی می توانید این وعده ها را با قیمت مناسب خریداری کنید.

  1. حداقل یک دستور سالم را به مدت یک هفته امتحان کنید

تصمیم برای صرف شام می تواند احساس خستگی طولانی مدت را در افراد ایجاد کند ، به همین دلیل است که اکثر مردم تمایل دارند دستورالعمل های یکسانی را بارها و بارها امتحان کنند.

ممکن است سالها از دستورالعمل های مشابه استفاده کرده باشید.

چه این دستورالعمل ها سالم باشند و چه ناسالم ، امتحان چیز جدیدی همیشه سالم است.

سعی کنید حداقل یک غذای جدید در هفته امتحان کنید. این می تواند نسبت غذاها و مواد مغذی را که می خورید تغییر دهد ، و اگر خوش شانس هستید ، دستور العمل جدیدی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

همچنین سعی کنید غذای سالم تری تهیه کنید.

  1. به جای سیب زمینی سرخ کرده سیب زمینی آب پز بخورید

سیب زمینی معمولاً بسیار سیر کننده است و در بشقاب همه قرار دارد.

این بدان معنی است که نحوه پخت آنها میزان سلامت آنها را تعیین می کند.

برای شروع ، 100 گرم سیب زمینی پخته حاوی 94 کالری است ، در حالی که همین مقدار سیب زمینی سرخ کرده دارای 3 برابر کالری یا 319 کالری است.

علاوه بر این ، سیب زمینی سرخ کرده اغلب حاوی ترکیبات مضر مانند آلدهیدها و روغن های ترانس است.

جایگزینی سیب زمینی سرخ کرده با سیب زمینی آب پز یا آب پز یک راه عالی برای کاهش کالری و اجتناب از ترکیبات مضر است.

  1. ابتدا سبزیجات بخوریم

یک راه خوب برای اطمینان از خوردن سبزیجات این است که آنها را در ابتدای غذا بخورید.

به این ترتیب ، وقتی بسیار گرسنه هستید ، ابتدا سبزیجات خود را می خورید و سپس اشتیاق کمتری به غذاهای ناسالم دیگر و احتمالاً ترکیبات مضر خواهید داشت.

این باعث می شود کمتر غذا بخورید و کالری سالم جذب کنید ، بنابراین می توانید وزن خود را کاهش دهید.

علاوه بر این ، نشان داده شده است که خوردن سبزیجات قبل از یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات بر سطح قند خون مفید است.

این امر باعث کاهش جذب کربوهیدرات ها در جریان خون می شود و ممکن است برای کنترل طولانی مدت و کوتاه مدت قند خون در افراد مبتلا به دیابت مثر باشد.

  1. برای داشتن رژیم غذایی سالم ، به جای آب میوه میل کنید

میوه ها برای سلامتی بسیار مفید هستند. آنها منبع غنی از آب ، فیبر ، ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

مطالعات مستمر مصرف میوه را با کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری های قلبی ، دیابت و سرطان مرتبط کرده است.

از آنجا که میوه ها سرشار از فیبر و ترکیبات گیاهی هستند ، قندهای آنها معمولاً به آرامی هضم می شوند و تغییرات زیادی در قند خون ایجاد نمی کنند.

با این حال ، در مورد آب میوه اینطور نیست.

اکثر آب میوه ها از میوه های واقعی تهیه نمی شوند و بیشتر آنها حاوی شکر و عصاره هستند. آنها حتی می توانند به اندازه نوشیدنی های قندی خالص قند داشته باشند.

حتی آب میوه واقعی نسبت به میوه فیبر و جویدنی کمتری دارد. این باعث می شود که آب میوه تأثیر بیشتری بر سطح قند خون داشته باشد.

همچنین مصرف مقادیر زیاد غذا را به یکباره آسان می کند.

  1. اغلب در خانه آشپزی می کنند

سعی کنید بیشتر شب ها به جای غذا خوردن در خانه آشپزی کنید

اول ، برای بودجه شما بهتر است.

دوم ، با پختن غذا برای خودتان ، دقیقاً می دانید که داخل آن چیست. لازم نیست نگران غذاهای ناسالم یا پرکالری باشید.

همچنین ، با پختن غذای بیشتر ، برای وعده غذایی بعدی خود غذا خواهید داشت و وعده غذایی یا رژیم غذایی سالم دیگری را تضمین خواهید کرد.

در نهایت ، نشان داده شده است که آشپزی در خانه خطر افزایش وزن بیش از حد ، به ویژه در کودکان را کاهش می دهد.

  1. فعال تر

فعال تر

غذای خوب و ورزش اغلب دست به دست هم می دهند.

ثابت شده است که ورزش باعث بهبود خلق و خو و کاهش احساس افسردگی ، استرس و اضطراب می شود.

اینها دقیقاً احساساتی هستند که بر احساسات غذا خوردن و تفریح ​​تأثیر می گذارند.

ورزش علاوه بر کشش ماهیچه ها و استخوان ها ، می تواند به کاهش وزن ، افزایش سطح انرژی ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و بهبود خواب کمک کند.

روزانه 30 دقیقه ورزش کنید یا در صورت امکان به سادگی پیاده روی کوتاهی انجام دهید.

  1. نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های بدون قند یا آب گازدار جایگزین کنید

نوشیدنی های قندی ممکن است سالم ترین چیزی باشد که می خورید.

آنها سرشار از قند مایع هستند که با تعداد زیادی بیماری مانند بیماری های قلبی ، چاقی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

همچنین ، مغز شما کالری مایع مانند کالری جامد را ثبت نمی کند. این بدان معناست که شما نمی توانید کالری دریافتی خود را با خوردن کمتر جبران کنید.

یک نوشیدنی شیرین 500 میلی لیتری حاوی 210 کالری است.

نوشیدنی های شیرین را با نوشیدنی های شیرین نشده جایگزین کنید یا به سادگی آب گازدار برای نوشیدن انتخاب کنید.

انجام این کار کالری اضافی را می سوزاند و قند و کالری اضافی شما را کاهش می دهد.

در قسمت بعدی ، 8 ترفند دیگر را مورد بحث قرار می دهیم که می تواند به شما در داشتن رژیم غذایی سالم کمک کند.


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *